Gå til innhold

finnes de 2 menneskaraser? aferikanere og oss andre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

står at asiatere/europeere er 2% neandertaler . dvs at neandertalere ikke døde helt ut men lever videre i europeere og asiatere. og siden homo sapiens og neandertaler var forskjellige arter, vil det da si at aferikanere og asiatere/europeere er forskjellige raser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke større forskjell på mennesker enn at alle er samme rase, hvis du tenker raser innen pattedyrgenren. Men folk har alltid hatt behov for å definere tilhørighet og avstand, og skiller ut mennesker med noen felles utseendekarakteristika (t.d. hudfarge, felles ansiktstrekk o.l.) og kaller dem for en rase. Dette er tøv biologisk sett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var bare at vi er litt neadertaler og de ikke er det. hadde ikke noe med hudfarge eller noe å gjøre. bare genetiske forskjeller. derfor jeg lurte. var ikke noe vonde tanker bak det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De forskjellene er så små, at å ta hensyn til det i en deling er tullete. Alle ser da ut som mennesker og det er vel bare trekk og farge som kan skille.

 

Husk det at vi også deler mange gener med griser, og kan faktisk bruke dem i studier av menneskekroppen. Deler til menneskekroppen fra griser er også foregående. Bukspyttkjertel, hjerteklaffer osv.....

 

Mener du fortsatt at der er 2 menneskeraser? :) Det er ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slapp av, jeg bare lurte. selvom alle mennesker deler masse gener med andre pattetyr så var det neadertalgenene som skilte oss og aferikanerne. så ja jeg lurte. :P jeg kan heller spørre en forsker om det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...