Gå til innhold

Jobber dere fulltid jenter??

Anbefalte innlegg

Har selv jobbet 50% gjennom hele svangerskapet pga ekstrem kvalme, etterfulgt av bekkenløsning.. Fysioterapauten mener jeg begynner å tøye strikken langt nok nå og bør hive inn hånkle, og det er nok ikke kroppen min uenig med. Skal til lege nå på onsdag, og regner med å få 100% sykemelding da..

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143336502-jobber-dere-fulltid-jenter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har jobbet fullt frem til to uker siden, da ble det 40%sm pga høyt stoffskifte, bekkenløsning og at jeg er veldig sliten. Syntes det er vanskelig å være to dager mindre på jobb, men merker at jeg trenger det. Dessverre blir det vanskelig å være ajour med alt og jeg gleder meg veldig til ferien slik at stresset over alt jeg ikke rekker kan slippe litt taket.

Ja jeg jobber 100 % og har gjort det hele tiden. Hadde ekstrem kvalme og stort vekttap første tiden, 4 uker blødninger fra 12-16 uker, bekkenløsning deretter. Men jeg var jo akkurat like kvalm hjemme som på jobb, blødningene ble ikke mindre hjemme, og bekkenet krangler uansett hvor man er. Så ser ingen grunn til sykemelding, på jobb går i allefall tida fortere.

Har vært 100 % sykemeldt i tre uker i begynnelsen av svangerskapet og jobber nå 50 %,blir nok det frem til permisjonen begynner, men har bare tre uker jobb, før fire uke ferie og så tre uker jobb igjen. Vært ekstremt kvalm i begynnelsen og raste ned 10 kg på seks uker, da kvalmen endelig begynte å gi seg streiket ryggen. Har to skiver som har litt lyst til å skli ut,så full dag å sitte ved kontorpulten er ikke helt engnet. Hadde nok greid lengre dager på jobb, hadde jeg ikke hatt ei snuppe på tre som skal tas vare på når jeg kommer hjem. Har en mann som er mye borte på jobb og da må energien vare så mye lengre enn om mann har bare seg selv å tenke på. I forrige svangerskap var jeg omentrent like mye plaget med kvalme, men var alikevel på jobb for da kunne jag dra rett hjem å legge meg og det utgjør en heftig forskjell når man ikke kan det..

Har måtte jobbe litt med meg selv for følt at jeg ble tidlig å mye sykemeldt og det var IKKE planen, men har måttet innse at ved å gå ned i stilling så har jeg ikke lemlestet meg selv og hatt litt overskudd til likjemor hjemme, pluss at jeg har holdt ut helt til nå isteden for å kjøre på til jeg møtte veggen. Men er egentlig stolt, har klart å overse hva som måttet gjøres ut over det mest nødvendige, tatt vare på likjepia og helsa, for skal ikke løfte,, ikke bære, ikke sitte for lenge osv, samtidig som jeg faktisk har kommet meg noen timer på jobb hver dag :-)

Annonse

Jobber 40%, og har gjort det siden begynnelsen av Mai, Før det jobbet jeg 60%, men hadde litt problemer med arbeidsgiver som mente at jeg måtte komme hver dag, ikke 3 hele dager. Derfor satte legen det ned til 2 hele dager med brev til arbeidsgiver. (Foretrekker hele dager da jeg har ca 1 time å reise hver vei til jobb).

Har vert delvis sykemeldt siden begynnelsen av April, og synes det er veldig kjedelig at jeg måtte trappe ned så tidlig. Jeg var ikke spesielt kvalm de første månedene, jeg klarte å gå på jobb da, men når kvalmen gav seg så kom trettheten, og fra April ca så har jeg vert VELDIG trett. Jeg var mer trett i 2trimester enn hva jeg var i første, så det blir interessant å se hva 3 trimester bringer.

Skulle selvfølgelig ønske at jeg hadde klart å jobbe 100%, men siste ukene før jeg trappet ned var jeg så trett at jeg ikke klarte å gjøre jobben min skikkelig, ikke noe husarbeid eller sosialt. Jeg bare satt 8 timer på jobb å stirret på Pc skjermen, før jeg gikk hjem å sov igjen. Det var ikke noe kjekt i det hele tatt.

Jeg er førstegangs og var absolutt ikke forberedt på at en kan bli så trett og sliten.

Er i uke 26, jobber 75%, jobber som ferskvaresjef og står og går på harde fliser dagen lang. For meg (og jobben) fungerer det veldig fint at jeg går hjem to timer tidligere hver dag. Slipper tilogmed å bruke krykkene når ryggen stivner, noe jeg gjorde da jeg jobbet fullt.

Ser for meg å jobbe slik til tre uker før termin. :)

Jobber 100%, og har gjort det hele svangerskapet så langt. Er nå i min 31.uke, å om litt over en uke - skal jeg ha fire uker ferie :)

Det gleder jeg meg veldig til, for kjenner at kroppen er sliiiten! Tar visst på å gro et menneske inni seg (hehe!) Så skal jeg tilbake på jobb i litt over en uke før jeg går ut i permisjon.. Herregud, ganske skummelt at tiden går så fort!

