Gå til innhold

Er det virkelig noen som gir barna sine husarrest i 2011??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Synes det er så feil at man skal bruke hjemmet, huset hvor barna skal føle seg trygge som "straffemetode" for uønsket atferd!

 

Har barna gjort noe de ikke skal, så skal de "straffes" med å være hjemme? Eller inne i x antall timer eller dager?

 

Skikkelig 70-talls....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så enig. Synes det er lavmål å straffe barna med å "stenge de inne" i huset over en bestemt periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk husarrest som 15 åring i 2007 fordi jeg ble kjørt hjem helt dritings. De sa det var husarrest, men jeg gjorde det samme som før egentlig... Besøk fikk jeg ha og fikk til og med dra på besøk de to ukene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, syns det fungerer mot sin hensikt når de fleste hjem i dag ser ut som et lekeland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg gir barna mine husarrest. Å nei, de har da ingen tilgang på Wii, PS, ds, data, dvd eller tv på rommet. De får ta seg til god gammeldags lek eller spill. Eller kjede seg om de vil. Men dette er når ikke noe annet har fungert! Blitt brukt med suksess 2 ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi ga husarrest til 12 åringen i fire dager, da fikk han heller ikke lov til å se på tv, spille data eller tv-spill. Så det var mer det som ble straff enn å måtte være hjemme. Han fikk tid til å tenke over hva han hadde gjort og hvorfor han hadde gjort det. Hadde noen fine samtaler om dette under de dagene, og han sa selv at han hadde lært noe. Kanskje lært mest av å bli tvunget til å tenke over handlingen enn at han på død og liv måtte være hjemme, men hadde vi ikke tvunget han til å være hjemme hadde han aldri tatt seg tid til å tenke over hva han hadde gjort. Så det kommer vel mer an på hvordan en husarrest blir gjennomført??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da lurer jeg følt på om du tar barna dine ut av huset når de gjør noe galt og snakker/kjefter på de på utsiden, siden huset skal være "trygge" omgivelser....?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda jeg driver husholdet med husarrest.

Er sjeldent, da de vet det er en konsekvens. Har for det meste flotte barn. Ingen har stikket ut døra heller, så noe respekt har de jo!

Husarresten innebærer null tv og data på rommet. Men det betyr ikke at ungene trenger å sitte å stirre i veggen. De kan stoppe husarresten ved å tørke støv/støvsuge/vaske rommet sitt skikkelig. De tar gjerne gangen utenfor og støvsuger noen ganger badet med det samme. Kommer an på hvor dårlig samvittighet de har!

Etter dette, alt fra 15-45 min kan de stikke ut til venner hvis de vil og data/tv-forbudet er også opphevet. De kommer og klemmer meg og sier unnskyld når de er ferdige. De forteller også hva som gjorde at de endret oppførsel mot meg. Dette har jeg ikke pålagt de, men de ligner på faren sin der;)

 

Jeg ser ikke på meg selv som gammeldags, vokst opp på slutten av 80 og beg. av 90 tallet og har bare hatt husarrest to ganger selv.

Det var ikke grusomt, det var befriende syns jeg. Var noen timer og slapp å gjøre noe. Fikk være på rommet med tv, stereo og skoledagboka, kunne det bli bedre?

 

Ingen av barna har klart å sitter mer enn 1 t på rommet uten å gjøre noe. Ingen har rundet 1 hånd enda, og det er lenge siden sist, fjor høst.

10 og 12 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg tar barna med meg ut i hagen å kjefter på de der hver gang de gjør noe galt. Slik at de ikke skal føle seg utrygge hjemme.

 

Herregud HI, du må jo ha misforstått noe. Blander du med time outs?Når det kommer til time outs så skal en ikke (etter den nye trenden) sende barna på rommet, dette fordi at rommet ikke skal bli forbindes med noe negativt. Derfor har en ett trygt sted hvor "avstraffingen" skjer. Samme som skammekrok i gamle dager.

 

Husarrest gis som straff for noe barnet har gjort, "straffen" er at de ikke får ha tvspill, tv, dvd og å gå ut å leke i noen dager. Dette skjer i trygge rammer, i hjemmet. Familien får da mer tid til å være sammen, ungen får sjangs til å kjede seg og tenker over hva galt h*n har gjort. Hvordan skal dette få ungene til å bli utrygge i hjemmet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,jeg gir husarrest når barnet mitt har gjort noe alvorlig galt.

Jeg har til og med gitt det uten lov til å leke med noe.Ligge i senga og tenke over hva man har gjort/hva som kunne skjedd.

Jeg er nok ei skikkelig drittkjærring,men mine unger lærer ihvertfall forskjell på rett og galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn lærer også forskjell på rett og galt uten at de må ligge i senga å stirre i taket.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...