Gå til innhold

Er så lei av mødre som gir f*** i hva ungene gjør inni butikker!

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har selv en 4 åring og en til på vei... og jeg jobber på en butikk som selger makeup og div. hygiene prod. Damer kommer inn med unger, greit.. ikke noe problem. Men når unga går rundt å plukker på testere, strør pudder over hele gulvet og knuser parfymer og kremer, og mamman er mer opptatt av å kikke på sminke og i speil.. da blir jeg forbanna!

Som regel er det jeg som må sette i og kjefte på barnet, ikke noe jeg liker, men jeg må jo.. og når mora da kjefter på meg for at jeg sier ifra.. ja da har jeg lyst å tuppe skoen min der sola ikke skinner på henne!

Dette skjer OFTE! Er det mange av dere som er sånne drittkjerringer som tror at barna kan få lov til hav de vil?

Ville dere reagert negativt om jeg safra til ungen deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om barnet mitt hadde gjort slike ting så hadde det ikke vært meg imot at de fikk tilsnakk av butikkeier eller ansatt. Og hadde jeg vært deg så ville jeg forlangt at mor betaler for det puddingen ødelegger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... ja krevd.. sku gjerne gjort det, men er testerne de ødelegger.. så kan ikke kreve det :/ Og disse kjerringene som er sånn er sånne på høy hest, som heller ikke bryr seg om de mister kaffen sin inni butikken.. da går dem bare.. er så lei av sånne wannabe rich bitches!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner sååå hva du mener. Det er som overlegne rike menn i flotte biler som tror de har lov til å parkere overalt. Det skulle vært skuddpremie på slike mennesker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også reagert på dette, men har kun sett ikke etniske norske mødre som lar barna holde på slik. Så det sist på Cubus her om dagen, jentungen plukket ned alle smykker etc.. lå strødd på gulvet før moren ragerte, og 1 min senere var jenta tilbake i full sving med noe annet hun filket med. Det verste av alt var at moren var ikke der alene, men hadde med se noe som kunne sees ut som moren eller søsteren... At det er mulig tenkte jeg... en av de må jo kunne ha kontroll med barnet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hufff... Er jo tydelig at gullungene ikke pleier å få "kjeft" siden mødrene reagerer når andre gjør det. Hadde de også gjort det selv, så hadde nok ikke ungene oppført seg, og de hadde ihvertfall stoppet ungene før noe ble ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeft i vei sier jeg. Men har til gode å oppleve at det er noen som har trengt det. Her får ikke poden lov til å løpe fritt rundt i butikkene. Holder han seg ikke sammen med meg og lar være å klå, så må han enten sitte på armen, i vogan eller handlekurven. Hender seg han blir litt sint men det får så være. Skal nevnes at han akkurat runder 2 år og er veldig klåfingra enda, så derfor er mor veldig streng når vi er i butikkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg skal passe på at ungene ikke peller på ting i butikken, trenger jeg ikke gå dit, for da får jeg jo ikke handla.

Om noen av de ansatte må rydde litt etter vi har gått er ike et problem, det er del av jobben.

Barn mener ikke å ødelegge, de vil bare utforske, og av og til går det galt, noe knuser. Nytter ikke å kjefte, da det ikke er noe ond hensikt som ligger bak.

Disse "rike" damene er nok såpassa reflekterte at de forstår ørlite grann om småbarnsoppdragelse. Sikkert fordi de ermet reflekterte, enn en flue at dehar penger også.

La barn være barn, også i butikken. Hadde blitt rimelig oppgitt og irritert om et eller annet butikk menneske hadde irettesatt ungene når de var uheldig. Hadde ikke handla. Er i den butikken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer i den butikken..... Skulle det stå..

Er jo ikke et barn som gjør alle disse tingene, et barn har knust en krem, et barn har knust en parfyme, et barn har Orkla i puddereet, ellers spist badekuler.

Får meg ikke til åbtro at et barn gjorde alle disse tingene og mor ikke reagerte. Barn må få lov til å utforske, av og til går det galt.

Slikt svinn er inkalkuleert i prisen, og godt mulig forsikret bort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe pess anonym 20.17

Dumt å lære barn respekt for andres ting gitt.

