Gå til innhold

Har du eller noen du kjenner "lurt" en mann til å bli far?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Da tenker jeg på jenter som sier de går på p-pilla å som ikke gjør det. Eller som har hatt ett så stort ønske om å bli mor at de "lurer" den første de kommer over, å blir gravide uten å kanskje kjenne gubben engang. Oh ja jeg vet, mannen har ett ansvar han å når det gjelder prevansjon.

Jeg har ei venninne som lurte kjæresten. Sluttet på pilla til tross for at han sa han ikke ønsket barn ennå (de var 17 og 18år den gang), og ei anna venninne som fikk unge med en hun ikke kjente (hun ønsket seg bare barn). Syntes dette er så innmari egoistisk. Er dette vanligere enn man tror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig. Min x-mann ble lurt av sin kjæreste. Hun sa hun gikk på p-piller,..men så hadde hun visst glemt å gi beskjed om at hun hadde sluttet, fordi hun ventet på å begynne på en ny type.

Det kom frem senere at to av venninnene hennes visste om pille-slutten..hun hadde bare "glemt" å informere kjæresten sin om den lille detaljen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helighet, blir sjokkert over at noen kan gjøre slik mot noen andre. Kan jo tenke meg at slike lurerier kommer for god jord hos mannen når han får vite om det.. Husker en jeg jobbet med ble lurt av kjæresten. Hun "gikk" også på p-piller. Han elsker jo sønnen over alt, men han klarte aldri å stole på eller tilgi kjæresten (han var 17 år). Det gikk som det gikk det, brudd!

Tina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurte vel ham like godt som jeg lurte meg selv :) Men vi hadde et barn fra før, så det var jo ikke helt krise.

Han mener jeg lurte ham, men det var ikke meningen. Jeg var åpen om at jeg ikke brukte prevensjon, og at vi måtte ta sikre perioder om han ikke ville bruke kondom. Det viste seg at de ikke var helt sikre likevel.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg mener at om gutten vet at jenta ikke bruker prevansjon, så har han heller ikke blitt lurt. Menn skal jo også ta ansvar for prevansjon:) Så ville han ikke bruke kondom er han ikke lurt. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det et jeg om. Bruker av denne siden er de også, og jeg håper de leser dette innlegget og skammer seg !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes de bør skamme seg! En ting når mannen er klar over at dama ikke bruker prevansjon, men å gå bak ryggen til folk på denne måten er motbydelig. Det er onskapsfult mot mannen og mot barnet. En egoistisk tanke. Det værste er at de jeg vet om er såpass unge. De er ikke eldre kvinner som må "forte seg med å få barn" fordi de straks runder 40 år . Så med andre ord, disse råtne jentene har goood tid til å finne seg kjæreste å starte ett familieliv på den ærlige måten...

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om noen som har gjort det, ja, og har alltid ment det er forkastelig å si man bruker prevensjon når man faktisk ikke gjør det. Når det er sagt så mener jeg at om en mann virkelig ikke ønsker å bli pappa så må han sørge for å beskytte seg selv - uansett hva dama måtte si.

Jeg er nå i den situasjonen at jeg ikke har mye tid igjen hvis jeg skal få barn, og er ikke i et fast forhold. Møter en mann jeg har kjent lenge en gang i blant for sex. Han vet jeg ønsker meg veldig barn og vet at jeg ikke bruker prevensjon, likevel har vi sex uten kondom hver gang. Han vil egentlig ikke ha flere barn, men er også mot abort. Hvis jeg blir gravid er han ikke blitt lurt, slik jeg ser det, siden jeg informerte ham om dette med det samme vi ble kjent og vi har diskutert det flere ganger.

Jeg skulle selvfølgelig ønske at jeg ble gravid på en annen måte med en mann jeg var i et fast forhold med, men blir jeg gravid med den mannen jeg nå har sex med vil barnet være veldig ønsket fra min side! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner ble lurt ja. Dama, som han hade et temmelig ustabilt forhold med, hadde satt inn spiral men uten at han fikk beskjed tok hun den ut. Han tror selv det var fordi han var i ferd med å gå fra henne, og hun gjorde det for å holde på han. Jeg sa til han at jeg egentlig bare er forbauset over at hun ikke har gjort det tidligere, hun er visst ganske ustabil og klengete på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17:06 haha dumme damer (som hun du skrev om). For ett barn redder ett forhold som allerede er på vei til havari?! og det blir hvertfall idyll om mannen får vite at han er blitt lurt. uff. ærlighet er noe visse damer trenger å lære seg.. uff

=D HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet om to tilfeller. Den ene kvinnen snakker åpent om det og sier at barnefar "uansett ville fått lyst på unger etterhvert", mens den andre skammer seg og ville aldri innrømmet det.

Jeg vet ikke hvor vanlig det er i vår generasjon, men å "vopse" seg gravid er jo et gammelt triks. Pilla funka ikke, den sikre perioden var ikke så sikker, legen sa jeg aldri kunne bli gravid osv. Mange kvinner har brukt graviditet som et middel for å holde på mannen eller redde et skakkjørt ekteskap.

