Gå til innhold

4-åringen lagde en liten bulk i naboens bil tidligere i dag:( Forsikringen dekker dette sant?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Desverre var 4-åringen litt kjappere enn meg da vi skulle gå ned til bilen i dag, så hun hadde fått opp døren før jeg fikk stoppet henne. Døren smalt ikke inn i naboens bil, mer glei borti. Det ble en bitteliten bulk i døren, og ett lite merke i overflaten på lakken:( Typisk at det måtte være den gretne gubben av en nabo sin bil i tillegg... Vi gav selvsagt beskjed til naboen med en gang, og som forventet ble han ikke akkurat blid. Vi sa klart i fra at vi skulle ordne opp i dette, og at vi skulle ringe til forsikringsselskapet for å få ordnet opp. Han mente da at forsikringsselskapet IKKE dekket slike hendelser, og at han skulle levere inn bilen for å få takst på skaden dagen etter. Noen som har vært i samme situasjon som oss, eller som vet hvordan dette løses? Ringte til forsikringsselskapet tidligere, men dama der hadde jo null peiling og kunne ikke svare på noe. Får heller prøve å ringe igjen i morgen når folk er tilbake på jobb igjen... Ser for meg en egenandel på flere tusen, dyrere forsikring, og i tillegg til tap av bonus:((

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om det blir det samme, men for noen år siden var det et barn som akte inn i bilen til broren min. Det ble i hvert fall dekket av forsikringsselskapet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

spørs på forsikringen din det.. men i mange tilfeller er det bedre å dekke det selv på grunn av som du nevnte, egenandel, dyrere forsikring og tap av bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert bilforsikringen dekker det, men hørte fra min far i går at hus/innbo forsikring skal dekke det, lykke til og håper det ordner seg.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er uansett en egenandel dere må betale og som du sier tap av bonus om dere tar det på forsikringen.

Det lønner seg å bare holde det utenfor forsikringen og betale skaden til eier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiseforsikringen begynner når du går ut døra.

Hus, innboksen, muligens.

Bilforsikring muligens siden hun gjorde det med bildøra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke ta det utenfor forsikringen, de lar deg velge da alle regninger er betalt. Dvs de regner på det om det lønner seg for deg å ta det selv eller via dem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dere kan ta det på forsikringen, men det vil nok helt sikkert lønne seg å ta det utenom. Uansett bør skademelding fylles ut når sånne ting skjer, og den skal sendes både til forsikringsselskapet deres og naboens, da vil dere få beskjed om det lønner seg å ta det på forsikring eller ikke. Det kan jo tas utenom forsikringsselskapene også, men hvis det er den sure naboen som lager problemer av alt, så tror jeg at jeg hadde gjort det ordentlig for å slippe problemer i etterkant.

 

Mannen min rygget inn i døra til naboens bil og det kom på litt over 10 000kr. Vi fikk brev fra forsikringsselskapet om at de anbefalte oss å betale inn summen til dem og hvis vi gjorde det innen en dato, så ville det ikke gå ut over bonusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar! Skal sjekke opp i det med innbo-forsikringen ja. Får ringe til forsikringsselskapet i morgen å høre hva de sier. Krysser fingrene for at vi slipper unna uten altfor mye tap...:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om forsikringen dekker det, men som noen nevner er det kanskje bedre å dekke det selv.

Du som forelder må dekke skader barnet ditt er ansvarlig for, men bare inntil en viss sum, tror det er 5000 kr. Tror også det har noe å si hvor godt oppsyn du hadde til barnet. Dersom det var et uhell kunne skjedd hvem som helst, tror jeg ikke du trenger å dekke noe. Er ikke helt sikker, men er noe sånt i all fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud!! Håper du tok bilder av skaden med en gang ellers så kan den gamle grettne naboen dere omlakkere hele bilen med mer på deres regning...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har gjort det samme selv:(

 

Valgte å ta det utenom forsikringen da det ville blitt dyrere totalt sett å ta det på bilforsikringen (egenandel + bonustap)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange svar og tips! Vi får se hvor dyrt det blir når naboen har fått takst på skaden i morgen. Han mente at lakken på bilen hans var veeeldig spesiell, så ser for meg omlakkering av døren, og i verste fall hele venstre siden... Men får satse på at verkstedet går for utretting av bulken og boning, og ikke omlakkering.

 

Får prøve å ikke ta sorgene på forskudd:) Satser på at samtalen med forsikringsselskapet i morgen er oppløftende:)

 

Takk for tips om å ta bilde av skaden, har sendt mannen ut for å gjøre det nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...