Gå til innhold

Intervju med foreldre som har tatt et informert vaksinevalg.

Anbefalte innlegg

Det står respekt av foreldre som velger mot strømmen og tar et informert valg. Det samme kan neppe sies om de som velger vaksinering.

Ofte er både foreldrene som "velger" å vaksinere og helsesøster som vaksinerer nokså sparsommelig informert.

http://www.babyverden.no/Baby/Helse/Helsestasjonen/Vaksine-eller-ikke/

Fortsetter under...

Glemte en ting: Hvordan kommer du frem til at å ikke vaksinere er et lurt valg utifra artikkelen det linkes til?=

Sitat: – Da de ulike sykdommene vi vaksinerer mot herjet, hadde mange mennesker et forhold til dem. Nå ser vi nesten ikke sykdommene, og det kan føre til at folk ikke tror det er farlig. Men vi kan lese og se hvordan det var før, og løfte blikket utenfor Norge, sier Marianne Riise Bergsaker, overlege ved vaksineavdelingen ved Folkehelseinstituttet.

Har du lest henns kilder? Neppe, således kan du vel strengt tatt ikke komme å fortelle at difteri ikke er relatert til ernæringsmangel? De fleste sykdommer kan beviselig knyttes til ernæringsmangel blant annet basert på økt insidens og mortalitet av de aller fleste sykdommer i underernært populasjon, slik vi ser at er tilfellet ved meslinger og tuberkulose. Hvordan kan du påstå at ikke difteri er relatert til samme prinsipper. Så vi ikke nettopp at difteri blomstret i fullvaksinerte tildligere kommuniststater når fattigdommen og ernæringsproblematikken økte. Ble de øyeblikkelig uten vaksineimmunitet idet man fikk sosiale omveltninger?

Annonse

Stemmer det at man i samfunn med god ernæring sjelden eller aldri ser epidemier eller fatalt utfall av nevnte uavhengig av vaksinering. Stemmer det at man i fattige land ofte finner epidemier og fatalt utfall selv om befolkningen er vaksinert? Still deg disse spørsmålene og brukt det som svar i henhold til ditt eget spørsmål.

De fleste infeksjonssykdommer kan beviselig knyttes til ernæringsmangel blant annet basert på økt insidens og mortalitet av de aller fleste sykdommer i underernært populasjon, slik vi ser at er tilfellet ved meslinger og tuberkulose. Hvordan kan du påstå at ikke difteri er relatert til samme prinsipper. Så vi ikke nettopp at difteri blomstret i fullvaksinerte tildligere kommuniststater når fattigdommen og ernæringsproblematikken økte. Ble de øyeblikkelig uten vaksineimmunitet idet man fikk sosiale omveltninger? Jeg tror du vet at de fleste infeksjonssykdommer er relatert til ernæringsstatus.

Annonse

Joda, det hidrer smitte. Når folk grunnet god ernæring ikke blir syke vil de heller ikke spre smitte videre.

Et barn som grunnet dårlig ernæring blir svært sykt av meslinger vil legges inn på sykehus med stor fare for å smitte immunkomprimerte og syke barn. Et velnært barn vil med stor sannsynlighet har et ukomplisert forløp av meslinger hjemme og vil således ikke eksponere andre barn i større grad, da foruten søsken. Husk at meslinger er en harmløs barnesykdom for friske velnærte barn.

Blank løgn. I dag er det kun et fåtall som ikke er vaksinerte eller ikke tilstrekkelig immune. Dette er ofte svært syke barn. Når disse barna med kreft, transplantasjoner, immunsvikt etc får meslinger blir utfallet alvorlig. Skal du beregne risiko må du tilbake til 60 tallet. Du er uhederlig og løgnaktig og forsøker å lure folk til å la seg vaksinere på falske premisser.

Ikke løgn. Fakta.

For eksempel kan meslingeutbruddet i Sveits på 2000-tallet. Vi kan vel være enig i at Sveits har en av de høyeste levestandardene i verden.

Snaut 4.500 smittede. Drøyt 650 komplikasjoner/sykehusinnleggelser. En tidligere frisk jente døde. 98% uvaksinerte/ikke fullstendig vaksinerte (93% pluss 5% hhv.)

http://www.eurosurveillance.org/VIEWARTICLE.ASPX?ARTICLEID=19443

Jeg tror man ser ganske tydelig hvem som er løgneren her.

Hvor mange ganger skal du henvise til dette søppelet. Ingen har benektet at meslinger ikke er mer farlig for voksne. Meslinger er ne sykdom man skal ha som barn. Dessuten bør du være oppegående nok til å skille mellom hvem som fikk neseproblemer og hvem som fikk lungebet. Det er en gradsforskjell her. Men framfor alt, meslinger er en barnesykdom, når voksne får dette grunnet feilslått helsepolitikk er det ikke sykdommen i seg selv som kan lastes. Skaff deg et liv i den virkelige verden istede for å komme med unyanserte og løgnaktige utspill på et babyforum.

Jeg skal dra det frem helt til du begynner å forholde deg til fakta. Kanskje du kan gi en begrunnet redegjørelse med kildehenvisninger for ditt syn? Det hadde vært forfriskende om du kunne holdt deg til saken i steden for å be meg "skaffe meg et liv". Litt mindre hersketeknikk, litt flere dokumenterte påstander, kanskje?

Hvor og hvorfor mener du at jeg lyver? Dokumentér.

Hittil har du nemlig ikke gjort det for én eneste av dine påstander.

Og jeg forstår fortsatt ikke hvorfor du tilsynelatende er villig til å akseptere at noen får hjernebetennelse og/eller dør, når hele sykdommen kan hindres fra å spre seg i det hele tatt.

Av de smittede i Sveits var forresten 63% 14 år eller yngre, og 81% 19 eller yngre.

http://www.eurosurveillance.org/images/dynamic/EE/V14N50/Switz_Tab.jpg

Hvordan kan vaksinering mot barnesykdommer være bra når den mest alvorlige av alle barnesykdommene har en livstidsrisiko for død på 0,0075% sjanse i Norge. Altså noe i overkant av riskoen for å bli truffet av lynet på 0,0021%? Jeg tror du er blitt lurt EJ09, og jeg tror du nyter å være lurt. Dssverre er ikke alle andre like opptatt av å pleie sine vrangforestillinger som deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...