Gå til innhold

Hvilken barnehagesekk?! Hjelp! :D Fin, eller praktisk..? Helst begge deler!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skal både ha til gutt og jente.

 

Her er alernativene:

 

SKIP*HOP Barnehagesekk Zoo Pack:

http://www.lilleprinsen.no/product/570637/SKIP*HOP_Barnehagesekk-Zoo-Pack-UGLE.html

Søt, men god nok?

 

Fjellreven mini:

http://fjellrevenshop.no/produkter/ryggsekker-bagger/fjellreven-kanken-mini//

Elsker denne utseendemessig, men tviler på at den er så god å gå med dessverre... :/

 

/Bergans-Nordkapp-Jr-12-l:

http://villmarksbutikken.net/Produkter/Friluft/Ryggsekker/Barnesekker/Bergans-Nordkapp-Jr-12-l

Denne er jo en av de som ble best i test, så sikkert god! Men litt vel "sporty".. og litt dyster farge. Den rosa med militærmønster er ikke aktuell.. ;p

 

 

Helsport elg 15 l:

http://www.testvinnerene.no/2008/08/elg-15-l-helsport-barnehagesekk/

Elgen er jo helt ok, også litt sporty, men best i test..

 

Katvig barnehagesekk:

http://www.lilleprinsen.no/product/565679/KATVIG_Barnehagesekk-green-chequered-apple.html

Veldig søte, men kanskje litt slafsete og lite støtte?

 

 

Så, hjelp meg! :) Erfaringer, gjerne til alle sekkene..

Er de i realiteten Elgen og Bergans det står mellom? Hvor viktig er bærekomforten egentlig når de er så små?

 

Tusen takk! :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi har Bergans sekken, den lille med sommerfugler på. Den er både fin og praktisk og hun liker sekken sin veldig godt!

Jeg synes bærekomforten er minst like viktig for de små som for større barn. Det er ikke behagelig for små kropper å gå med en sekk som sklir nedover skuldrene og henger nedpå rumpa!

Av de sekkene du viser link til har jeg bare prøvd Helsport på jenta mi, men siden Bergans sekken satt bedre på henne valgte vi den.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi også har bergans sin sekk. Mange justeringsmuligheter og sitter godt på barnet. Vi skal kjøpe skolesekk fra bergans til skolestart siden vi er så fornøyd med det merket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge barnet skal ha med mat hver dag så er det jo greit å ha. Etterhvert begynner de jo å gå på tur, og da må de ha sekk. Mine har hatt fra dag 1 i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes sommarfuglsekken til Bergans er fin. Ville ikkje kjøpt fjellreven eller katvig pga bærekomforten. Barnehagen vår oppfordra til å kjøpe sekk med brystreim og magebelte.

Såg forresten nokon veldig fargerike (på grensa til glorete) skule- og barnehagesekkar på Notabenebutikken på senteret her. Kjende ikkje merket frå før (norsk merke), men dei såg ut til å ha god bærekomfort, og hadde vanntett lomme i lokket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Bergans til gutten og vi har kjøpt den kun fordi den blir anbefalt av fagfolk. Kunne ikke brydd meg mindre om den var lilla med brune flekker. Det eneste som betyr noe for de ufattelige skjøre ryggene er hvordan den er å bære. MAKAN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge våre har Bergans sekk som de til nå har brukt i vel 4,5 år og 2 år. Veldig fornøyd.

Skulle jeg valgt en annen måtte det blitt Helsport elg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med barnehagesekkene til Beckmann jeg, de finnes i 3 forskjellige størrelser og er gode på ryggen. Har gode reimer og kan festes over brystet så ungen kan løpe og hoppe uten at sekken glir ned.

 

Den største barnehagesekken på 12 liter fungerer utmerket som tursekk etter at de har begynt på skolen også.

 

http://www.beckmann.no/barnehage.php?prod=barnehage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har elgsekken til min 4åring og er storfornøyd med den.

