Februarmamma 2011 og 14? Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 http://www.babyledweaning.com/some-tips-to-get-you-started/#comment-8289 Syns det høres interessant ut å lære barnet tygge før det svelger. Men ser for meg et matkrig uten like ;-) Min gutt på drøyt 4 mnd er gla i det meste han har fått smake på, men trudde det var viktig å mose maten godt så de ikke setter i halsen...
Galskapens overhode Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 liullegutt på 5 mndr får smake det meste han.. Har holdt eple, vannmelon, kavring og skive selv som han har løst opp, most med gommen og svelget.. Rå gulrot var for hardt til at han klarte å tygge av noe, men kjøleskapskald gulrot er deilig mot gommen når tennene jobber seg fram..
Puppen og lillemor Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 jenta mi er nå 8 måneder, men har siden hun var ca 4 måneder fått smake stort sett det meste.. Helt fra starten av har hun fått holde, kjenne på, grise med osv all den maten hun har fått spise.. Det blr grisete og mye søl, men med det resultat at hun nå (og har gjort lenge allerede) spiser f.eks brødskive helt alene. Jeg bare legger brødbitene foran henne på bordet og så spiser hun så mange hun vil ha Hun har også utviklet pinsettgrepet og kan sitte leeenge å plukke puffet ris f.eks For meg er det viktig med mat, og at vesla blir glad i mat og får et sunt og godt forhold til mat.. og jeg tror det å få utforske mat og å ikke minst få smake på mat (vanlig mat - ikke de ekle middagsglassene) er kjempebra for henne (men ikke misforstå, er ingen fanatiker - og hvis vi er ute på ting får hun middagsglass av praktiske årsaker)
Makko med to små gutter Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 HAr ikke lest hele artikkelen, men vår eldste (minste spiser ikke særlig ennå). Har sittet ved bordet fra han kunne sitte. Fikk smake og spise selv det meste (self. ikke slik små barn ikke skal ha), fra han var bitteliten. Han spiste samme mat som oss. Han ville dog ikke ha det blandet, ulike smaker for seg. Han likte ikke hverken babygrøt eller middagsglass, -vil i dag heller ikke ha babyfrukt (og det sier jo litt om smaken, for han er en stor fruktelsker!). Vi fikk ganske fort en filosofi om at maten vi ikke ville spist selv, skal han også få slippe, og barnemat er faktisk overraskende ekkel både i konsistens og smak. I dag er han snart 3år og han spiser mer eller mindre alt! Spesielt grønnsaker og frukt. Ikke så veldig glad i "junk food", du får f.eks. ikke i han pølser, men god fisk derimot er snadder :-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå