Gå til innhold

Ei vennine av meg kom med denne betroelsen i går:


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For et år siden fikk hun en sønn i uke 35. Hun var så lei av å være gravid at hun faket vannavgang. Hun helte vann i trusa slik at det rant nedover buksa, og dro rett på føden, da hun kom dit så det jo selvfølgelig ut at hun hadde hatt skikkelig vannavgang, og ble satt i gang 2 dager etterpå.

 

Er det seriøst mulig??? Jeg ble helt sjokkert jeg, hva får folk til å gjøre slikt... skjønner at alle kan bli lei og utålmodiig, men man faker vel ikke vannavgang forde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er blank løgn av deg. Ingen kan fake vannavgang, for det er noe som sjekkes grundig med G.U og mikroskopering av "vannet"!

 

Skal du lyve og lage blest om noe her inne, får du faen meg komme opp med noe mer troverdig, dumme nek!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg forstod det så så de jo at vannet hadde gått, da hun var gjennombløt. Jeg ble så sjokkert at jeg visste ikke hva jeg skulle si, så jeg spurte ikke om så mye, men de hadde satt henne i gang 2 dager etter

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei altså, det var det hun sa til meg, om hun lyver eller ikke vet ikke jeg. Men hvorfor i alle dager skulle jeg finne på noe sånt?

 

Sist jeg fødte med vannavgang ble jeg ikke sjekket jeg heller, de sjekka bindet ja, men ikke noe gu

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har min "gale" søster også gjort men da i uke 36.

 

Jeg ble helt sjokkert.

 

Og ja de satte henne i gang. Og ja jeg vet at dette er noe hun faket.

 

Jeg er ennå helt oppgitt av hva hun gjorde. Skjemmes virkelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare noen dager det var spm om dette her inne og da svarte nesten alle at jordmødrene så langt de kan unngå det IKKE sjekker åpning o.l. etter vannavgang pga veldig stor infeksjonsfare. I dag er plutselig svarene det stikk motsatte??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett egoistisk. Tre av mine venninner gikk gravide samtidig. Alle røkte MYE, gjorde alt av kjærringråd fra uke 35 fordi de var såååå lei av å være gravide. Da mener jeg ALT, de saumfarte nettet for ting som kunne sette i gang fødselen. Da tenker man bare på seg selv. Ingen av de hadde noe særlig plager heller, de var bare lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva når vannet virkelig går da, da må de vel skjønne at det har vært noe muffins? Eller kommer det så mye vann tilbake?

Da mitt vann gikk ble jeg jo sjekket for åpning med en gang, men jeg måtte bli satt igang siden hun hadde bæsjet i fostervannet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sjekker ikke åpningen, men kikker inn på hinnene med et slags skop og ser etter krystaller for å bekrefte vannavgang. Ingen blir satt i gang lenge før termin før de har forsikret seg om vannavgang. Dette er rutine ved fødeavdelingene, uansett hva noen måtte mene her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo gå en slik vannhinne først og så resten seinere. Fikk hvertfall jeg beskjed om da vannet mitt faktisk gikk og så gikk på nytt under fødsel. trodde ikke det var mulig, men...

 

Og jeg faka ikke noen vannavgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starta fødselen med vannavgang, og det var MANGE som kjente oppi der etter det. Hele 11 forskjellige mennesker (Studenter av alle slag), så det er vel ikke noe krise sånn sett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde det var vanlig å sjekke om det var vannet som hadde gått jeg med å ta en test av vannet. Mulig det bare er hvis man ligger på sykehuset når vannet går....

Mitt ble ihverfall sjekka 3 ganger. Saken var at jeg var på overtid 14 dager. I full gang med rier og vannet hadde ikke gått. Så jeg var rett og slett usikker på om vannet gikk eller om jeg tissa litt på meg. Jordmora tok da med seg bindet og tok noen prøver av det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vannet gikk med nr 1 ble det foretatt en ph test nedentil på meg for å bekrefte t det var fostervann. Jeg ble også sjekket for åpning.

Men nr 2 sjekket de bare bindet og etter åpning (jeg var da satt igang),og så en grundig undersøkelse nedentil,ut med mer fostervann før jeg ble lagt på drypp.Babyen fikk sonde i hodet for å måle hjerteslag.

 

Så de undersøker selv om vannet er gått.Det svarte jeg i forrige tråd og.Tydeligvis mye ulik praksis på ulike sykehus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest dette to ganger og klarer fortsatt ikke komme med en annen respons enn WTF?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble ikke sjekka med GU når vannet gikk... Det var riktignok noen dager over termin, og riene starta av seg selv etter noen timer. De sjekket heller ikke åpning før langt uti fødselen, pga infeksjonsfaren. Det eneste de gjorde var å lukte å se på bindet, samt at det etterhvert kom masse slim samtidig som det mer eller mindre fossa fostervann. Likevel dannet det seg ei ny hinne i løpet av en lang fødsel, og vannet gikk da "på nytt" noen timer før vesla kom til verden. Men syntes det er merkelig at de ikke sjekka mer når hun var i uke 35...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville ikke sjekke åpning på meg, og mener å huske at de ikke sjekket om det var vannet som hadde gått etter jeg beskrev hvordan det luktet. Det produseres hele tiden fostervann, så etter "vannet har gått" så vil man lekke fostervann helt til barnet er ute.

 

Syk ting å gjøre for å bli satt i gang. Egoistisk og jævlig, spør du meg. Man skaper også problemer for seg selv, da igangsetting ikke er spesielt ønskelig uansett. Ofte mye mer smertefullt, og ender oftere i keisersnitt pga for sterke rier, med for korte pauser, som hemmer oksygentilførselen til barnet. En liten fare for livmorruptur også, så jeg ville ikke blitt satt i gang om det ikke var heeelt nødvendig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninnen din vil nok ha oppmerksomhet. De sjekker om du har hatt vannavgang! Hos meg ble jeg testet med strips tre ganger før de trodde på at jeg hadde hatt vannavgang i.o.m. at vannet mitt gikk oppe og ikke nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hvorfor er ALLE svarene i tråden her så bastante??

 

Jeg hadde ekte vannavgang i uke 35. Vannet rant og rant. Ingen sjekket noe bind eller noe vann for noe som helst. Siden jeg ikke hadde rier men skulle ha tvillinger ble det sjekket om jeg hadde åpning. Da de sjekket åpning kom riene som et skudd.

 

Selv om dette er MIN erfaring så tviler jeg ikke på at det ikke er likt overalt!! Dere må TA DERE SAMMEN!!

 

Ingen av oss har fasiten!!

 

Sykt at hun faket det, var vel lei da, kunne jo gått ganske ille. Mine tvillinger hadde heftige startvansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min fødsel startet med vannavgang, og det var ingen som sjekket at det faktisk var vannet som hadde gått. Sjekket bare hvordan det sto til med babyen. Trodde det bare var viss en var usikker på om en lekker fostervann at de sjekket. Når en kommer inn med kliss våt bukse, så er det jo liksom ikke noe tvil. De tenker vel ikke at noen er så hjernedød at de faker noe sånn. Og sånne idioter skal ha ansvar for et barn i ettertid, et prematurt et til og med. Sykt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...