Gå til innhold

Hva slags ny ordning (samvær) kan vi innføre?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Barnet har samvær hos far hver annen helg. Far og jeg har forøvrig blitt enige om at dette samværet ikke skal fortsette. Dette fordi barnet ikke lenger ønsker å være der på samvær pga problemer som foregår der. Far er for blendet til å innse at det er han som må ordne opp i disse problemene, og godtar dessverre derfor at samværet heller opphører/endres.

 

Men hva slags samvær skal vi ha heretter? At de er sammen et par ettermiddager iblant, bare de to? Går på kino e.l.? Er det noen som har denne type samvær, og fungerer det isåfall i praksis?? :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er barnet stort nok til å kanskje kunne si noe om hva han eller hun kunne tenkt seg. Hvordan h*n vil treffe pappa, hvor ofte, vil du ligge over, skal det være åpent om du ligger over eller ikke? Alt kommer jo an på hvor gammel ungen er. Mange har sånt samvær også, at de tilbringer ettermiddager sammen. Men det er jo synd da at ungen ikke skal treffe faren sin mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde barnet selv fått velge nå, hadde h*n valgt å ikke ha samvær med far i det hele tatt. Men det syns jeg ikke er noe alternativ, da vi selvsagt ikke ønsker at de skal miste kontakten, samt at det ikke er far personlig som er skyld i problemene som har oppstått.

Far og jeg har dessverre ikke godt nok samarbeid til at vi kan ha annet enn en fast avtale å forholde oss til. Jeg kunne gjerne hatt en slik ordning, men far ville aldri fulgt opp da, og da hadde resultatet altså blitt at han omtrent aldri så noe til barnet sitt. Jeg orker ikke tanken på at de skal miste kontakten helt, og er villig til å ta den kampen far selv egentlig burde ta. Men jeg vet bare ikke helt hvordan jeg skal gå frem... :-/

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...