Gå til innhold

Du som har skilte foreldre, hvordan mener du ting burde gjøres for at skilsmissebarna skal ha det best mulig i begge hjem?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer fordi jeg selv er mamma, og stemor til et barn vi har en gang i uken og annenhver helg.

 

Far og moren til dette barnet har en del ulike regler og oppfatninger av hvordan ting skal gjøres, og det er da sånn at vi har veldig forkjellige regler hjemme hos oss, enn hos moren til dette barnet og hennes mann(med 2 barn fra før)

 

Far og jeg er gift og har ett barn sammen og har lik oppfatning av hva vi anser som god oppdragelse, hva slags regler som burde gjelde osv.

 

Av egne erfaringer, hva synes dere er de viktigste tingene og tenke på når man har barn som pendler?

 

Jeg som stemor vil veldig gjerne at alle skal trives,men det er en del konflikter pga forskjellig oppdragelse/regler etc....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt skilte foreldre fra jeg var 2, pappa fikk seg ny kjæreste da jeg var 5. Bodde der annenhver helg. Tror det aller aller viktigste er å vise at alle er like velkomne.. så lenge dere har like regler for ditt stebarn og deres fellesbarn gjør det som oftest ikke noe at det er forskjellig fra hvilke regler som er hos mor.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke ulike regler hos to ulike hjem spiller noen rolle, men at reglene innad i hvert enkelt hjem er konstante.

 

Enig med hun over her at det viktigste er at barna føler seg velkommen i begge hjem og ikke bare på et litt forstyrrende besøk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mellom foreldrene til stebarnet ditt det er konflikter om reglene eller er det mellom dere og barnet?

 

Er det mellom foreldrene så bør de finne ut av det sammen, jeg mener at de som har barnet minst bør rette seg etter de metodene som blir brukt ovenfor barnet i det hjemmet der barnet er mest. Dette for at ikke barnet skal bli fullstendig akklimatisert hver gang det er hos dere for så å komme hjem til mor og stefar og oppleve konflikter der pga. at reglene er så forskjellige.

 

Samtidig så klarer barn å ha forskjellige regler her og der, jeg snakker om hovedmetodene. Barn vet hva de får lov til og ikke hos hver enkelt.

 

Rett og slett å finne ut hvilke kamper som er viktigst.

Men det aller viktigste for at særbarnet til din mann skal trives er at din mann kan kommunisere godt med barnets mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er mellom oss og barnet det oppstår problemer, for mens barnet hos mor og stefar får ordne som hun vil og styre som hun vil (bestemme, velge det meste selv får lov til det meste fordi hun er minst og eneste jente) er det hos oss mye mer firkantet.

Her er hun og fellesbarnet nesten jevngamle, og blir behandlet med samme regler, og de voksne styrer mer og har flere "rammer" for hva som er akseptabelt og ikke.

 

dette fører til en rekke konflikter, og jeg tenker frem i tid og ser for meg hvordan dette kan utarte seg hvis det fortsetter i samme retning. Er i peroder fryktelig slitsomt å føle at man hele tiden blir motarbeidet,og uanstet hva vi skal så er det noe galt...og ender med hyl skrik og grin.. Har forsøkt å få barnet til å prate om hva som er feil, hva som plager henne eller hva som er galm, men vi får aldri noen svar. bare taushet.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...