Gå til innhold

Jeg opplever det som et problem å bare like vann


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Litt inspirert av innlegget om å lære seg å drikke kaffe. Jeg liker ikke kaffe. Og jeg liker ikke te. Eller brus. Eller saft. Jeg kan til nød drikke litt appelsinjuice, men bare til mat. Og så drikker jeg vin da, men det er jo ikke noe man bruker å servere i vanlige besøk. Derimot elsker jeg frisk og kaldt vann, får aldri nok av det.

 

Problemet er at dette tydeligvis er utrolig vanskelig for andre å akseptere. De kan f.eks. si: "Vil du ha kaffe?", så svarer jeg "Nei takk", så fortsetter de "er det noe annet du vil ha da?", og jeg svarer "ja gjerne litt vann takk". Men det stopper aldri der. De må liksom gjennom listen "Vann? Men jeg har te, du vil ikke ha te da? Jeg kan godt lage te!", "nei takk, jeg vil helst ha vann jeg", "men brus da? Jeg har noe Cola.", "nei takk, vann er helt fint", "saft da? Eller kakao?"..... arrrg, jeg vil ha vann!

 

Neida, det er selvsagt ikke et problem for meg dette, jeg har andre ting i livet å bekymre meg over, men jeg må innrømme at det av og til irriterer meg litt at folk ikke bare kan akseptere at vi har ulik smak. Er det virkelig så fryktelig fæl å akseptere at noen faktisk liker vann best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da ville problemet muligens bli mer kortvarig - de serverer meg bekjent ikke rødsprit på sykehus ;o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg aldri tenkt over og jeg har ei som jeg kjenner som alltid drikker vann. Jeg har alltid trodd det var for at hun ikke ville være til bry eller at jeg ikke har noe hun liker. Har følt meg som den idoten hver gang hun er her ( ok da, de tre gangene) fordi hun vil bare ha vann...

Skal tenke over dette neste gang noen spørr om vann...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det på nesten samme måten, bare at jeg kan like te av og til.

Jeg må også gjennom samme runden, før jeg til slutt får vannglasset mitt. :-)

 

Du er ikke alene i hvert fall. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så jeg må altså bli mer selvsikker utad? ;) Men jeg er jo veldig enig i at vann ikke er det verste å like godt.

 

Et annet problem er at jeg flere ganger opplever å bli litt uglesett av (nye) bekjente. Spesielt de som er litt runde i kantene. Jeg er selv slank, og så drikker jeg jo altså bare vann, og det er helt utrolig hvor mange kommentarer det kommer på det da. Enten i at jeg er så flink som ikke drikker brus, eller masse unnskyldninger for hvorfor de faktisk drikker brus. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg har måtte forklare at jeg faktisk ikke liker brus, og at det kun er derfor jeg ikke drikker det. Men ett en skål med sjokolade foran meg, og de skal få se lite flink veldig fort, hehe. Eller kake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kult, jeg er også slikt. jeg må også gjennom rundene. veldig slitsomt. men ender heldigvis alltid opp med vann<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...