Naivt nok ble jeg sjokkert over mine gamle venninners råd da jeg som 17åring ble dumpet av ungdomskjæresten; "bare bli gravid, vel! Da må han jo bli hos deg!" En av de mer oppfinnsomme jentene kunne attpåtil gjøre rede for hvordan man best saboterte kondomer uten at gutten merka det.

Jeeeesus.

Det er flaut å tilhøre innovertissgarden når slike bedrag kommer frem i lyset. Vår generasjon kvinner er såpass heldige, frigjorte og ikke minst selvstendige at vi burde holde oss altfor gode til å tuske til oss unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om ei - meg selv ;) Ungen reddet livet mitt, og jeg kommer aldri til å angre på at jeg lurte barnefaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble lurt av barnefaren! Forholdet vårt gikk mot slutten og han tukla med p-pillene mine.. jeg hadde en rutine for hvordan jeg tok dem, og har litt problemer med kortidshukommelsen min.. tok dem alltid kl 8 på morningen, han sto opp og byttet ut med noe annet, hadde dem klar i en pilleboks, sammen med annen fast med. jeg tok. Han har selv innrømmet dette i ettertid.. sååå.. er ikke bare gutter som blir lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om noen nei, men ble (blir nok enda) beskyldt for å ha gjort det når jeg ble gravid med førstemann.

Hadde et ikke spesielt særiøst forhold i min pure ungdom. Var ikke så nøye med penger dengang og klarte å bli kjempeblakk, for så å oppdage at jeg var fri for piller og resept. Sa dette til typen, spurte også om han kunne låne meg 200 (som det kostet tilsammen). Men han dro på det å sa vi heller fikk være forsiktige. Noe vi ikke fulgte opp godt nok. Når jeg da fant ut at pillepausen hadde fått følger og typen dumpa meg fikk jeg høre på bygda at jeg både hadde lurt han og sagt jeg gikk på piller, og at det hadde vært en ONS. Vi var sammen i 5 mnd da, så det var isåfall en laaang natt :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg harn vennine som ble "woops" gravid 3 ganger (med 3 forskjellige) og mener at det er prevansjonen som sviktet HVER gang! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om en, ja. Sønnen er nydelig og begge elsker han overalt, men de er ikke sammen lenger.

Vet også om en med ONS som ble gravid - hun informerte den blivende pappaen om status quo, men tar alt ansvar selv, ingen bitre følelser overfor mannen (som helt sikkert ALLTID kommer til å insistere på kondom fremover)

Og så har vi lurt oss selv - minipiller virker ikke 100 % etter en runde med omgangssyke. Det VISSTE vi vel egentlig, men nå er vi blitt så pass gamle at vi hadde glemt det, og vips var graviditetstesten positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok garantert menn som lurer kvinner også, slik du over har nevnt. men ettersom vi jenter har mer styring når det gjelder å bli gravide, tror jeg flertellet som blir lurt er menn.

haha gravid 3 ganger med 3 menn på p-pilla, skikkelig uheldig hun a (selvom ett barn kankjse ikke kan kalles ett uhell,men dere skjønnersikker hva jeg mener).

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man ikke råd til angrepille har man ihvertfall ikke råd til å få barn.. Noe å tenke på kanskje???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei alle sammen.

For at dette skulle være en tråd det går an å prate og diskutere i, slettet jeg noen innlegg som var over streken.

Men fortsett å diskutere, jenter, bare ikke gå på person og sleng dritt.

Tanken fra anonym, som opprettet denne tråden, var ikke myntet på en person eller for å henge ut noen.

Hilsen Elin. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ei (var venner, men skled fra herandre etter dette) som løp på byen hver helg og "pulte rundt", informerte om at hun gikk på pilla, så overbevisende at hun faktisk hadde p-piller i veska og "tok de" på morgenen, så guttene/mennene skulle tro henne. Hun er nå gravid, aner ikke hvem som er faren til ungen, og føler seg stolt som har klart dette, ikke nok med det, men hun er bare 17 år, og har droppet ut av skola, "for jeg trenger ingen jobb nå, når jeg får barnetrygd g alt dette" Ble kvalm av henne, har nesten ikke pratet med henne siden, bare sett status oppdatteringer på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt gravid 2 ganger på p-pillen, så det går faktisk :P MEN, den første gangen var jeg slurvete så den er grei ;) Andre gangen tok jeg pillen til samme tid hver morgen. Nå bruker jeg spiral i tillegg til pillen for å ikke bli gravid :P

Vet om en som har blitt lurt av to forskjellige damer :s Og han er verdens snilleste mann.. Ikke sammen med noen av de nå pga sviket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21:51 her

22:12 om du sikter til at min forhenværende venninne ble gravid på pilla (ikke at jeg "sikter på deg" for å mene det) så skal jeg forklare den: Hun her SKRØT over at hun lurte mannfolka på sin ONS "tokt", skrøt også over hvordan hun lurte de til å tro at hun tok pilla, og skrøt over å ha blitt gravid etter en "fuktig natt på byen". Dette er ting hun skryter av på facebook, i full ofentlighet. Etter min mening viser det at hun ikke akurat er moden nok til å få barn :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...