Gå til innhold

Samboer/bf må kanskje i fengsel. Hadde dere tatt med barnet deres på besøk?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet vårt er 16 mnd. Jeg vurderer å gå fra bf, men syns det er trist hvis barnet vårt og bf ikke skal ha kontakt på en god stund. Samtidig så syns jeg ikke noe om å ta med meg barnet vårt på besøk i fengselet. Han skal isåfall sitte inne for grov vold. Og det er vist en god stund da. Kanskje et år? Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville fått rådgivning fra noen som kan noe om problematikken. Jeg hadde uansett ikke ville vært i et forhold med en som har utøvd grov vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et så lite barn kan ikke gå et helt år uten å se pappa, det er også for lite til å forstå hva besøksrommet i fengselet egentlig er for noe. Jeg ville latt barnet besøke pappa.

 

Har du god kontakt med svigerforeldrene dine da? Kanskje de vil ha "samvær" istedenfor pappa det året han sitter inne, så kan de ta barnet med på besøk.

 

Uansett hvordan ting er (så lenge far ikke er stygg med barnet selvsagt) er det viktig at barnet får ha kontakt med farsfamilien sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et så lite barn kan fint være uten pappan sin så lenge. De "glemmer" fort.

Hadde det derimot vært en eldre unge det var snakk om...

Men en på 16mnd har knapt lært å peke ut hvem som er pappa.

 

Men har du tenkt til å opprettholde kontakten ETTER at pappan har kommet ut av fengselet, er det jo en ide å vedlikeholde kontakten..slik at pappaen ikke blir en fremmed for barnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært veldig avhengig av hva saken besto i! Så lenge du vil la barnet og faren ha kontakt dersom han ikke et i fengsel, ser jeg ingen grunn til å ikke la hdrm se hverandre i fengsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde tatt barnet med. Men om du har tenkt å gå fra han, har vell kasnkje ikke du tenkt til å besøke han i fengsel? Hvis ikke kan evt familien (mor, søsken osv) til BF ta med seg barnet i fengselet.. Er jo litt greit for barnet at faren ikke blir fremmed for han/henne om ett års tid. Om barnet er 16mnd vil barnet være over 2 år når han slipper ut. Har Bf noen meninger om dette???

 

Mia

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet faktisk ikke om du reelt har et valg... Fedre har rettigheter, til og med de som er i fengsel.. Du bør først og fremst undersøke hva faren har rett til, hva han kommer til å kreve av omgang med barnet ditt osv ved et brudd. Hadde JEG hatt et valg, hadde jeg forlatt BF, og håpet at han ikke ønsket kontakt med barnet. En person som er dømt for grov vold, er ikke en person jeg ville hatt i nærheten av barnet mitt. Men noe sier meg at dette neppe kom overraskende på, og at du kanskje visste at faren ikke var "mors beste barn" når du fikk barn med han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...