Gå til innhold

Bør jeg velge keisersnitt eller vaginal fødsel tro?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på keisersnittsamtale på tirsdag og lurer på jeg skal stå på for å få gjennomført keisersnitt?

Jeg ble aldri bra igjen etter forrige fødsel, fikk problemer med fremfall, inkontinens og stor rift i endetarmen som ikke grodde på lang tid.

Jeg er på grensen til at det kanskje bør opereres.

Men er det da kanskje like greit å bare føde en gang til, og så opereres i ettertid, eller satse på keisernitt og at jeg slipper vaginal operasjon i ettertid tro?

 

Hva ville du ha valgt? Noen med erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis jeg hadde hatt slike problemer etter forrige fødsel, så hadde jeg klart valgt keisersnitt. Hadde ikke turd å risikere at problemene hadde forverret seg.

 

Hva sier legen at du bør velge da? Eller har han lagt valget helt opp til deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt klart keisersnitt. Hadde det selv nå med nr tre og det var en fantastisk opplevelse, planlagt KS.

 

Med din forhistorie, ja selvfølgelig må du få det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner ikke med at du personlig får lov til å ta det valget, men med din historie vil jeg vel si at det er direkte uansvarlig hvis sykehuslegen/jordmor nekter deg keisersnitt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til samtale i morgen, så jeg får høre hva legen tenker om dette.

Men hvis man kommer seg raskt etter keisersnitt, bare 5-6 uker, så er det langt bedre enn hvordan det ble sist. For det ble aldri ordentlig bra igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tatt KS og er normalt veldig rask med å anbefale andre å føde vaginalt, men selvsagt det er normaltilfellene. Med din historie er det kanskje å foretrekke å ikke få enda større skader enn du allerede har.

 

Men KS er virkelig ikke noe enkel løsning det heller bare så det er sagt. KS sår blir ikke alltid noensinne bra de heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med din historie kommer ingen til å nekte deg Ks.

Og du får det nok om du vil.

 

Jeg ville uten tvil valgt planlagt KS. De komplikasjonene du fikk etter vaginal fødsel er nesten vanskeligere og verre enn feks en infeksjon.

Og joda, jeg vet man kan få alvorligere komplikasjoner etter KS enn en sårinfeksjon. Men de er sjeldne!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...