Gå til innhold

Spørsmål om lavkarbo


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har så vidt begynt å snuse på dette da jeg er fryktelig lei av kaloritelling og at vekta rikker seg lite. Jeg har lest litt på nettsider, men ikke kjøpt noen bøker enda.

 

Kan noen fortelle meg litt om lavkarbo? Jeg synes det virker som mye telling og styr i forhold til hvor mye fett man skal ha i seg osv. Merker også at det virker veldig rart for meg å plutselig skulle dytte innpå med masse "fy-mat" etter år med kalori-mas.

 

Noen som kan gi meg en enkel og grei innføring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ingen enkel og grei innføring, du må sette deg godt inn i det for å vite hva du driver med. Det er ikke styr med å telle fettmengde osv. Det du skal telle er antall karbohydrater. Men du må lese deg fram til hvilket opplegg som passer for deg. Forskjellige opplegg har forskjellig antall karbohydrater. Jo hardere slanking desto mer fett og l mindre karbodhydrater, under 20.

 

For de som har dette som en livvstil og ikke for å gå ned i vekt har de et høyere inntak av karbohydrater ofte mellom 50 og 130 i døgnet. De spiser ofte mindre mengder fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

 

Men hvordan finner jeg ut hvor mye fett jeg skal ha i meg og hvordan regnes det ut? Ser det står noe om 75 % fett flere steder. Men hvordan finner jeg ut det?

 

Sikkert bare jeg som synes det virker komplisert siden det er en helt annen måte å tenke på :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...