Gå til innhold

Hadde dere bare blitt sint eller kuttet kontakt med venninne hvis hun hadde gjort dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vi har vært venninner i 20 år og hun har egentlig aldri vært til å stole på. Og dumme meg går fem på hver gang. I hvert fall, jeg og samboeren min hadde ENDELIG bestemt oss (eller han ville endelig) for å begynne å prøve. Da fikk jeg pergotime av legen og var helt i ekstase, dette hadde jeg ventet på leeeeenge :D Hadde bestemt oss for å ikke si det til noen, men dumme meg klarte å overtale han til å si det til min venninne. Og godtroende som jeg var sa jeg det og hun lovte på sine barn at hun ikke skulle si det videre. Vi sa også at hun var den eneste som visste noe, ikke engang familien hadde vi sagt noe til. Jeg ble etterhvert gravid og delte nyheten med en felles venninne som da sier : Gratulerer, endelig ble du gravid! For du måtte ta hormonpiller ikke sant?"

Dette er en stund siden og det er egentlig for sent å ta det opp, er veldig konfliktsky og snakket alt bare bort.

Bare glemme det, ta det opp eller droppe hele venninnen?

Hun har gjort og gjør så mye annet at både jeg og mannen egentlig ikke skjønner hvorfor vi fremdeles er venner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er sååå fullstendig klar over det dessverre! Men jeg tenkte siden jeg ba hun om å ikke si noe og hun er den eneste som vet noe, men ja, jeg skulle absolutt ha visst at hun kom til å si det videre,,,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo holde det man lover.

 

Generelt er det velkjent at mange har problem med å få barn og må ta hormonpiller og bruke prøverør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke tatt det opp, men unngått henne. Prøvd å ikke ha noe mer med henne å gjøre, være avvisende osv. Om hun spør hvorfor sier du at hun ikke er til å stole på, du føler deg sviktet blant annet pga. dette og at du helst ser at vennskapet dør ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gammel venn er ikke nødvendigvis en god venn. Denne skravlekråka klarer du vel uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva skal du med en venn man ikke kan stole på egentlig? Hadde kuttet henne ut lett som en plett :) Det har jeg gjort med mine "venner" for mange år siden. Sitter ikke igjen med så mange men de jeg har vet jeg at jeg kan stole på og stiller opp om jeg skulle trenge noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det beste med å bli eldre er at man lærer segl hva som har verdi her i livet. Noe av det som har størst verdi er virkelig nære venner man kan stole på uansett. Har de siste årene kuttet ut et par "venner" som rett og slett var en venn bare fordi jeg har kjent de hele livet, men de var ikke noe å samle på i det hele tatt. Livet mitt er ikke mer tomt, bare rikere ved at jeg ikke trenger å bruke energi på mennesker som ikke fortjener det. Kut henne ut og kjenn hvor mye bedre det er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å bruke tiden på de menneskene som tilfører livet mitt noe: latter, glede dype samtaler eller fellesskapsfølelse.. De som tømmer livet mitt for energi og klager vettet av meg, de proiriterer jeg rett og slett bort! Så hun hadde nok ikke vært så lenge i mitt liv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet det. Hun er en veldig egoistisk person. Hvis man ikke vil leke på hennes måte vil hun ikke leke i det hele tatt type. Også er jeg den eneste som blir. Hun har bare periodevenner som etterhvert forsvinner. Hun blir kjent med nye hele tiden og etter noen mnd så blir de byttet ut. De eneste som orker/klarer å være mye sammen med henne ofte er de som sitter inne med like mye sladder... Vi ses ikke så ofte lenger fordi hun ikke gidder å være sammen med meg nå som jeg har barn, hun har selv to barn. Skjønner ikke hvorfor jeg ikke har kuttet henne ut tidligere.

Sitter ikke igjen med så maaange venner, men de jeg har er jeg veldig glad i og det går an å snakke med de uten at det blir fortalt videre :D

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt sint og kuttet ut en tidligere venninne pga det. Ja jeg var hormonell, men fy flate så skuffet jeg ble når hun fortalte det videre.. Og når familien fikk vite det før jeg fikk sagt noe så ble jeg rasende.. Noe av gleden med å gå gravid er jo å fortelle dette selv...

 

Vi er i dag bare bekjente, sier hei når jeg treffer henne, men ikke noe mer. Jeg er ikke den eneste som har kuttet ut vennskapet der, for hun lekker som en sil.. Og tror at hun blir sååå populær av å gå rundt å fortelle hemmeligheter og andre ting. Hun har vel 2 venninner igjen nå, og de er likedan. Like barn leker best ;) (Det ligger noen fler historier bak dette og, men det vil jeg ikke ta her....)

 

Dette er 10 år siden det skjedde, og har ingen planer om å gjenoppta kontakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho må jo vere ei god veninne, sidan du valde å dele dette berre med henne.

Til ei god veninne hadde eg sagt kor skuffa eg vart over at ho fortalde vidare ting ho lova å halde for seg sjølv, og så hadde eg passa på kva eg fortalde henne for ettertida.

Nokon må ein berre ta som dei er, og forhalde seg til dei deretter.

Eg har aldri kutta ut vener, men brukar jo mest tid saman med dei eg trivest best med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet hun iKke er til å stole på, da må du nesten ta denne på din egen kappe. Har hun nok gode kvaliteter til at du føler at du kan leve med løsmunnetheten hennes? Jeg synes ikke nødvendigvis at en venn må være 100% til å stole på når det gjelder hemmeligholdelse for å være verdt å ha i livet mitt.

 

Hva du setter som kriterier for å beholde en venn må være opp til deg. Hvis du liker å tilbringe tid med henne er det dumt å forsake vennskapet på grunn av noe du var klar over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kuttet vennskapet på det grunnlaget. Det er ikke enkelt å holde på hemlikgheter. Om du vil være sikker på at det ikke spres videre må du holde det for deg selv, spessielt om det skal holdes hemmelig lenge. Tenk på deg selv. Du klarte heller ikke å holde på hemmeligheten. Du "måtte" fortelle det til i hvertfal en person, henne. Slik kan det ha vært med henne også. Hun "måtte" kansje også fortelle det til bare en, og slik går det videre. Det kan jo også hende at du ble røpet på andre måter, som at noen har sett pillene eller at en eller annen har forsnakket seg.

 

Om du bør droppe veninnen vet jeg ikke, men da bør det være andre årsaker enn dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...