Gå til innhold

Kan datteren vår hete Siv?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi synes navnet er flott, og det blir oppkalling, men både min mann og jeg samt alle i vår nære familie er ganske overvektige. Siden det ligger i genene på begge sider er det vel naturlig å tro at datteren vår kanskje kan bli litt rund hun også.

Venninnen min mente at Siv er et upassende navn på en tykk dame, og at det fort kan bli laget vitser om det.

 

Tror dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

klart hun kan hete Siv:) Fint og enkelt navn. Jeg kjenner ei supersprek og pen Siv som er frodig og vakker, har aldri tenkt tanken på at hun ikke passer til navnet sitt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninen din er skikkelig dust! Neida, hehe. men syns det var en tøvete kommentar.

Selvfølgelig kan datteren deres hete Siv. Jeg kjenner opptil flere Siv som er gode og runde, men har aldri tenkt at de ikke passer til navnet sitt.

Liker dere navnet Siv, så bruk det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at du tenker på det, og ville kanskje ikke valgt det navnet av den grunn.

For meg er Siv et litt svakt navn.

Hvis du tror datteren din blir ei jente med kjøtt på kroppen, så hvorfor et navn som indikerer et pinglete siv?

Nei, la henne få et sterkt navn som hun kan være stolt av hele livet :)

 

(Finnes sikkert mange flotte Siv der ute selvfølgelig, men dette var mine første tanker.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan hun hete Siv! Min barndomsvenninne heter det og har alltid vært ganske rund. Jeg tror ikke det noen gang kunne falt noen inn å sammenligne henne med noe svakt, eller at det skulle være en grunn til å mobbe henne fordi hun ikke var slank.

 

"Slank som et siv" er et uttrykk som er forholdsvis voksent, så jeg tror ikke det i utgangspunktet vil være noe problem. Dessuten er det mange måter å se et siv på... til tross for at det er såpass tynt kan det tåle de største stormer - det bøyer seg i vinden og reiser seg opp igjen etterpå! Så det ligger mye styrke og gode egenskaper i Siv! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan hun. Nydelig navn! Trenger ikke hete Borghild eller Berta, selv om man er rund. Hva med Emma da? Kona til Oluf var jo ikke akkurat liten. Tror ikke alle jentungene som heter det er god og rund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart hun kan hete Siv, og selv om barnet KAN arve de genene som gjør henne frodig så betyr ikke det at hun blir tykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg hører navnet Siv så ser jeg for meg en lekker, smart, morsom, sterk. flink og blid dame! Hilsen Siv:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmm. Enda en grunn til å slanke meg??? For jeg heter Siv, og er ikke åleslank. Har aldri tenkt på at det at jeg har lagt på meg skulle bety at navnet ikke passer lenger.

 

er igrunnen relativt glad i navnet mitt, det er enkelt og greit, åpner ikke for mye mobbing som mange andre navn gjør, lett å skrive for en liten nybegynner og lett å si for andre barn.

 

Ulempen er at det er vanskelig i forhold til utlenninger. Jeg har oppholdt meg en del i både engelsk og latinspråklige land, og folk har utrolig vanskelig for den v-en, så jeg må finne meg i å hete Siff, eller Ziff. Men hva tusan.... jeg overlever vel det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...