Gå til innhold

Ville du vært betenkt med å få barn med en mann som har tre barn fra før, med tre ulike mødre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Han har tydeligvis problemer med å få forhold til å fungere i lengden, men det virker så riktig.

 

Noe jeg bør være obs på eller undersøke før jeg gir etter og får hans 4 barn? Han er veldig klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg villle tenkt meg godt om, ja.

Har du fått vite hvorfor han er oppe i denne situasjonen ? Og tar han ansvar for barna sine ?

 

Deretter må du vurdere om grunnlaget står til stil med dine forventinger om han.

 

Mye som skinner som gull men som ikke er det vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer aldri til å få flere barn om jeg og samboeren går fra hverandre. Ønsker ikke det for barna mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Jeg ville ha vært veldig betenkt, og jeg ville ha sett veldig på hvordan han ivaretar sine forpliktelser som far til de barna han allerede har. Jeg ville også ha tenkt på ting som økonomi, praktisk gjennomføring av samvær, ferier osv. Jeg ville også ha hørt med en eller flere av de andre mødrene om hvordan de synes at han følger opp. Kanskje han bare liker å lage barn men ikke ha dem?

 

Jeg tror faktisk at jeg hadde vært så betenkt at jeg ikke hadde gjort det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men det kan være en forklaring på det, så hadde nok funnet ut mere før jeg gav han opp - hvis mye annet stemte:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aldri verden!

 

Jeg har fått de barna jeg skal ha med samme mann, å lage en familie med forskjellige ekser, biomødre, bf, stemødre og fedre, dine og mine er overhodet ikke aktuelt.

 

Om jeg så skulle bli sammen med en barnløs mann ville jeg ikke hatt barn med flere enn en mann. Aldri! Om mannen hadde tre barn fra før med forskjellige mødre hadde han hatt mer enn nok å holde styr på som det var, aldri om jeg hadde satt enda et barn inn i det kaoset der. Han fikk heller bruke tiden sin og pengene sine på de barna han allerede har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et lurespørsmål......? Ja: selvfølgelig bør du være betenkt! Ikke kult å være ex nr4 med barn..... Kanskje en ide å ta en prat med en av de andre ex'ene? Tar han vare på de 3 barna han allerede har? Er du klar for ã bli stemor til så mange? Betaler han barnebidrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg hadde vært veldig betenkt. Du har jo odsen i mot deg. Hvor gammel er det ygste barnet hans? er det 10 år kan han jo ha forandret seg og blitt litt mer voksen. men er det yngste 2,3,4 år hadde jeg vært litt mer skeptisk. Hørte noe rykter om at hvis du har så så mange barn med ulike mødre, kan nav overta å betale barnebidrag?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som skal være riktig før jeg hadde satt i gang med dette. Men. Det kan være gode grunner til at ting er som de er og ville tatt dette med i beregningen.

 

Har han et godt forhold til barna og mødrene deres? Dette bør være et ja.

 

Har du et godt forhold til de 3 han har fra før? Bør også være ja.

 

Har han tid til å følge opp de han har økonomisk og tidsmessig? Deltar han på noe som helst av foreldremøter, samtaler, skole eller bhg forestillinger? Igjen bør det være ja.

 

Har dere vært sammen lenge? Er du barnløs? Begynner du å bli "gammel"?

 

Hvorfor vil han absolutt ha barn med alle han møter?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at han "bare" har 3 barn da?

 

Jeg fikk for noen år siden barn med en mann jeg visste hadde 2 barn (med samme mor) trodde da vårt barn ble hans nr 3 (vi var ikke sammen og det er min første) ,men det visste seg at mitt barn ble nr 4 med 3 forskjellige..

han har nå blitt far til nr 5,men er fortsatt singel.. litt av ei suppe kan du si.. ville tenkt meg godt om!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan jo være mange grunner til at han har barn med flere mødre, og alikevel så er han den beste for deg.

Men jeg personlig vet ikke om JEG HADDE ORKET å måtte forholde meg til dette. Jeg ville nok mest sannsynelig valgt å gå videre i livet mitt uten å måtte forholde meg til 3 forskjellige mødre (først og fremst, 3 barn med 1 mor syns jeg blir noe annet).

 

Og hvis han IKKE forholder seg til alle barn og mødrene hadde det i alle fall ringt noen varselbjeller!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA , dette ville jeg ikke gjort.... hvor god kontakt har han med de andre 3, har han noe omsorgsrett, betaler han bidrag, osv osv ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her

 

Jeg trenger ikke forholde meg til alle barna og mødrene for det er bare en av dem han har litt kontakt med, så det blir ikke så veldig mye dine mine og våre.

 

Men jeg er egentlig mest redd han skal stikke av når babyen kommer, men sånt kan man vel ikke egentlig forutse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvorfor har han ikke kontakt med de andre?? Og hva får deg til å tro at han vi ha kontakt med deg og deres barn når den tid kommer? Ikke for å dra deg ned i dritten , men han virker jo ikke særlig ansvarlig ut fra det du skriver.... betaler han bidrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:40 her igjen

 

Etter den nye infoen du kom med nå, så ville jeg aldri fått barn med han. Hadde heller ikke orket et forhold med en mann som ikke tok vare på barna sine, eller som i det minste kjempet for å få samvær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stusser litt over "Han er veldig klar"..?

Er dette en mann som bare vil spre sin sæd for å få mest mulig avkom til verden? Det ser du lett ved om han er en oppofrende far eller ei. Er han ikke slik med sine tre, bør du holde deg langt unna! Da blir du brukt som fødemaskin for hans avkom. Jeg bruker med vilje avkom, da det ikke blir å sette barn til verden pga høyt ønske eller kjærlighet, bare av egoistiske grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget betenkt ja. For det første pga økonomi. Han vil ha en tung bidragsplikt og du kan i praksis ikke forvente at han vil bidra særlig mye til fammilieøkonomien selv om dere kommer til å holde sammen.

Dere vil også få et veldig rotete fammilieliv med veldig mange utfordringer for å få hverdagen til å gå opp når 4 mødre skal involveres for eksempel i forhold til sommerferier, oppfølging på skoler osv.

Jeg ville i hvertfal bodd sammen med mannen i minst 3-4 år og blitt skikkelig kjent med både barna og hans ekser før jeg satset på et barn til inn i det "rotet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ville ALDRI satt meg i en situasjon der jeg ble sammen med eller fikk barn med en som har barn med 3 forskjellige mødre. Never ever!!!

 

Så vondt vil jeg ikke meg selv.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det måtte eventuelt være om jeg egentlig ønsket å være alenemor og denne mannen var veldig rik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe du bør være obs på? Ja, akkurat det du skrev i overskriften din.

 

Det virker så rigtig: Ja, det trodde sikkert mødrene til de andre barna hans...

 

Husk: Hver gang hans lønn øker, forvsinner overskuddet i økte barnebidrag. Det vil være et evig kaos med koodrinering av samhver, hvor du og ditt barn blir 4. pri.

 

Til slutt: Ingenting kunne fått meg til å velge en slik mann, uansett hvor riktig det virket eller hvor glad jeg var i ham, nettopp fordi det trolig blir et HELVETE etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...