Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger når vi tester nye matvarer på Vesla får hun en hissig rød flekk på det ene kinnet. Igår fikk hun feks honningmelon og raskt etter ble hun helt rød i det ene kinnet. Så fikk hun ikke mer - og det forsvant. idag fikk hun litt sitron i vannet sitt - og så ble hun rød. Det virker ikke som at det plager henne. Området er rødt og litt prikkete.

Noen som har samme erfaring? Hva betyr dette?

I går ga jeg henne litt mer melon noen timer etterpå, da ble hun ikke rød.

Jeg skjønner ikke helt dette, men tenker jo på allergi. SIden det går over så fort, så kanskje det kan være slik at det kun er ved første smaken hun reagerer og så "venner" kroppen seg til det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja de kan reagere litt ved introduksjon av nye matvarer...

søkte litt og fant bare dette (utdrag fra et innlegg fra lommelegen):

"Ved innføring av ny mat kan det skje at barnet får et lett utslett som går over av seg selv og uten at det er en allergisk reaksjon. Barn med atopisk eksem kan få forverrelse av eksemet av matvarer, men maten er ikke årsak til eksemet."

Så hvis hun ikke har hatt atopisk eksem eller noe lignende tidligere er det sikkert bare reaksjon av den nye maten...

Jeg ville kanskje sett det an litt og kanskje holdt meg unna de værste matvarene som f.eks citrus, hvis du opplever det flere ganger.

Hvor gammel er hun forresten?

Sikkert flere her inne som har andre tanker/erfaringer :)

Skrevet

Takk for svar. Hun er 10 måneder. Ho spiser jo masse forskjellig, så det er ikke alltid lett å skjønne hva det kan komme av. Men enkelte ting vet jeg jo at hun ikke har smakt før. Jeg får følge med litt, men så lenge det går over og ikke virker som at det plager henne, trenger jeg nok ikke å bekymre meg. Jeg husker hun fikk røde prikker rundt munnen av jordbær da hun var mindre, det gjør hun ikke nå lenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...