Gjest Meg og mine ♥ Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Er det flere her som er gravide og merker at det er så utrolig mye mer slitsomt når man har en liten en fra før av? Jeg må innrømme at jeg er helt skutt når jeg kommer hjem fra jobben, og skulle gjerne lagt meg på sofaen resten av kvelden. Har i tillegg en mann som jobber mye, så det er ofte han er borte både på kveldstid og i helgene. Kjenner at energinivået mitt er på bånn (selv om jeg bare er noen uker på vei), og må innrømme at jeg ser på de neste mnd med litt skrekk i blikket;)
abella Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Eldstemann er snart 19 mnd og jeg er 7 mnd gravid med nr 2. Synes ikke det er så mye mer slitsomt enn med nr 1 egentlig. Med nr 1 var jeg så kvalm og kastet opp veldig mye, det har jeg ikke vært denne gangen. Men sliter ganske mye med bekkenplager. Så mye at jeg ikke kan ta meg av sønnen min en hel dag alene. Så er helt avhengig av pappaen, noe som er kjedelig for alle parter. Men bare to måneder igjen nå, så er snart ferdig... :-)
kirsty*2barnsmamma Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Ja, jeg er gravid med en liten gutt, 20+1 idag Jenta mi er 21 mnd. Jeg hadde hyperemesis i første trimester (ekstrem svangerskapskvalme), det hadde jeg da jeg var gravid med jenta også. Var mye tøffere denne gangen siden jeg ikke klarte å ta meg av barnet mitt og minn mann måtte gjøre alt. Nå er heldigvis kvalmen borte, men merker at det er tøffere ja. Nå har jeg ferie i 2 mnd, men må likevel opp tidlig for å levere i barnehage, min mann jobber. Skulle ønske jeg fikk i det minste 1 dag i uken hvor jeg kunne sove så lenge jeg ville uten dårlig samvittighet!
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Oi, er du gravid igjen, kirsty? Husker deg som en "sliter", gratulerer så mye! Gikk det greit denne gangen? Lykke til, alle gravide! Jeg ønsker meg så veldig en til, men det må nok bli med tanken i noen år til :-)
2små,rosa&blå Skrevet 20. juni 2011 #5 Skrevet 20. juni 2011 Datter på 19 mnd og venter en gutt i august (-: Det skal bli koselig. Gleder meg. Men håper på en kjølig sommer da, tungt å gå høygravid i varmen..
Gjest Meg og mine ♥ Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Så koselig Kirsty! Håper du får flere om en stund du også eelis+kian;) (mitt gamle nick er forresten Kira06, for de som husker meg)
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 22. juni 2011 #7 Skrevet 22. juni 2011 Jeg er gravid, men syns ikke det er mer slitsomt enn første gang for jeg er i mye bedre form! Sist gikk jeg helt i dørken, men nå er jeg bare småkvalm og småsvimmel og veldig trøtt. Jeg tror det hjelper litt at jeg legger meg mye tidligere enn jeg gjorde sist, livsstilen generelt har jo blitt litt påvirket av å ha barn...Også jobber jeg ikke nå. Jeg er hjemme med den vordende storebroren tre dager i uka og sykemeldt resten (har ingenting med graviditeten å gjøre). Men dagene med sønnen min er en utfordring. Heldigvis har det vært en del fint vær nå for da kan vi være ute i frisk luft og han koser seg veldig med leking. Også går vi i åpen barnehage. Ser at flere inne på barn i magen anbefaler sea bands så jeg tror jeg skal prove det mot kvalmen. Jeg gleder meg veldig til sønnen min skal få en bror eller søster, selv om han kanskje ikke blir så veldig glad for det med en gang da... Er litt over 8 uker på vei nå sp det er jo lenge igjen.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 22. juni 2011 #8 Skrevet 22. juni 2011 Jeg brukte Sea bands under min første graviditet, og føler at det hjalp. Så det er absolutt verdt et forsøk. Har heldigvis foreløpig ikke blitt noe kvalm enda, men det er vel rett rundt hjørnet;)
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 22. juni 2011 #9 Skrevet 22. juni 2011 Skal du også ha, Kira? Eller savner du bare, du også? ;-) Jeg lurte litt på hvor det hadde blitt av nicket ditt!
