Gå til innhold

Bare for å informere enkelte her inne...lærere,førskolelærere og sykepleiere osv har en høyere utdanning.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samtlige av de (pluss mange flere profesjoner) har minimum en bachelorgrad. Mange har også mastergrad og/eller videreutdanning i tillegg. Måtte bare komme med dette innlegget, er nemlig ikke bare leger og jurister som har utdanning på høyt nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk pepper fordi jeg som lektor med tillegg (dvs 6 år, mastergrad + PPU) sa at jeg hadde en høy utdannelse.. Personen mente da at ingen "lærere" kunne ha høy utdannelse. Det sier litt om noen folks holdninger til de som underviser barna deres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

Er lærer på ungdomsskole, har 8 år på universitet i baklomma, - tre år bachelor, to mastergrader samt PPU. Lei av å bli undervurdert når jeg sier at jeg er lærer...!På bursdagen min, 15.06, var vi på ultralyd! (10¿\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bachelor: Høyere utdanning, lavere grad.

Master/profesjonsstudie: Høyere utdanning, høyere grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et profesjonsstudie er også bachelor. Feks er sykepleierstudiet et profesjonsstudie. Mens en bachelor i psykologi ikke er det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

...og jeg har bare søndagsskolen, men det er vel "høyere" utdanning siden jeg har en utdannelse nærmere himmelen????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykepleier og lærer er nå masterstudie. Lege, tannlege og psykolog er profesjonsstudier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

Er lærer på ungdomsskole, har 8 år på universitet i baklomma, - tre år bachelor, to mastergrader samt PPU. Lei av å bli undervurdert når jeg sier at jeg er lærer...!På bursdagen min, 15.06, var vi på ultralyd! (10¿\

 

 

3+2=5

 

8-5=3

 

Om du bruker tre år på pedagogisk seminar bør du kanskje ikke undervise?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

 

Er lærer på ungdomsskole, har 8 år på universitet i baklomma, - tre år bachelor, to mastergrader samt PPU. Lei av å bli undervurdert når jeg sier at jeg er lærer...!På bursdagen min, 15.06, var vi på ultralyd! (10¿\

 

------------------------------------

3+2=5

 

8-5=3

 

Om du bruker tre år på pedagogisk seminar bør du kanskje ikke undervise?

----------------------

 

Hun har:

 

en bachelor : 3 år.

 

to mastergrader : 2 x 2 år = 4 år

 

og PPU = 1 år.

 

Tilsammen 8 år.

 

Håper ikke DU underviser hvertfall!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sykepleier og lærer er nå masterstudie. Lege, tannlege og psykolog er profesjonsstudier". Nei, ikke helt korrekt.

 

Sykepleie er et PROFESJONSSTUDIE og et bachelorstudie:

 

Profesjonsstudiene er kjennetegnet av fastlagte fagplaner over flere år innenfor et fagområde. Tre-årige profesjonsstudium gir bachelorgrad. Et eksempel er sykepleierutdanning. Fem-årige profesjonsstudium gir mastergrad. Slike studier finner du særlig ved universitetene innenfor fagområder som farmasi, fiskerifag og lærerutdanning. http://www.matematikk.org/_videregaendekarriereguide/artikkel/vis.html?tid=71021&within_tid=70904

 

Et profesjonsstudie fører altså frem til et yrke/en profesjon og man må ha godkjenning/autorisasjon utøve det. En mastergrad trenger heller ikke være et profesjonsstudie, feks master i psykologi (som ikke er det samme som profesjonsstudiet i psykologi der man blir klinisk psykolog).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...