 

jobber i barnehage og vil bare si at komfort betyr alt når barna skal ha med termos med kakao,kald drikke, mat og skiftetøy.dette er tungt og da trenger de en sekk som kan justeres etter deres behov og med remmer over brystet og magen slik at den ikke sklir av skuldrene.

 

om de ikke har en god sekk kan de miste turgleden fordi sekken sklir av skuldrene, den er vond,formløs osv.

så ikke tenk så mye på utseende,tenk på komforten til barna dine!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Makan? Det var da voldsomt! :) Det er jo derfor jeg spør, for jeg vet ikke hvor mye de egentlig bærer selv. Om jeg visste de skulle bære hver dag, så var jeg ikke i tvil. Slæpp off!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Troll sekk og vi er veldig fornøyd med den. Gutten min er 2,5 og han har aldri hatt sekken på ryggen selv. I barnehagen vår putter de ansatte all mat og drikke i en stor sekk som en av de voksne bærer. Så sekken er bare "symbolsk" og henger på vogna og på plassen hans i barnehagen. Men den sitter godt på ryggen og er ganske søt. :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frem til ungene er ca 4 1/2 bærer de ikke sekkene sine så mye selv i barnehagen. Det blir mest frem og tilbake mellom bilen og barnehagen og ellers noen småturer, men fra deer ca 4 1/2 drar de på masse turer der de bærer sin egen sekk. Da går de 4-6 km minst en til to ganger i uka + flere kortere turer og skal selv bære mar, drikke og skiftetøy. Da er det viktig med en god sekk.

Våre fikk Bergans da de begynte i barnehagen. Vi har vært veldig fornøyd med dem og selv om den største sin (begynner på skolen til høsten) ser godt brukt ut fungerer den fortsatt fint. Ingen skader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten tvil Bergans sin.

Den er langt ifra så dyster i fargen som på bildet, og den rommer også utrolig mye. Får mye mer i denne enn storebror sin 15l Bergans med glidelås.

 

I tillegg er den god å ha på, stilles greit inn til ryggen, og har brystreim for ekstra støtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo an på hvordan den skal brukes. Om den kun henger på plassen kan du kjøpe en billig fin en, om den faktisk skal brukes på tur, hvor man har med både mat og drikke og kanskje bærer sitt eget regntøy selv, må sekken ha et ordentlig bæresystem.

 

I vår barnehage bærer 3-åringene sekken sin selv på tur og jo større de blir jo lengre turer går de. Jeg har kun bruk Bergans sine og de er veldig fine fordi de kan reguleres alle veier og er så smale at de ikke er i veien for bevegelsen til armene. Dvs at ungen fint kan bære sekken f.eks. på skitur fra de er 5-6 år gamle uten at den er i veien når de staker. Dessuten har de lav egenvekt.

 

Testene forteller bare deler av sannheten, for selv om den ene sekken kan være bedre enn den andre ut fra objektive kriterier hjelepr det ikke hvis den ikke passer til ryggen til barnet eller hvordan man skal bruke sekken. Ta gjerne med ungene i butikken og prøv og spør.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I vår barnehage er det ingen som bruker sekk, så jeg hadde hørt med barnehagen først før jeg kjøpte en. Når de skal på tur har de med seg stoff-poser som de har farget selv i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte bergans til eldstemann som nå er 15...

 

Nå er det tredje barnet som bruker den. Like fin :)

Han er 2.5 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har lille en prisesse-sekk aner ikke hvilket merke det er, men den blir bare brukt som oppbevaring av klær til og fra hjem og barnehage..

 

vi betaler for mat og drikke i barnehagen, og de voksne bærer dette samla i felles-sekken.. eneste er om de skal på tur og trenger ekstra votter på vinterstid.. men da drar de sjeldent langt, og har ofte ekstra klær i voksen-sekkene i stede for å ha med sine egne..

 

slik gjørde vi det også da jeg jobbet i en annen barnehage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at vi akkurat har vurdert det samme - så ble det bergans.

Husk å prøve sekken på barnet slik at det er sikkert at den passer.

(selv må jeg prøve mange sekker for å finne en som passer - for jeg har kort rygg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...