Gå til innhold

Bruk av tang/sugekopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg fødte(det ble tilslutt keisersnitt) mitt barn i august 07 og de prøvde med sugekopp flere ganger før det ble bestemt keisersnitt. Det var ikke noe dramatikk ettersom babyen ikke viste noen tegn på å ha det vanskelig inni der. Men jeg forstår ikke hvorfor mange skal prøve å nekte sugekopp om de får mulighet til å uttale seg om det Det kan jo virkelig ikke være så fælt? De fikk jo selvsagt ikke ut lilljenta i på denne måten, men det jeg opplevde av sugekopp var som sagt ikke vanskelig/vondt i det hele tatt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Andre kan jo oppleve det annerledes. Noen syns ikke det er særlig vondt å føde, andre gjør det aldri igjen. Jeg så for meg hvordan det ville bli for faren å bli alene med babyen, fordi riene var så vonde at jeg var sikker på å dø. Men det var bare peanøtter ifht å få festet sugekoppen. Jeg tviler likevel ikke på at du ikke syns det var ille. Bra det endte godt uansett!

Skrevet

Jeg så ei lita nyfødt jente idag som muligens får seinskader pga bruk av tang på KK. Har muligens fått hjerneskade, skade i synet og hørsel!! Kjenner jeg får panikk da mine to ble født med keisersnitt og sugekopp, dvs en med keisersnitt og den andre med sugekopp. Gravid med nr 3 nå og kommer til å nekte tang, da får de heller snitte meg opp igjen!!! Tro meg, hvis jeg kunne velge ville jeg født vaginalt, kommer seg mye fortere etterpå og er bedre for barnet, men ikke til en hver pris!!

Skrevet

Heldigvis er det veldig skjeldent at man trenger å bruke tang/sugekopp ved vaginal fødsel nr. 2. Lykke til, jeg skjønner at du blir bekymret når du ser noe slikt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...