Ble 20 % sykemeldt i mai, var usikker på om det var nok men ønsket å prøve det først. Hadde som mål å jobbe 100 % som i første svangerskap men i mai begynte jeg å føle at jeg ikke strakk til verken på jobb eller hjemme. Konstant sliten og vondt i rygg og bekken. Men en dag hjemme midt i uka gjorde underverker.

Nå er det uaktuelt å skaffe seg høyere sykemelding. Er jo utrolig glad i å jobbe, tiden går så mye fortere. Selv om jeg ser frem til 4 uker sommerferie.

Jeg jobber 100% og har gjort det hele veien. Sliter litt med at ryggen min låser seg veldig fort nå, så det har blitt noen turer til kiropraktoren...men trener og står på og har absolutt ingen plager bortsett fra ryggen. Håper det holder seg sånn, jeg skal ha ferie om 5 uker, så to uker på jobb også er det ut i permisjon...

Annonse

Jeg har vært veldig heldig så langt og ikke hatt noe særlige plager i svangerskapet. Jobber 100 % i kontorjobb. Begynner å merke det i ryggen, ettersom jeg stadig må strekke meg etter telefon, tastatur osv. da magen er i veien og jeg ikke kommer inntil pc-benken. Nå har jeg heldigvis ferie og skal bare jobbe 2-3 uker før jeg går ut i permisjon :)

Er 60% sykemeldt pga bekkenløsning. Sist svangerskap endte det med invalidiserende bekkenløsning og jeg måtte sykemeldes 2 mnd etter fødsel hvor far tok min permisjon, fordi jeg ikke klarte å ta vare på barnet. Så denne gangen forsøker jeg å ta det med ro.

Har en veldig forstålsesfull arbeidsgiver so sa at jeg jobber det jeg orker uavhengig av sykemelding, og kan gjerne jobbe hjemme hver dag om jeg ønsker det.

Går til fysiobehandling 1 g i uka pluss fysiotrening 2 g i uka, så det tar en del tid det også. I tillegg sa fysio at det er ekstremt viktig å sette av god tid hver dag til å hvile. Dette for å forebygge at jeg skal bli så mye verre.

Kjipt å være sykemeldt, men enda kjipere å bli invalid!!

Hei :)

Jeg har hatt 20% sykmelding siden påske. Dette fordi jeg er plaget med migrene, og nå som jeg er gravid kan jeg ikke ta medisiner. Nå er jeg så heldig at jeg har sommerferie fram til jeg går ut i svangerskapspermisjon i midten av august. Tror nok jeg hadde blitt sykmeldt 50% hvis jeg skulle jobbet lenger.

• 3 uker senere...

Har vært sykemeldt siden uke 16. Takler det sosiale på jobb veldig dårlig. Vet ikke om det fordi jeg er sliten eller hva som er problemet, men det er ikke fysisk sånn i utgangspunktet. Jeg bare må vøre for meg selv og få være i fred. Er ikke deprimert heller, men hadde nok blitt det om jeg måtte gått på jobb. Skulle ønske jeg hadde en jobb der jeg jobbet helt for meg selv med radio som selskap akkurat nå.

Jeg sliter med migrene - ikke noe nytt - og har vært sykemeldt siden midten av februar på 30 % og etter påske ble jeg sykemeldt på 50 %.

Jeg har gått på forebyggende medisin fra før jeg ble gravid og under svangerskapet, men har fortsatt at migreneanfall innimellom.

Jeg skal i løpet av denne uken begynne å trappe ned på medisinbruken da barnet kan bli slapt og ikke i form dersom jeg går på medisinen ved fødsel. På grunn av komplikasjoner under forrige fødsel, skal vi trolig bli satt i gang før termin. Skal på kontroll på sykehuset om ei uke for ny vurdering og evt. få tidspunkt for igangsetting. Da ville de også vite hvordan migrenen blir når jeg går av medisinen. Dersom det er økning i migreneanfallene, så vil de ta hensyn til dette ved vurderingen av tidspunktet for i gangsettelsen.

Er i grei form så lenge jeg jobber 50 % - men gleder meg til permisjonsstart 19. august :) :)

Heisan:) er i uke 34+2 nå og har jobbet hele svangerskapet... Ble 100% sykmeldt nå, jobber som hjelpepleier i boliger for psykisk,utvhemmede. Ble tungt til ryggen nå, så risikerer ikke og få bekkenløsning nå, når jeg har vert på topp i hele svangerskapet :) Men ønsker egentlig og jobbe de siste ukene også, men godt og lade batteriene til fødsel og tiden etterpå også :) Merker også at jeg er mere trøtt + at jeg har en veldig aktiv prins i magen som holder meg våken på nettene, så hender jeg må sove uttpå om dagen :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...