Gå til innhold

Forfengelig spm ang graviditet nr 2!! Hehe.. strekkmerker og litt til.....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk MYE strekkmerker med førstemann, nå er det snart 10 mnd siden fødsel, og de har bleknet en del, men de er fortsatt som "groper i huden" om noen skjønner hva jeg mener??

 

Dere som fikk strekkmerker i første svangerskapet, ble det MER under graviditet nr 2? Eller holdt det seg på samme nivå, altså at der bare var de gamle som "blusset" litt opp igjen?

 

Helt på tryne å si det, men jeg er redd for å få enda fler hvis jeg skulle bli gravid igjen..

 

Og hvordan kom kroppen seg etter nr 2 ifht nr 1? Tok det lenger tid? Fikk du mer hengepupper eller hengemage?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk litt strekkmerker på sidene med 1.mann som bleknet og ble nesten borte en stund etter fødselen. Nå har jeg 21 dager igjen til termin med nr 2 og har ikke fått ett eneste strekkmerke. Ingen oppblussing heller...Kan jo selvsagt dukke opp når som helst men ser ikke sånn ut nå i alle fall. Tror det er vanlig å ikke få særlig med strekkmerker etter 1.mann siden huden da allerede er "ferdigstrekt"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TUSEN takk for svar! Har du evnt gjort noe annet i dette svangerskapet?? Spist mer tran, smørt mer f.eks??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har fått et par nye på sidene. noen har blusset opp igjen, men har ikke fått noen fler eller oppblussing på magen (Heldigvis!) Håper de på sidene blekner fort etter fødsel..Har 5 uker igjen (2.gangs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk MYE strekkmerker med første, er nå fødeklar med nr 2 å har ikke fått noen strekkmerker ennå. Magen er mindre enn sist, og huden har strekt seg max sist, så ervel siden eg ikke er større enn sist gang eg ikke har fått flære. Er nå 2 1/2 år siden sist fødsel:) puppene er like som sist (har store fra før, så vet ikke om dem komer til å henge mer enn før siden jeg ikke har født nr.2 ennå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort mindre faktisk! Var helt nazi på smøringen med 1.mann men denne gangen har jeg helt glemt det og bare smurt når jeg klør.. Tror strekkmerker er 99% genetisk og hvis man er disponert for å få strekkmerker så får man det uansett hva man gjør- dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...