Gå til innhold

Har du eller noen du kjenner "lurt" en mann til å bli far?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg kjenner ei som bevist gikk til sengs med fremmede menn i perioden for å bli gravid, men disse mennene vet jo ikke at hun prøvde og ble gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eksen min beskyldte meg for å ha lurt ham. Selv om han visste jeg gikk på penicilin og at det nedsetter virkningen av pilla. Dessuten hadde han, jeg og barna omgangssyke den samme måneden. Pluss at jeg forklarte han at vi måtte være forsiktige nettopp av disse grunnene. Men lurt, det mente han at han ble...... Saksbehandleren på fvk spurte han rett ut; "du vet vel hvordan barn blir laget? du har jo tross alt lagd to før.."

Tror kanskje han var fraværende i seksualundervisningstimene.

Eks 1 mener han ble "lurt" av ei han jobba med, han har ei jente på snart 16 år nå. Selv om han nettopp har fått kontakt med jenta, så hater han mora så intenst at han nekter plent å ha noe med henne å gjøre. Greit nok, hun tok valget om å beholde "over hodet" hans, men han burde da vite hvordan dette funker. Mannen var 29år da jenta ble skapt. Her er det barnet som ble skadelidende. Og selv om hun endelig har fått kontakt med faren sin så er det vondt for henne å stå i midten.

Blir egentlig ganske irritert på menn som påstår de har blitt lurt. Selv om de mener dama lyver om å bruke prevensjon, så har de da jaggu meg et ansvar for å "kle" seg, de også? Hvis de ikke ønsker seg barn med dama, så er det noe som heter kondom. (For ikke å snakke om å beskytte seg mot sykdommer). Og for de som er i forhold hvor det ikke vanlig med kondom, da får de trekke seg ut før de kommer, eller rett og slett tre på en regnfrakk om de VIRKELIG ikke ønsker seg (flere) barn.

Man må ta ansvar for egne handlinger, dette gjelder både menn og kvinner. Er utrolig slemt av de som juger om pilla, de tenker kun på seg selv, og ikke på mannen og barnet. MEN, mannen MÅ ta litt av ansvaret også... Det er ikke som å få en hund, dette er et BARN, et MENNESKE som skal vokse opp under disse omstendigheter.

Er en grunn til at jeg nå skal snipp-snipp.. Dette er ikke en problemstilling jeg ønsker å komme oppi igjen ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja..

Jeg gjorde det klar fra første gang vi traff hverandre at jeg ikke brukte noen form for prevensjon. Han brukte kondom de første gangene, men begynte så å droppe det helt etterhvert.

Vi snakket om hva vi synes om abort og jeg var ganske klar på at for meg var det uaktuelt. Han sa også at han syns det var unødvendig utenom i ekstreme tilfeller.

Han hoppet ALDRI av i svingen.

Så ble jeg gravid.

Og han ble sjokert!? Er det mulig liksom?

Men men, vi har verdens flotteste barn sammen :-)

Men etter 3 år, ble det dessverre slutt...

Noen mener at jeg lurte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan heller ikke se at du lurte han. Han må jo ha lite mellom øra om han ble sjokkert av at du ble gravid uten bruk av prevensjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , tror mange kjenner noen som har lurt kjæresten. Kjenner ei som har gjort det, men som nekter å stå for det. Jeg er (pga mange selvmotsigende uttalelser fra henne) vedig sikker på at hun har lurt kjæresten.... Hun kommer ALDRI til å innrømme det, men så må hun også ha dette på samvittigheten - om hun har en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk en venninne som prøver å lure noen nå jeg!!!! Hun er singel, har en grei jobb og en ny leilighet - og mener derfor at hun er mentalt klar for barn (og så klart har det en innvirkning at 3 stk i vennegjengen er gravide). Denne jenta har sex med hvem og hva som helst til vanlig, gjerne 3 stk på en helg (veldig stort behov for oppmerksomhet fra det motsatte kjønn).

Nå vil hun altså gå på byen under eggløsningstiden og satse på å bli gravid - for så å aldri fortelle mannen det. Dette klarer hun nemlig kjempefint på egen hånd Det er jo helt sykt!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan jo risikere å bli HIV-positiv også, det er bare tragisk...

