Gå til innhold

Hva i alle dager skal jeg gjøre nå? Kan noen hjelpe meg? Har fullstendig panikk!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ikke drive å utdype hele greia her, men jeg sliter virkelig! Jeg har fått så utrolig mye regninger på en gang nå, som jeg rett og slett ikke klarer betale. Jeg har fått 11 regninger i løpet av en uke, der det minste beløpet er kr 709, og det største beløpet er 9000... (!!) Jeg er alenemor for en liten jente, og har rett og slett ikke råd til alt på en gang, og her kommer cluet..

 

Jeg har tidligere vært veldig uansvarlig når det kommer til penger, jeg hadde billån på den tiden, og min dumhet førte til at jeg ble rød kunde i banken, og fikk betalingsannmerkning. Noe som fortsatt henger igjen, selv om det er snart 3 år siden. Jeg har ringt kreditorene til de regningene jeg ikke klarer betale, og ingen vil gi meg betalingsutsettelse eller nedbetalingsplan på grunn av betalingsannmerkning. Kan godt forstå de altså..

 

Men nå lurer jeg på hva i alle dager jeg skal gjøre for å ordne dette? Ene regningen er fra statens innkrevningssentral, og den har forfall den 29.. Jeg har ringt banken og spurt om jeg kan få ett lite minilån, eller om jeg kan få en kreditt, begge søknadene måtte godkjennes av "sjefen" i banken, da min rådgiver ikke kunne gi meg dette alene på grunn av at jeg er rød kunde.. Sjefen sa nei, og nå sitter jeg fint i det.. Jeg har stønader som enslig forsørger, altså utvidet barnetrygt + småbarnstillegg, minstebidrag på 1350 og os på 10 500 kr, da jeg skatter.. Jeg har rett og slett ikke råd til dette, da jeg også har andre utgifter som bil, klær, mat, husleige, strøm osv.. Kan noen gi meg noen råd til hvem jeg kan spørre etter hjelp? Jeg har heller INGEN familie eller veninner å spørre..

 

Takk for råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt med NAV eller kommunen for å få økonomisk hjelp og rådgivning. De vil nok ikke gi deg penger, men de kan hjelpe til med en ny runde med kreditorene og kanskje du vil få avbetalingsløsninger når noen andre ringer på vegne av deg. De kan også hjelpe med å sette opp budsjett, se om du har noe som kan selges osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På kort sikt:

Du kan kanskje få et kortidslån fra sosialkontoret? Ring i morra.

Selg unna alt du kan unnvære.

 

På lengre sikt:

Flytt til et billigere sted.

Skaffd eg økonomisk veiledning.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det er ikke noe kjekt.. Er det uforutsette regninger alt sammen?

 

Er det noen av dem du kan utsette? Altså ringe å få en utsettelse på, som f. eks. strømmen?

Ellers, er du avhengig av bilen? Selg den! Den sluker mye penger i mnd.

 

Jeg er selv alenemor, ble arbeidsledig nå for 6 mnd. siden. Bilen var det første jeg kvitta meg med, ja det er tungt uten bil, men må man så må man. Man klarer seg som regel uten bil, bare man planlegger litt/kjøper sykkel.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av! Alt du har betalt i skatt vil du få igjen neste uke, og da kan du fint betale regningene dine.

 

Det kan ikke være uforutsette regninger alt dette vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får da ikke tilbake alt man har betalt i skatt? Og det er da ikke alle som får igjen på skatten heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...