Gå til innhold

Hvorfor er enkelte her inne så KØRKA at de tror at folk her inne oppdrar barna sine til å bli mobbere?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Dersom noen tror at barna tar etter og oppfører seg sånn foreldrene sier de skal oppføre seg, og ikke tar etter og oppfører seg på etter hvordan foreldrene oppfører seg - så er det de som er rimelig KORKA

 

Jeg tror til og med at personligheten til folk VIRKELIG skinner igjennom på ett anonymforum, fordi her mister mange sosiale sperrer som samfunnet ellers har satt opp.

 

Litt på samme måte som man oppfører seg mer eller mindre annerledes innefor husets fire vegger enn ute i det offentlige.

 

Jeg har alltid hatt empati og følt med de svake, jeg stod opp for de som ble mobbet den gangen jeg gikk på skolen også. Og det kunne jeg gjøre uten problem fordi jeg alltid var en av klassens *ledere*. Dette sier jeg for å fremheve ett poeng, ikke for å plasere meg selv opp på en pidestall.

 

Jeg sier fra også her inne om jeg mener noen henger ut andre. Det er en del av min personlighet å ikke tolerere drittslenging og mobbing, og jeg skiller ikke på om det skjer på nett eller i "virkeligheten" (er ikke nettet blitt en del av virkeligheten vår?). For den som blir mobbet og hengt ut går det for det samme hvor det skjer, det er like ille uansett. Og jeg gidder ikke å bry meg om hva mobberen mener om dette - det er totalt uvesentlig! Det er motbydelig oppførsel, og det byr meg imot!

 

Når noen synes å mangle denne sperren for hva som er akseptabel oppførsel, så anser jeg det som en svikt i personligheten til disse menneskene. Om dere ikke er enige så får dere jaggu jobbe med dere selv litt ekstra så dere slipper at andre mener at dere har dårlig påvirkning og er dårlige forbilder for barna deres.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*Dersom noen tror at barna tar etter og oppfører seg sånn foreldrene sier de skal oppføre seg, og ikke tar etter og oppfører seg etter hvordan foreldrene oppfører seg - så er det de som er rimelig KORKA*

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig. er det noen som er "kørka" så er det de som tror at barna ikke blir påvirket av foreldrenes holdninger og handlinger. om dere ikke tror at barna snapper det opp så er dere naive og "kørka"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir like overrasket hver gang noen drar frem mobbing på et anonymforum, men det er kanskje fordi jeg mener at mobbing er noe som går på en bestemt person over lengre tid!

 

Mobbing har blitt det nye rasist. Er noen uenig i hva du mener/gjør og svarer litt kvast så er det mobbing, uthenging og generelt stakkars vedkommene, hun burde aldri ha fått barn og alle som kjenner henne må være betalt av staten som støttekontakter.

 

Er utrolig overrasket over hvor sart psyke de fleste som henger her har. De må jo grine hver gang noen ser rart på dem IRL for her inne så tåler de rett å slett ikke at noen er uenige uten at de føler seg mobbet.

 

For dere som tror at jeg ikke har sett det "virkelig" nn forumet så har jeg vært på DIB siden 2004 og hengt her inne siden forumet ble åpent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og deres personlighet skinner gjennom her. dere er den samme personen her som irl. eller skifter dere personliget til en dere vet er en jævel bare for å rakke ned på andre? da sier jo det faktisk også mye om personligheten deres om dere er jævler bare fordi dere tror ingen buster dere.

 

dere vet at det er ola og kari i gata som også sitter bak pcn på nettet. dere smiler pent til dem på gata men på nettet kan dere liksom være noen jævler uten like mot dem?

 

og barna som lever tett opp med dere gjenomskuer personligheten lett. og tar etter dere. eller er dere for naive og "kørka" til å innse det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det mobbing på skolen blir det tatt opp der. er det mobbing på jobb håper jeg noen har baller til å ta det opp der. mobber barna deres eller er det noen som mobber barna deres så tar dere som foreldre det opp. syns det er på sin plass at mobbing blir tatt opp her også.

