Gå til innhold

Kan noen hjelpe en uerfaren strikker litt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I oppskriften på en tunika står dette:

 

"Raglanfelling

Sett alle delene inn på rundpinnen, pass på at alt er riktig vei, og at avfellingskantene er mot hverandre. PM i overgangene mellom ermer og bol, tilsammen 4 merker. Omgangen begynner foran, ved høyre erme. Strikk rett rundt. Strikk til du er 11 masker forbi det siste merket. Strikk 10 masker vrangt. (Dette er maskene til halsåpningen, og strikkes i rillestrikk fra nå av og til du er ferdig"

 

Da har man altså trikker nedre delen på rundpinne, felt av 6 masker i sidene og lagt bort arbeidet, og så strikket ermene og felt av 6 masker på undersiden av ermene. Så jeg sitter nå med masse masker på rundpinnen, og da to ermer på vanlige pinner. Hva gjør jeg nå? Skjønner jo at alt skal over på rundpinnen (?), men vil det gå bra da? Uff, føler jeg har tatt med vann over hode her :-/ Hjelp!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal vel felle litt mer? Har du lest hele oppskriften? Jeg tenker du skal etterhvert felle to masker før og etter hvert "merke". Om du merker hvor hver arm begynner og slutter. Jeg gjorde ihvertfall det på en babygenser med raglanfelling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...