Gå til innhold

Barnehage Lillestrøm?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å flytte til Lillestrøm.

Er det noen som har barn i en barnehage der som er fornøyde? Eller nesten mer viktig, er det noen som er misfornøyde....?

Og hvordan er barnehagedekningen i Lillestrøm, er det vanskelig å få plass?

 

Blir veldig glad for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I selve Lillestrøm er det for få barnehageplasser, så mange får barnehageplass i Kjeller eller Riisløkka barnehage. Ulempen med de barnehagene er at det er store basebarnehager, men jeg har hørt om flere som har vært fornøyde i begge barnehagene, spesielt i Riisløkka. Det er jo ikke langt til Kjeller, så hvis dere uansett skal ut å kjøre er det ikke noe problem, bortsett fra at det er lett å treffe på rushtrafikken. Jeg vet også om flere som har fått plass i en stor barnehage på Skjetten, den vet jeg ingenting om, men det er for de fleste et større problem i forhold til henting/levering.

 

I selve Lillestrøm vet jeg ikke om noen barnehager som mange er misfornøyd med. I Lillestrøm barnehage er det omtrent umulig å få inn større barn etter at de for noen år siden gjorde om flere av storbarnplassene til småbarnplasser, tror også barna som allerede går i barnehagen står i kø for å bli flyttet over. Lillehagen barnehage har jeg bare hørt positive ting om. Det samme med Furulund, de har også en egen avdeling for foreldre som jobber i jobber med skift sånn at man kan ha barna hjemme på formiddagen før man leverer i barnehagen og så hente dem utpå kvelden (tror de har åpent til kl21). Er ikke helt sikker på hvordan det fungerer, men vet at de har et maks antall timer barna kan være der.

 

Utenom hovedopptaket tror jeg det er lettest å få plass i de store barnehagene, dvs Kjeller og Riisløkka. Grunnen er at overflyttinger mellom barnehagene ofte blir prioritert før nyopptak og de store barnehagene er det flere som vil flytte fra enn til og da ender de opp med ledige plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...