Gå til innhold

Navnet Sol?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva syntes dere om det? Jeg syntes det er ett utrolig nydelig navn, samtidig så er jeg veldig vant til navnet siden min bestemor heter det. Hvis vi skal bruke det skal vi bruke det sammen med ett annet navn "Sol XXXXX". Selvom jeg elsker navnet er jeg litt redd for at barnet kan få høre ting som "sol og måne" (osv), at det kan bli litt små mobbet for det. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt nydelig navn!

Og hvis noen ønsker noe å mobbe ungen din for, så finner de det uavhengig av hvilket navn dere velger.

 

Nå er jeg nesten litt snurt for at jeg ikke kom på det navnet selv da snuppis fikk navn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott å høre:) Ja sant det, barn mobber hverandre for de merkligste ting. Men tenker litt på det likevell, hehe. Er det mange som har hørt om navnet (bortsett fra sol og måne i hotell cæsar- sukk), eller kjenner noen som heter det?

 

Kanskje det blir Sol på en evt neste baby da?!=D

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet om et par som heter Sol. Den ene bruker det som forkortelse for Solvår. Jeg personlig liker ikke navnet i det hele tatt, men jeg kan heller ikke at navnet skulle innby til mobbing. Det er da et helt uskyldig navn. liker du det, bruker du det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en favoritt, men likevell fint. Syntes det er penest sammen med ett annet navn slik du har nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg syns sol er flott, men syns det står best alene.. kan ikke finne NOEN navn jeg syns passer sammen med sol... syns det er et sterkt flott navn som bør få stå alene...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har funnet ett navn som passer utrolig godt sammen med sol, men det er hemmelig. Hehe. Også vil jeg ha dobbelt navn fordi jeg selv har det, og fordi barnet skal ha ett etternavn. I tillegg syntes vi det er greit å ha ett unormalt (om man kan si det) navn (sol) og ett mer normalt navn...

Fikk faktisk mer positive kommentarer enn det jeg hadde regnet med. Hadde trodd navnet ville bli grillet, hehe.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det er et nydelig navn, men kunne ikke valgt det selv.

Får litt for mange assosiasjoner til "Sagan om Isfolket"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har hørt noen rykter at det er en Sol i "sagan om isfolket". Har aldri lest (for det er en bok serie er det ikke?!) det der jeg. Så får jo ikke de assosiasjonene:o) hehe.

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter heter Sol :)

Har et dobbeltnavn, men ikke lyst til å si det her.

Så, selvfølgelig liker jeg det navnet.

 

Og skal man tenke på "alle andre", bøker man har lest, bøker naboen har lest, navn på mobbere, navn på folk man kjenner som er yfyslige osv osv, da finnes det jo ikke noen "rene" navn.

Man velger SELV navnet på sitt barn, ikke utifra om naboen har dårlige ass. på det navnet, eller om ørten forumbrukere tenker på isfolket.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei veldig sant det. Sol er og forblir ett nydelig navn for meg og min samboer. Hehe men er veldig spent på hva venner og hans familie vil syntes om navnet. Min familie er grei pga bestemor. Men har luftet navnet litt for folk (venner), og noen liker det, andre ikke. Har til og med vært så dum at jeg sa til ei venninne hva jeg skulle kalle barnet om det blir ei jente "sol XXXXX" og hun ville stjele dette navnet. Frekt. så får bare håpe jeg får jenta først:) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fint. Irriterende når folk man kjenner prøver å stjele navn. Hvertfall når det er mer spesielle navn enn Marthe, thea, emma osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:25 her...

 

Som jeg sa, jeg syns navnet er nydelig, men JEG kan ikke bruke det på grunn av disse assosiasjonene.

 

Liker DU det, syns jeg DU skal bruke det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter heter Sol, og jeg elsker det navnet. Hun har også et ekstra navn, men det vil jeg ikke skrive her inne, og vi bruker det nesten aldri. Grunnen til at hun fikk mellomnavnet er egentlig bare fordi ellers ble initialene hennes litt rare, og det klang ikke så godt direkte sammen med etternavnet.

 

Jeg har utelukkende fått positive reaksjoner på navnet hennes, men det hender folk ser overrasket ut og spør på nytt igjen for å bekrefte at de hørte riktig. Kan aldri tenke meg at hun vil få noe trøbbel med navnet sitt, eller bli mobbet for det, men det har også med at hun er en veldig utadvent og trygg jente som ikke har noe problem med å stå opp for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe det kjenner jeg igjen. Mange som spørr bestemor (Sol) engang til også når hun presenterer seg. Har intrykk av at de jeg vet om som heter sol, bærer navnet med stolthet . Jeg er så godt som 99% sikker på at kommer det er jente blir det ei lita Sol(stråle). Syntes navnet er så rent og vakkert, og skikkelig feminint.

Takk for tilbakemeldinger altså:)

 

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et kjempe fint navn :) Kusina mi heter Solfrid og kallenavnet hennes er Sol .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...