 

syns ikke det er greit at man har mobbeofte her, som fks camilla ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

og det er svært beskymringsverdig at de som mobber ikke tror det smitter over på barna sine. :(

 

og jo, det har foregått mobbing av samme navngitte personer her over lang tid. så ikke kom med at det ikke er et problem her, for det er det.. dessverre og bra noen tar det opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du hva de som mobber tror?

 

For det første er det ingen påviselig sammenheng som viser at mobbende foreldre får mobbende barn og ikke-mobbende foreldre får ikke.mobbende barn. I tillegg er det vanskelig å forstå tekst. Hva den som leser føler trenger ikke steme overens med forfatterens intensjoner. Dermed blir også mobbeordet meningsløst i de fleste tilfeller her inne. Tekst uten smilefjes og åpenbart positive kommentarer kan fort virke krass, men den trenger ikke være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sett mye her inne som er ren ondskapsfull mobbing. de hadde trengt litt empati så hadde de ikke mobbet. stakkar barn som har foreldre som mobber andre :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket forskningsprosjekt var dette? Og hva har du doktorgrad i? Hva slags metode brukte dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de som MOBBER tror er helt uvesentlig!

 

Og jeg trenger ingen forskningsrapport for å forstå at barn tar etter sine foreldre, og lærer hva som er tilsynelatende akseptabel oppførsel fra mamma og pappa. (Og dette finnes jo, det er bare å sette igang å lete)

At du mener det er GREIT fordi du mener det ikke finnes en "påviselig sammenheng" sier MYE om deg som person for meg.

 

Dersom mange av de som leser det du skriver sier det er mobbing, inkludert den personen det gjelder - så er det mobbing. Det er ikke mobberen som får lov til å definere hva andre er forventet å skulle tåle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må jeg le. Hva sier det om meg som person? Nå er jeg spent på hva slags konstruktivt innlegg som kommer fra deg, for bare det at du tror du vet mye om hvem jeg er etter ett eneste innlegg sier vesentlig mer om deg og din tiltro til deg selv, enn det sier om meg.

 

Hva er det jeg mener er greit?

 

Hvis 20 stykker sier at du er en rasist kan de fortsatt ta feil. Intensjonen, hyppigheten og nivået på trakasseringen sier noe om hvorvidt det er mobbing. Du kan ikke droppe et kriterie som det passer deg. Det blir like dumt som når folk hyler rasist helt uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener at barn ikke tar etter foreldrene sin oppførsel, og lurer på hva det sier om deg?

 

Jeg syns kanskje du kan bruke litt tid tid å tenke over hva du tror jeg mener det sier om deg. Bruk så lang tid du vil!

 

Så kan vi snakkes.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du trenger et lesekurs. Jeg har ikke sagt at barn ikke kan ta etter foreldres oppførsel. Tror du trenger litt oppdragelse i tillegg, du er hverken høflig eller sivilisert. Artig når du forsøker å fremstå som anti-mobbing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"For det første er det ingen påviselig sammenheng som viser at mobbende foreldre får mobbende barn og ikke-mobbende foreldre får ikke.mobbende barn."

 

Nei for mobbing går ikke under oppførsel mener du?

 

Hvorfor forsvarer du hetsing og nettmobbing i alle tilfeller? Mener du at det er greit? Eller er det bare greit for voksne folk og ikke for barn? Hvor går grensen i så tilfelle?

 

Regelrett kverulering bare for å kverulere ang dette temaet finner jeg upassende!

 

At jeg ikke fremstår som høflig eller sivilisert gidder jeg ikke å svare på. Det kan du få lov til å mene så mye du bare vil.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal lese det du siterer en gang til? Du skjønner det jo åpenbart ikke.

 

Jeg har ikke med et eneste ord forsvart mobbing og netthetsing.

 

Kverulering?

 

Dæven, du har virkelig store problemer med leseforståelsen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere mener at de som slenger litt "dritt" her inne er mobbere og barna vil gjenspeile seg i det,ja da sier jeg at DERE er KORKA!

