Gå til innhold

Er ikke dette ren galskap?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen i min utvidede familien har gjort det slutt med hverandre. De gjorde det slutt før barnet var 12 mnd og har hatt 40/60 hele tiden. Delingen er i praksis at gjennom ukene har de barnet annenhver dag hele uken. Barnet sover ikke hos samme forelder to dager på rad. De har barnet annenhver helg men da skal de feste slik at det som oftest er besteforeldrene som har barna på overnatting hos seg. Besteforeldrene passer også ofte i ukedagene og grunnen er fordi de skal på fest, eller fordi de generelt nekter å prioritere barnet sitt.

 

Hjertet moitt blør for barnet for det har det ikke bra! Men besteforeldrene synes så synd i foreldrene at de ikke ser problemet. Hva hadde dere sagt til en slik fordeling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er på ingen måte sunnt. Men barnet har det sikkert helt fint! Foreldrene vil roe seg ned etterhvert, du må bare la dem få springe det av seg. De tar ansvar når dem er sammen med barnet og passer på at ungen blir godt ivaretatt når andre ser etter'n. Bare slapp av du. Det ordner seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner noen i akkurat samme situasjon. Jeg er helt forferdet. Ungen er hos mamma ene dagen og pappa neste. Annenhver helg hos mor og far og særlig når ungen er hos mor blir barnet plassert bort. Ikke hos besteforeldre for de nekter (de orker ikke og de mener det skjer for ofte - noe som jo er sant) så hun plasserer ungene, babyen og eldstemann, hos fremmede. Hun kjenner knapt menneskene selv som hun bruker som barnevakt.

 

Så drar hun på fester da i helgene. Jeg har helt vondt av barna - spesielt eldstebarnet for ungen har ikke fått vært iro en eneste helg siden hun flyttet fra mannen sin, det er jo nå hun burde være hjemme med barna for å skape et nytt trygt liv for dem. Men neida, er jo så mye viktigere å feste og å pule nye mannfolk hver helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...