Gå til innhold

Hva i all verden gjør jeg med toåringen som tar av seg bleia etter leggetid?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har allerede tatt på bleia igjen 10 ganger etter at hun la seg. Hun har nettopp fyllt to og hun begynte å ta av seg bleia nå og da allerede før hun fyllte 1 år, men de siste månedene har hun vært helt ekstrem. Lar henne løpe uten bleie på dagtid, men synes hun burde ha på natt da hun ikke sier ifra når hun må gjøre fra seg.

Men problemet er altså at hun bare tar den av seg.. Skjønner henne egentlig da. Må jo være ekkelt å ha vått og klamt papir på seg nå på sommeren.

 

Greide å holde det sånn nogenlunde i sjakk i vinteren og våren, da jeg kunne kle på henne heldraktspysj og sovepose, men hun greide ofte å ta av seg absolutt alt da også. Nå er det jo alt for varm å kle på henne.

 

Trenger desperat tips her alltså. Måtte til og med plukke opp bæsj som lå på gulvet på soverommet hennes i kveld.

 

Er vel kanskje for optimistisk om jeg lar henne ligge naken på tisselaken også? De holder vel ikke så bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun klarer og komme seg ut av pysjen uten og åpne glidelås/knapper. Ikke spør meg hvordan, for jeg skjønner det virkelig ikke selv! Men hun er altså helt ekstrem på dette området...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta på body som du syr igjen i bunn, de er da litt vanskelige å få på, men da bør hun ikke klare å få den av. hadde et tvillingpar i barnehagen jeg jobbet tidligere som gjorde dette, og de hadde prøvd med pysj bak frem og det meste uten at de funket..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan hende hun prøver å si deg at hun ikke vil bruke bleie lenger? Min slutta med bleier på dagtid da hun var 2 og på natta da hun var 2 år og 3 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når HI skriver at hun har plukket opp bæsj fra gulvet i kveld, så ville ikke jeg brydd meg om at hun selv mente hun vil slutte med bleie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun har jo ingen do rutiner ennå, så da er det jo ikke rart at det kom på gulvet i dag. Jeg ville likevel forsøkt bleieavvenning når hun så tydelig protesterer på bleien sin. Det er jo nesten bare i Norge at barna går i bleier til de blir 3-4 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem med ett av våre fosterbarn, og fant ut at jeg måtte gjøre det gøy for han og ha på bleia. Først gjorde vi et sort nummer av at han skulle ta den på helt alene, at han var superflink osv, det funket i fire dager, da var ikke det stas lenger, og bleia ble tatt av igjeni løpet av natta.

 

Så fant jeg frem tusjer og lot han tegne på bleia mens vi spiste kveldsmat. Gjorde igjen et stort nummer av hvor fin bleia var, at det var et kunstverk og at ingen hadde lik bleie som han. Etterhvert brukte vi klistremerker også. Det funket som bare det, etter en stund tegnet vi og brukte klistremerker kun når han ba om det selv (et par ganger i uka), og etter et par mnd sluttet han med bleie på natta også.

 

Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...