Blabb00 Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Hun gråter og hun gråter og hun gråter og gjør faktisk ikke noe annet når hun blir lagt. Å domme meg bysser henne i søvn etter 1-2-3 timer med skriking...
fiskelisken Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Uff..det hørtes fryktlig slitsomt ut Med førstemann sleit vi veldig fram til han var ca 1 år. Men dette var fordi vi gjorde oss selv en bjørnetjeneste og gav han alltid melk i senga,holdt hånda hans til han sovnet ( 1 time) og tok han opp hvis det ble for mye. Så en helg dro jeg bort og pappaen tok over Da var han 1 år. Han la han ned...lot han ligge der i noen min og gråte (viste at alt var bra),så ble det noen minutter ekstra osv. Etter en natt ble alt forandret. Han har aldri vært vanskelig å legge igjen ! :)Han skjønte at det var vi som var sjefen og natt var natt Med 2.mann begynte vi med rutiner da han var 2 mnd og han har aldri vært vanskelig å legge. Hvis han har gråti endel han jeg gått ut..ventet maks et min....gått inn igjen og trøstet han osv. Nå er han 10 mnd og roer seg med en gang vi legger han ned. Vi sier god natt og går ut Skjønner at det er utrolig vanskelig å la barnet ditt ligge der å gråte...men hvis du da tar han opp..smiler han helt garantert og da har du tapt..hehe Legg henne tidligere ? Legg et koseteppe ved siden av henne og helt opp til ansiktet ? Vis at du er sjefen! Masse lykke til!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Min erfaring er at barn gråter ikke uten grunn! Dvs at jeg tror hun gråter enten fordi hun er overtrøtt, undertrøtt eller rett og slett fordi hun har litt separasjonsangst og derfor trenger litt ekstra trygghet/ kos nå. Når er siste blund for dagen? Jeg merker ihvertfall at jenta mi blir vanskelig å legge, med mye hyl og skrik og protester, hvis hun ikke har rukket å bli trøtt nok før legging- dvs hvis siste blund kommer for sent på dagen. Hun er 9 mnd gammel nå, og det ideelle her er ca 4,5 time våken før legging. Hun må rett og slett "slites" litt ut før legging og bli skikkelig trøtt først, hvis ikke gidder hun ikke å sovne på kvelden..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå