Gå til innhold

Hjelp, hun maser om noe hele tiden!!! Jeg blir så lei.....


j81

Anbefalte innlegg

Har ei på seks år. Hun er nå veldig glad i det søte, selv om vi begrenser det. Men når vi skal på forskjellige ting, så maser hun......om brus, is, sjokolade, godteri, tyggis, drops.....you name it! I dag var vi på kamp, og da gikk det i et.Og jeg sa tydelig NEI, etter at hun hadde fått både en brus og en is. Jeg VIL IKKE kjøpe mer nå. For det første er det dyrt, for det andre blir det bare surmuling og krangling og mere mas. Så det endte opp med at jeg måtte bli sint, og da blir jeg i dårlig humør, og det ble en trist avslutning på det som egentlig skule vært en kose-dag der vi var sammen og fant på noe kjekt.

 

Jeg takle bare ikke mas om godteri osv, slev om jeg vet at dte re normalt. De trenegr virkelig ikke tre flasker brus, og ørti kilo sjokolade bare for en fotball kamp. Jeg vurderer nå å innføre et bong.system, der de får f eks tre bonger som de kan bruke til det de vil. Nå må det sies at vi er mye alene, da far jobber borte. Jeg er sliten tvers igjennom, alt av oppfølging av unges osv faller på meg, møter, kamper, trening, levering skole, barnehage osv. I tillegg til mas og krangling på hjemmebane, så er det snart nummeret før kolaps. Jeg er utslitt av ferien allerede før den er begynt, da vi mest sannsynlig blir alene i tre uker......Og hvis jeg virker sutrete, ja, jeg vet det er mange som har det verre :)

 

Gode råd, mottas med takk......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går masinga litt i rykk og napp, men jeg kjenner problemet!

 

Det som hjelper her, er klare avtaler FØR vi drar noe sted:

"Nå skal vi handle mat, og KUN mat, du får ingenting i dag."

"Nå skal vi handle bursdagsgave til Berit, du får ingenting for det har jeg ikke penger til."

 

Dette fungerer bra, så lenge avtalen har vært klar før vi drar noe sted. Hvis jeg ikke har laget en avtale, kommer spørsmålene så fort vi går inn i butikken..

 

Min datter blir nesten uten unntak "tørst" når vi nærmer oss en kiosk. Det er vanskelig å argumentere i mot, så jeg er så kjip at jeg tar med drikke på sportsflaske nesten uansett hvor vi drar. Hun blir sur som bare det, men det nytter ikke å klage på at man er tørst, hvis man ikke vil drikke det som er med.

 

Kanskje må du rett og slett samle krefter og ta noen runder med krangling og sur unge. Lag klare avtaler før du drar, evnt utstyr henne med et lite beløp. Og da må tomt være tomt, og du må være konsekvent. Viker du èn gang, vet hun jo at det finnes muligheter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...