 

Da tør jeg ikke tenke på hvor mange barn her inne som egentlig vil gå rundt å være f.eks:

 

-Uten jobb (mor får jo OS)

-Bedrevitere (mor kan jo ALT)

-voldelige

-slitne (mor er jo hele tiden sliten)

-redde

-fattige (mor har ikke betalt regningene)

OSV........

 

Dette for å sette ting på spissen om barn gjenspeiler seg i de foreldrene som "mobber" her inne. Tror nok det er mange som liker å erte/fyre oppunder litt!

 

Så med andre ord,tror nok IKKE barna gjenspeiler seg til foreldre som har det litt artig!

 

Det er værre med de som henger ut barna sine synes jeg da! Blir jo egentlig mobbing av egne barn det da eller??

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du virkelig at det å slenge dritt om andre for å ha det "artig" er ett fint personlighetstrekk?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK. Det er jeg som har problem som ikke liker hetsing og mobbing, og som mener at foreldre som slenger dritt på nett er dårlige forbilder for barna sine.

 

Du derimot, som mener at folk er for hårsåre, at det ikke finnes mobbing her og at det ikke betyr noe for barna hvordan foreldrene oppfører seg har selvfølgelig rett. Det har ikke noe å bety at noen blir såret og lei seg av det andre skriver - for såpass skal man jo tåle!

 

Så bra at vi har fått oppklart det :)

 

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud. Er du så dum 00.23? Ikke en av de meningene du tillegger meg stemmer med virkeligheten. Du fantaserer fritt. Har du for vane å påstå at folk har meninger og holdninger de ikke har? Eller er det bare litt for sent efor deg idag?

 

Du er jo helt på bærtur. Tren på å lese!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg sier er at noen tuller litt og liker å fyre andre opp litt. Sier

Ikke at dette er hverken riktig eller galt,men at barna ikke trenger å gjenspeile seg sine foreldre.

 

Tror ikke at de som sier noe negativt her inne nødvendigvis er ute etter personen,men kanskje vil skape litt blest.

 

Det er hva JEG tror! Og skjønner ikke hvorfor folk egentlig bryr seg så mye etter. Jeg hadde ikke brydd meg om noen hadde slengt litt om meg her inne for det er INGEN som kjenner meg her inne det hele tatt! Jeg har en identitet her inne som ingen vet hvem er. Men folk er forskjellige og noen er mere hårsåre enn andre:)

 

Jeg er litt hårsår så derfor anonym. Eller vent litt... Vil det da bety at mitt barn vil gjenspeile seg i min feighet?? Evnt begynne å holde sin identitet skjult?? HJELP,HVA TROR DERE OM DET?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes tonnesvis av data som underbygger teorien om at barn tar etter foreldrenes (eller andre signifikante voksnes) atferd.

 

Læring gjennom imitering er nært knyttet opp til den primære sosialiseringen. Slik går grunnleggende oppfatninger og verdier i arv fra en generasjon til den neste.

 

"Ikke gjør som jeg gjør, gjør som jeg sier" - har aldri fungert særlig bra i oppdragelsesøyemed. Det blir som å si til sine barn at de aldri må begynne å røyke, når de selv står med sneipen i munnviken.

 

Trodde dette var allmennkunnskap?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, selvsagt. For når ungen sover og mor/far diskuterer hardt på internett er dette atferd barnet vil imitere.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakker ikke om å "diskutere hardt".

 

Men dersom mor/far har for vane å slenge dritt om navngitte personer på nett, så tror nok jeg at det sier noe om hvordan disse personene er.

 

Hvem er egentlig disse personene som finner glede i å hetse andre på nett?? Ikke noen jeg ønsker å omgås iallfall! Så stakkars disse barna som ikke har noe valg, for å sette det på spissen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk oppdrar barna til å bli mobbere men dårlige holdninger kan påvirke. Jeg synes man derimot er ganske "kørka" som gidder å nettmobbe, da skjønner man ikke at enkelte personer kan påvirkes svært negativt av harde ord og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...