Gå til innhold

Er jeg slem om jeg ikke gir mat til nabobarna?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Her er det fullt hus stort sett hele sommeren, vi bor i et nabolag med mange unger og alle ungene løper i mellom husene. I perioder er det besøk hver dag. Er jeg slem om jeg ikke gir mat til disse ungene som er innom? Èn ting er de som er avtalt besøk, de får selvfølgelig middag og kvelds osv.

Men en annen ting er de ungene som kommer uanmeldt på besøk. Om de sier de er sultne, vil ha yoghurt e.l sier jeg at de kan gå hjem og spise.

Er det slemt gjort?? Jeg sier alltid til egne barn at de kommer hjem om de er sultne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det er ikke slemt.

En må skille på avtalt besøk/folk som er invitert og de barna som plutselig bare står i hagen. Hadde nettopp besøk og tilsammen var det 4 barn. Sendte nabobarna hjem når det skulle spises og etter mat var det is til dessert. Da kom 4 nabobarn og ene sa" jeg vil også ha is". Og da ga jeg rett og slett beskjed om at da fikk de gå hjem å spørre etter is.

 

Jeg har de siste årene hatt alle naboens barn i hagen og vi har aldri kunne gjort noe som helst uten å inkludere mange flere. Igår fikk nabobarna is av moren sin, noe som svært sjeldent skjer, og mitt barn fikk ikke. Og det etter at de har fått is her nesten daglig i dette fine været. Så nok er nok, og heretter får de fikse seg mat, drikke osv hjemmefra. Bor forøvrig i vetikaldelt bolig så de har ikke lange biten hjem;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn gjør vi det også.

 

Kommer en og sier han er sulten, ja da må han jo gå hjem og spise. Er de tørst får de vann.

 

Det hender selvfølgelig at jeg smører ekstra skiver til kvelds om det er en kompis her da, men det er unntaket heller enn regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her løper barna ikke imellom, de er stort sett kun hos oss. Skulle jeg gitt alle barn som var sulten mat hadde jeg måtte ta ekstrajobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge dib-politiet er du nok veldig slem. Her kan ikke dine barn være i ein egen hage og spise noe mat/godteri/is uten at hele nabolaget bør få. Is o.l bør nytes inne på gode dager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HI her. Takk for svar, godt flere gjør det samme som jeg.

Er sånn som en over nevner; skulle jeg foret alle ungene som var innom måtte jeg ta ekstrajobb. Helt ok med en skive til noen i ny og ned, men det er unntaket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ikke slemt. Hadde jeg vært mamman til en av de ungene vil jeg jo at han eller hun skal komme hjem for mat også. Da vi var små var vi også ute i nabolaget hele tiden i sommerferien, når noen måtte inn å spise gjorde de det, uten alle oss andre. Vi måtte da bare vente ute til denne kom, så måtte vi hjem å spise, da måtte de andre vente på oss. Er de sultne ber du de om å dra hjem å spise og så komme tilbake eterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...