Hvis du er så i villfarelsen at butikkens varer er allemannseie før betaling så er jeg nesten imponert over uvitenheten din.

Makan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er butikksjef i dagligvarebransjen og er helt enig med deg HI, har ingenting med hvor mye barneoppdragelse man har/kan. Er vanlig folkeskikk og oppføre seg, DU eier ingenting av butikken, og skulle alle barn fått kladde og knust hva det ville hadde det vert mye svinn.

Eg er ikke av typen som hisser meg opp og kjefter, men blir oppgitt og overraska om foreldra ikke gjør det!!

Ikke rart det er mye "ville" unger rundtom siden tydligvis foreldra aldri kjefter på dem.

Hadde barnet mitt (2,5 år) tatt smågodt foreksempel hadde eg betalt for dette, OG kjefta på henne, det er ikke noe man har lov til, det er stjeling.

Og viss eg er i en butikk, er det ofte jeg ikke får handla klær eller annet pga eg følger med henne, men dette veit eg dersom eg velger å ta henne med i en butikk!

Har venniner med barn som går til godtehylla og opner og spiser uten at foreldra seier et pip, blir sjokkert!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, barn MÅ IKKE få lov til å utforske i butikken

Nei, barn MÅ IKKE få lov til å utforske andres eiendom

Å utforske kan de gjøre ute eller i eget hjem.

Svinn er kalkulert i prisen....?? Det betyr jo i tilfelle at alle andre må betale mer for varene fordi noen ikke kan passe på ungene sine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.17

Er du helt tett i pappen? Unger har som alle andre å oppføre seg.

Har jobbet i butikk, og våres jobb var ikke å rydde etter uoppdratte unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare få si at det ikke er sånn at jeg skyter løs og kjefter på alle barn som rører noe.. men når jeg har stått å sett på et barn en stund og prøvd å sagt forsiktig at kanskje du ikke skal røre den, og barnet fortsetter, moren bare snur ryggen til.. ja.. da sier jeg faktisk at nå er det nok! Om moren blir sur og ikke handler.. ja.. jeg vil ikke ha pengene hennes heller!

Noen mødre spør til og med om ikke jeg har noe barna kan få å leke med.. ehm.. ja.. jeg har det, inni sminkebutikken min.. masse leker!

Jeg er som sagt mor selv, tar med meg barnet mitt i butikker, men jeg sier da fra hvis han rører noe han ikke skal røre, og mister han noe i gulvet tilbyr jeg meg å fikse opp! Uhell kan skje.. som du 20.17 sier.. men din filosofi er litt på jordet mener nå jeg! Håper ikke du kommer i butikken min med dine barn!

Jobben min er å veilede og hjelpe folk med å finne riktige produkter for dem, ikke vaske opp etter bortskjemte snørrunger, med mødre som ikke bryr seg!

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så enig med deg HI! Jobber selv i butikk og blir av og til helt overrasket over enkelte foreldre og hva de lar ungene styre på med..

Hadde en episoden en gang, men da var det en MOR som gjor noe gale.

Hun gikk rundt å trilla på en gutt i barnevogn, mens hun pratet i telefonen. Gutten var kanskje 2 år. De hadde gått inne i butikken lenge og den stakkars gutten var kjempe lei og gråt og ropte.

Da gikk moren rett bort i smågodtdisken å plukket et par tine og ga til gutten.

Ble helt paff jeg altså. Gikk bort å spurte om hun var klar over at hun måtte betale for smågodtet. Da såg hun rart på meg og sa hun hadde jo bare tatt et par ting og det måtte jo gå helt fint, sønnen hennes var jo så lei seg.

VEL, hvis alle skulle tatt et par snopeting hver ville svinnet blitt ufattelig høyt. Kunne lik så godt vert gratis da..

Greit at det var synd i gutten, men man stjeler ikke likevell? Hun kunne jo bare lagt på og snakket ferdig senere eller noe.

Samme moren kjører til og fra barnehagen med sønnen på fanget forresten. Han går i samme bhg som min sønn. Herlig gutt, synd moren er helt på jordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...