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 23. juni 2011 #10 Skrevet 23. juni 2011 Jeg er 6 dager på overtid, så her er jeg snart ferdig med å være gravid igjen;) Hehe... Har to fra før, en på snart 4 og en på 18mnd, og JA, dette svangerskapet har vært utrolig mye mer slitsomt enn de to andre... Mye sykdom og mye plager i dette svangerskapet, men de siste par ukene har vært litt bedre. Pappaen i huset har vært nødt til å ta mesteparten av ansvaret for det meste, mens jeg har tatt meg av litt mer enn det jeg har hatt godt av allikevel. Gleder meg nå til å si farvel til gravidemagen min og vite at dette var siste gangen, samtidig som jeg er så heldig å skulle få være trebarnsmor:) Stas!! Lykke til alle gravide mammaer:)
lille frø, mor til to Skrevet 23. juni 2011 #11 Skrevet 23. juni 2011 Hei på dere jenter. Jeg venter også nummer to. Det blir 21 mnd mellom dem. Er 31 uker på vei nå. Ja det er litt mer slitsomt nå. Har en mann som er mye bortreist, så det er jeg som tar meg av vesla. Dette svangerskapet er krevende. Har oppfølging av spasialister på Riksen annenhver uke. Så har litt mange tanker i hodet som jeg må jobbe med. Ellers er formen veldig bra og jeg koser meg. Dessverre sliter også jeg med bekkenløsning, men det går seg vel til.
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 23. juni 2011 #12 Skrevet 23. juni 2011 Hehe, jeg skal ha jeg også... hjelp;) Men er foreløpig kun ca 2 mnd på vei, så har leeeeenge igjen. Håper alt går bra med deg og Kian, lenge side jeg har sett noe fra deg nå.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 23. juni 2011 #13 Skrevet 23. juni 2011 Åå, gratulerer! Jeg kjenner at jeg nesten blir litt misunnelig, det hadde jo vært såå koselig med en liten søster eller bror :-) Du har sikkert MASSE å glede deg til! Alt er fint med oss ja! Vi har fått oss en undulat som Kian er veeldig opptatt av, hehe. Jeg er nå her nesten hver dag, men holder meg mest på anonym. Hvordan er det med dere da?
Gjest Kira 1+1 underveis ♥ Skrevet 23. juni 2011 #14 Skrevet 23. juni 2011 Åh, jeg kan tenke meg undulat er stas ja! Vesla her er også sååå opptatt av fugler (eller fylla som hun kaller dem*s*). Men foreløpig får hun nøye seg med bikkja.. hehe! Alt vel her også, merker at ting blir letter og lettere. Eneste "problemet" for tiden er at hun har en tendens til å få skikkelige raserianfall av ingenting. Kjenner at det tar på min tålmodighet noen ganger. Ellers er det så utrolig morsomt at de har begynt å snakke så bra. Synes jeg husker fra et annet innlegg her at Kian er en reser på å snakke med flere ord etterhverandre. Vi får kose oss med dem nå, for om noen år vil de sikkert ikke leke med oss lengre engang;)
junigutt2010venterjulibarn2011 Skrevet 25. juni 2011 #15 Skrevet 25. juni 2011 Jeg har en gutt på 12 mnd og har termin med nr 2 om 2 uker:) Og ja jeg merker at jeg er mye mer sliten denne gangen. Sist kunne jeg bare legge meg ned og slappe av når det passet meg, men det er ikke så lett denne gangen med en aktiv 1 åring:)
LillemorHeidi Skrevet 25. juni 2011 #16 Skrevet 25. juni 2011 Det er godt å høra at det ikke bare er meg. Har en tulle på 16 måneder og termin om 2 måneder. Måtte få 20% sykemelding bare for å hvile ut. Sliter med bekkenet denne gangen. Og kan ikke bare legge meg når jeg kommer hjem. Da jeg ønsker å tilbringe tid med lillepia. Det hjalp veldig å bare hvile ut en dag midt i uka. Heldigvis har jeg en fantastisk mann som tar alt det tyngre.
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 27. juni 2011 #17 Skrevet 27. juni 2011 Hahaha, fylla ja! ;-) Kian syns hunder er veldig morsomme også, så de blir vel egentlig aldri fornøyde, disse små! Ærr, ja dette med raserianfall kjenner jeg til. Det er til å bli sinnsyk av til tider. Særlig når "NEI" er det kuleste ordet i ordboken i tillegg. Jeg spør "Kian, vil du ha vann?", og han svarer "NEEEEEEI". Så jeg tenker selvfølgelig at han ikke er tørst. Og så blir han sint fordi han ikke fikk vann! Hjelpe meg, av og til blir jeg helt gal! Ja, han er flink til å prate, skravla går i ett. Det er mye som bare jeg og de nærmeste forstår, men jeg syns han er flink likevel ;-) Er det mange ord der borte da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå