Prinsen og mamma`n :) Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Hvordan gjør dere det med permisjonen ? når skal deres barnefar ta sine uker?
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 Mannen min jobber turnus med en del kvelder/helger og dermed passet denne ordningen perfekt for oss: - De første 6 mnd. hadde jeg 100% permisjon (med 100% lønn) - I de neste 4 mnd. delte vi permisjonen, dvs. vi jobbet 50% begge to - De siste 9 ukene har mannen min hatt 50% permisjon, jeg har jobbet fullt. Han fikk 12 uker perm. i steden for 10, og jeg begynte å jobbe igjen etter 6 mnd. Ikke noe problem - og minstemann stoooooooooorkoser seg med pappa'n sin :-)
snøfilla - mamma til 2 Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 PS: Mannen min tok ut 12 uker perm. i 50% = 24 uker hvor han har jobbet 50% og vært hjemme i 50 % pappaperm!
<harmoni> Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 min mann tar ut 4 uker i år, 3 neste år og 3 året etter det.. tar det ut på sommeren så da blir det som ferie for han!
sommerbebi Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har søkt om å overta min manns 12 uker, for han skal gjennomgå en stor hjerneoperasjon i løpet av vinteren og har ikke vært i arbeid på 4 år på grunn av en hjernesvulst og påfølgende nerveskader. Men får ikke svar på mange måneder, og skulle ikke forundre meg om NAV avslår søknaden.. Hvis ikke søknaden blir godkjent må jeg både tilbake i jobb 1.april, men også skaffe en barnevakt til babyen fra 1.april og frem til sommerferien begynner. Gruer meg til å få svarbrevet fra NAV..
*Mammsen Skrevet 20. juni 2011 #6 Skrevet 20. juni 2011 Håper det ordner seg med permisjonen.. Det må jo være god nok grunn for å få overta hans permison!! Mase lykke til!
Mrs.Bakke Skrevet 20. juni 2011 #7 Skrevet 20. juni 2011 Her er pappa bonde og jobber mindre i vinterhalvåret. Men han tar ut ukene sine når baby er 6mnd. Pappa vil få så mye tid med barnet iløpet av vinteren at vi vil reise bort i store deler av pappapermen. Jeg skal ikke tilbake på jobb før baby er 14 måneder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå