Gå til innhold

Hull i øra-debatten. Hvorfor gjør dere det? Er ikke ute etter å dømme noen.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer.

Har ikke satt noen bestemt alder om når dattera skal få hull i ørene. Men gidder hvertfall ikke å gjøre det før etterspørselen er der.

 

 

Jeg fikk det etter å ha mast en stund da jeg var 11, var ikke noe mobbeoffer fordi jeg ikke fikk det før akkurat.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

de som setter hull i ørene på småbarn (barn under skolealder) gjør det fordi de ønsker at barnet skal ha det fordi de synes det er fint. Ungen er fortsatt såpass liten at det finfint kan klare seg uten selvom det sier det har lyst på hull i ørene.

 

 

Kanskje ikke så vanskelig å lese min mening om saken utifra dette....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammelt er et barn da når de er gamle nok til at deres mening om hva som er fint skal få lov til å telle? Du motsier jo deg selv. Du sier at det er foreldrene som bestemmer fordi de vil at barna skal ha hull og ikke fordi barna vil, og i setningen under sier du at barna selv faktisk kan spørre om det selv. Nå får du nesten bestemme deg for hva du mener? Jeg har en jente på 2,5 år som vil ha hull i ørene, men det kommer ikke på tale før hun blir minst 6 år. Og da vil jeg se an aktivitetsnivå og type først. Altså om hun er en som klatrer over alt, eller peller på alt, så venter vi enda litt da. Jeg synes helt klart at det ville vært søtt på henne med hull i ørene, men jeg synes ikke det er forsvarlig når hun er så liten. Men hun vil altså ha selv, og spør jevnlig om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan noen kan få seg til å stikke hull i små, perfekte barneører er mer enn jeg kan fatte.

 

Tok selv hull nr to i et øre i godt voksen alder, og det var knallvondt! I tillegg fikk jeg betennelse selv om jeg var veldig nøye med å rense, så å utsette min lille tulle for unødige smerter og ubehag kun for at det er "så søtt" har aldri vært i mine tanker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lar ikke barna få hull i øret.

 

De er gutter da, og det er det styggeste jeg ser.

Hadde jeg hatt jenter, skulle de vært ganske så store før de fikk lov. Ihvertfall skolealder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma gjorde det når jeg var 4 mnd for alle trodde jeg var en gutt .

 

Har aldri hatt problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jenta mi fikk når hun var 5, da var hun den siste i barnehagen som fikk. Det var aldri et problem, fordi det ble brukt plastikk-dobber som man ikke trengte å rense.

 

Hadde aldri gjort det om hun ikke selv ville det, eller på en liten baby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...