Gå til innhold

Noen som har smakt cake pops eller bestillt kaker fra damer som lager FINE kaker! Smakte ikke godt!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

De ser virkelig kjempefine ut, men de er ALT for søte!

 

Hva gjør vi da da, vi skal ha dåp snart og jeg håper virkelig ikke cup cakes/muffinsene er såå søte som pop cakesene er.

 

Hva er deres erfaringer? Vi bestillte også kake i barnebursdag, den var fader meg såå søt den også, men så jo SÅÅ fin ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er min erfaring også. Nå har jeg bare bestilt en gang, å det var til dåpen til mini. Kaken var kjempefin! Men den var altfor søt! Klarte ikke å spise den. Derfor begynte jeg heller å lage dem selv! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg kanske be dem om å ikke lage de så søte? Om de lager de fra bunnen av.

 

Noen som vet om muffinsene/cup cakene også er så søte? Den kremen på toppen.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sån er det med de fleste som baker slike "pyntekaker". De legger mye vekt på utseendet, men er ikke så opptatt av det inni kaka. De smaker sjeldent noe særlig. Takke meg til kaken fra "tante Olga" som ser ut som et takras, men som smaker himmelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som er viktig er at du som kjøper vet hva som er godt. Du må ikke la noen fortelle deg hva som blir godt men du må selv vite hva du synes er godt.

 

Cakepops er ikke noe å spise om kakerestene er smuldret med billig smørkrem. Det burde alle vite særlig de som lager kakene. Cakepops må lages med en kake og et fyll som er friskt. Husk det skal ofte 1/3 sjokolade rundt.

 

Hvis du er nøye på smaken så velg for all del ikke fargede cakepops. De lages med hvit sjokolade farget og det er MEKTIGE saker. Velg en sjokolade du selv liker.

 

Når det kommer til kaker så spør om de lager trekket selv. Hva har de i etc? Har de over 1 kg melis i en vanlig kake ( kakebunnen pluss smørkrem pluss overtrekk) så kan enhver idiot regne ut at dette ikke blir særlig smakelig. Det er bare det at jenter som lager kaker til salg ofte ikke tenker på at en kake på 24 cm ikke skal inneholde 2/3 melis.

 

Nå drar jeg ting litt langt her men dette kan jeg.

 

Bestem selv hvilken kake du vil ha og så spør du kakebakerne ut om ingrediensene. Si at du vil ha en syrlig finish om du liker det.

 

Om det er en viktig begivenhet spør om å få prøvesmake. Spør etter referanser og for all del bestem selv.

 

Så til slutt. en kake designet helt til deg selv må du være villig til å betale for. En kake til 500.- kan man ikke forvente mer av enn.... tja akkurat din erfaring... smakøst og jævlig. Dette fordi de ikke bruker dyre råvarer som smaker bra.

 

Kanskje satt litt på spissen her men håper du fikk noe ut av dette :)

 

Lykke til med valg av kakebaker. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt en sjokoladekake fra Rema, den så bra ut og den var faktisk innmari god! :-) Var ikke "vanlig" sjokoladekake da.

 

Jeg kan godt bake til deg HI... Jeg lager ikke perfekte kaker, men gode gamle vanlige kaker. Feks ostekake, sjokoladekake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cake pops er veldig vondt. En hysterisk motegreier kun basert på et "morsomt" utseende. Fjollete hele greia. Ellers er j kaker søtt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, dette blir ikke enkelt føler jeg. Jeg skal sende henne mail å spørre henne, men jeg er ikke inne i dette selv, så vil vite hva spesifikt jeg trenger å spørre om.

 

Jeg vil bare at kaken ikke skal være så innmari søt. Den skal være bløt og god, jeg har bestillt 70 muffins og marsipankake til 30stk. Sa jeg ville ha hvitt lokk ikke gult som man får i vanlige bakerier.

 

Har du noen å anbefalle i oslo/akershus? Hun tar 25kr for 1 muffins, og 1100kr for den "marsipankaken" ihvertfall. Hos oss står det ikke på pris, det må se bra ut og smake godt.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære HI.

 

Skal du betale 1100 kr for en marsipankake?

 

Hvordan skal kaken egentlig se ut og til vhor mange personer er det.

 

Spør om det er marsipan eller sukkerpasta/fondant hun bruker. Spør hvilken smørkrem hun bruker. Bruker hun tilsetningsstoffer ( smaker) usj.

 

Spør om det er friske bær/frukt i. Spør hvor tykt hun kjevler trekket.

 

En smørkrem på basis av eggedosis eller melk og mel er 100 ganger bedre på smak enn en melis/smørkrem.

 

Hvilket design skal du ha?

Og til slutt baker hun dette på eget kjøkken?

 

i så fall ja har hun godkjennelse fra mattilsynet og om hun ikke har det har hun barn eller dyr. Tenk litt på dette.

 

Å som jeg gleder meg til å åpne eget konditori i Oslo i fremtiden *drømmedrømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan sende deg link til siden hennes i privat mail! Jeg har beskrevet til henne hvordan kaken skal se ut.

 

H.I

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om kaken er søt har veldig mye å si på hva slags fyll som er inni og hvilket lokk som er oppå.

Er det for eksempel brukt sukkerpasta som lokk så er det både sirup og 1kg melis i det, og det sier seg selv at det blir søtt. Marshmellowfondant er det også ca 1 kg melis i.

Det finnes ekstra hvit marsipan, og da slipper man at kaken ser gul ut.

 

Jeg liker heller ikke søte kaker, men jeg liker å ha både sukkerpasta og marsmellowfondant på siden jeg syns det er lettere å forme, men jeg velger til gjengjeld ett litt syrlig fyll.

For eksempel har jeg hatt sitronfromasj i en kake og bringebærmousse i en annen, og de falt i smak:)

 

Når du kjøper kake så kan du fortelle hva du liker. Alle har ikke lik smak vet du og det kan jo hende at hun som lager kaken liker den litt søt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestillt kaker fra private damer som lager spesielle kaker, som 3D ole brumm osv. Var veldig fornøyd med de to kakene som jeg bestillte.

 

De var fantastisk fin å se til og i tillegg så smakte de kjemepgodt:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...