Gå til innhold

Dere som kan om stoffskiftet, hva betyr det når TSH og T4 fritt er lave????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sitter med svar på blodprøver her der TSH er på 1.2 (skal være 0.50-3.4) og T4 på 11 (normal: 9.0-21). Begge er innen normale verdier, men jeg synes de er for lave jeg. Er det noe jeg bør ta opp med fastlegen? Har ALLE symptomene til for lavt stoffskifte, men da skal ikke prøvene ser slik ut, TSH må være for høyet og T4 lavt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Disse prøveresultatene blir sett på som helt normale.

Husk at alle prøver du tar, uansett om det på sykehus, eller hos en annen lege enn din fastlege, går til fastlegen din, så han får se dem.

Dersom han syns dette bør følges opp, så kontakter han deg.

 

Hilsen legesekretær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du har alle symptomene på lavt stoffskifte, men prøvene dine er normale, bør du få testet for anti-TPO. Dette er også en stoffskifte prøve, som det ikke er vanlig å teste for med mindre man har tilfeller som hos deg.

Hør med legen din om dette. Mine stoffskifte prøver var helt fine, men jeg hadde alle symptomer sånn som deg. Så testet vi anti-tpo, og det var aaaaaltfor høy, og nå går jeg på levaxin som er for stoffskifte.

Hør med legen din om denne prøven§

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om prøvene ligger innenfor normalområdene, er det ikke sikkert at de ligger innenfor ditt personlige normalområde.. Det er symptomer som er det viktige, ikke tallene. Sjekk ut Sonjas stoffskifteforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville bare si at det stemmer, som 21:26 sier.. du burde få testet anti-tpo :)

 

Hilsen sykepleier

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...