Gå til innhold

Gartnerhjelp trengs! Akeleiehjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest amandine

Har fått en liten rot av en nydelig gammel akeleie, jeg har klieppet den ned og vasket, satt den i vann med plastpose over og venter på rotvekst. Kan det funke? Prøvde meg i fjor med ompotting til jord, det funket ikke. Har lest meg til at akeleier lettest frøsås, men er det noe jeg kan gjøre for å forbedre sjansene til den lille roten min?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143336470-gartnerhjelp-trengs-akeleiehjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Etter utallige timer på diverse hagesider, har jeg lest meg fram til at vannrøtter og jordrøtter ikke er det samme. Så om du setter en rot i vann, danner den først vannrøtter og så jordrøtter når den kommer i jord, derfor tar det lenger tid enn når du bare planter den direkte ned i jorda. Jeg flyttet flere akeleierøtter i fjor, og det gikk bare fint. Satte dem ved gjerdet, og de trives tydeligvis med noe å støtte seg til.

Hmm, har flyttet mange akeleier og de er ikke så veldig glade i det siden jeg sjelden får med hele rota. Det går som regel bra om jeg er flink og vanner godt hver dag til jeg ser at de klarer seg. Har aldri prøvd å flytte bare røtter uten planten på toppen.

• 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...