Jeg var sammen med en fyr en gang som gikk tilbake til ekskona. Hun hadde trua me så mye rart at det var helt fælt, bl a med å begå selvmord. Siden de hadde barn fra før, våget han ikke annet enn å gå tilbake (dette har han innrømmet for meg nesten 10 år seinere.) Men dama visste at han var forelska i meg fortsatt, og at han var kommet tilbake på grunn av hennes press. Dermed kasta hun p-pillene, og ble gravid igjen.

Selvsagt kunne ikke forholdet vare; det var bygd på trusler og løgner, og det gikk over styr før ungen ble født til og med. Syns det er helt meningsløst å tenke på: hun satte et nytt menneske til verden bare for å ha balletak på eksmannen til evig tid. Jeg kjenner mora hans ganske godt, og hun hadde får høre om dette nesten umiddelbart. Det viser seg at forholdet var over så tidlig at hun ennå kunne ha fått utført abort til og med, men unge skulle hun ha.

Nå er både han og jeg gift på hver vår kant, og jeg syns ikke det er spesielt trist at det ble slutt den gangen for 10 år siden. Men jeg syns det er dumt at det skulle være på grunn av at en annen person hadde sånn trang til å sjefe og bestemme. Og jeg syns det er groteskt at folk setter barn til verden bare for å ha dem som maktmiddel mot en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det virkelig an å lure noen til å bli far..?? Trodde vel de aller fleste visste hvordan barn ble til når de var i den alderen da men har sex.. Vel.. Mulig det bare er jeg som er rar..

Men, når jeg ser alle de merkelige kommentarene og innleggene her inne, så burde jeg vel kanskje ha innsett at desverre ikke alle mammaer og pappaer er like smarte??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart kan man lure noen til det. Går en jente på byen (eller dater en for den saks skyld) kan hun si hun går på pillen (selv om den ikke er 100% sikker) , eller at hun er steril , eller noe annet for den saks skyld. Mann feier over henne i god tror om at kondom er uvesentlig dama kan jo ikke bli gravid, og vips så er han pappa.

Mange "lure" damer der ute.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som åpent har innrømmet det. Men dette mistenker jeg er ganske vanlig. Kommer på sikkert 10 personer jeg tror har vært troende til å gjøre noe sånt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om ei som lurte kjæresten sin til å bli gravid. Hun snakka om det ofte på skolen (da var vi 17 år) at hun vurderte å slutte på pilla i smug, og et år senere ble hun gravid nettopp pga det. Men "heldigvis" (kan man kanskje si) så mistet hun to ganger. Hun ble da så oppgitt at hun dumpet han og fikk barn med en annen, siden de tydeligvis ikke var en bra match sånn sett. Karma is a bitch, for nå står det ikke så bra til der i familien! Uten at jeg vil gå nærmere inn på det, av fare for at hun skal bli gjenkjent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner en som ble lurt one-night stand - hun hadde tydeligvis bestemt seg for å få barn med en kollega.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når mannfolk går inn for å høvle over en dame uten å tenke forhold, dvs bruke henne som madrass, og attpåtil ikke gidder å tre på seg kondom for å beskytte seg selv og dama mot smitsomme sykdommer. Og så hyler etterpå at de har blitt lurt? Javel...

Du kan la være å pule.

Du kan ta på en kondom.

Du har ansvar for eget liv, men også ansvar for at jenta ikke blir smittet med noe snusk som du kanskje har fått fra den forrige jenta du høvla over 1 uke i forveien, også uten kondom selvsagt.

Synes faktisk ikke synd på dem. Har aldri lurt noen selv, men en eksflørt spurte om jeg brukte prevensjon, så sa jeg nei. og han valgte verken å hoppe av i svingen eller bruke kondom. Noen uker etterpå ble han fly forbanna på at jeg ble gravid (bombe, ikke sant?), og sa at jeg har ødelagt livet hans. Jeg tok abort, fyi, men forstod ikke helt reaksjonen - han sa det var helt og holdent mitt ansvar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...