Gå til innhold

Mann med alkoholproblemer :-( Hva ville der gjort ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen med erfaring ?

 

Mannen min greier ikke å stoppe og drikker seg full i helt feile anlendinger. Siste var i bursdag der vi hadde babyen vår med oss, jeg kjørte. Han kommer til et stadie hvor han ikke greier å snakke sammenhengende lenger og han har også sagt mye stygge ting til meg hvis jeg sier i fra om at han må stoppe.

 

Ellers har han ikke for vane å bli kranglete eller voldelig.

Det er helt greit å ta en fest i blandt, men uten barn til stedet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme problemet med min mann.Han har fått for mange sjanser allerede og får ikke lenger lov til (helt riktig,jeg nekter han)å drikke om barna er hjemme eller med i selskap. Han må reise bort for å drikke.

Om han går utover dette igjen vil jeg gå fra han fordi jeg kan ikke la barna vokse opp med ett jævla bråkete fyllesvin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og min mann avtaler alltid på forhånd om det er lov å drikke alkohol.

Vi tar gjerne et glass i "godt lag" - også med barn tilstede, men vi stopper da ved et glass eller to. Vi blir aldri fulle.

 

Din mann har helt klart et alkoholproblem om han ikke klarer å slutte når han først har begynt. Du bør nok kreve at han ikke drikker alkohol i det hele tatt når barn er tilstede. Du kan jo også slenge på at når han først skal drikke på en fest og bli så inn i dampen drita full, så føler du at du mister han du er forelsket. Ingenting er så ekkelt som en drita full kar som ikke klarer å gå eller snakke. Du bør nok ta denne samtale lenge før en fest skal komme opp. Si at du rett og slett blir lei deg. Få frem at drikkingen sårer og at du ikkke bare er en masekjerring.

 

Alkohol smaker godt, og som sagt jeg drikker selv. Men familie kommer alltid først- uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg føler med deg.

Det første du må gjøre er å snakke ut med mannen din mens han er edru. Han er antagelig enig i at fulle folk ikke har noe i nærheten av barn å gjøre. Hvis han ikke klarer å stoppe når han først har begynt så får han rett og slett la være å drikke i det hele tatt.

Jeg gikk noen slike runder med min mann før vi fikk barn, han drakk seg støtt og stadig full, ble sur når jeg sa noe og var direkte ubehagelig.

 

Nå når vi har fått barn er det nulltoleranse for fyll, og han vet at hvis han driter seg ut en eneste gang så får han komme seg ut herfra.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar det alvorlig, siden det har pågått over noen år nå. Vi har snakket om det mange ganger, han lover å skjerpe seg, men det blir ikke bedre.

Holder på å sette opp "slagplan" nå, jeg kommer til å være kjempstreng, om det ikke blir bra så mister han familien sin pga. akoholken...

Orker ikke å la barn mine lide under dette i fremtiden.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

La han kjøre når dere er borte hos andre. Du kan ta deg et glass vin i stedet, mens han kan holde seg til vann eller brus. Min mann er ofte sjåfør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Film han når han er dritings og vis han filmen etterpå, når han er edru (og ikke bakfull)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg voks opp med en sånn far, helt pyton :(

 

Få han til å skjerpe seg eller gå fra han. Synst det å filme han og vise han det etterpå var en knall god ide. Og skjerper han seg ikke da, er jeg redd det er lite håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...