Gå til innhold

Det er vel umulig å ha blitt gravid??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare høre her inne - om noen har blitt gravide med kondom? Vi har brukt kondom under hele samleie, og den har ikke synlig sprukket. Min mann har i hvertfall ikke sagt noe - når han har vasket seg osv etterpå, da måtte han vel oppdaget det hvis noe var feil?

 

Vi har tre barn og den yngste er bare 9 mnd. Har ikke fåt tilbake mensen enda. Trodde nesten sikkert jeg hadde eggløsning for en måneds tid siden, og vi hadde sex (med kondom) et par ganger i denne perioden.

 

Forventet mensen etter et par uker men den har ikke kommet. Inntil i går har jeg ikke vært bekymret i hele tatt, men plutselig har jeg fått for meg at jeg føler meg gravid.. Kvalm, kaffen smaker rart, tette bihuler. Ja - en del ting jeg kjenner igjen. Men dette kan vel ikke være mulig?? Er det i hele tatt vits i å ta en test?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Naturligvis er det mulig. Intet prevensjonsmiddel er 100% sikkert. Kun avholdenhet.

Trenger bare et lite hul for at sæden kan komme igennnom.

 

Om dere begynte uten kondom og tok det på senere er det fullt muligt at der har kommet noe ut.

 

Du får ta en test.

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke noe juks - hadde på kondom hele tiden. Men kan det bli små hull altså.. Hm trodde de enten var hele eller sprakk liksom.. Skal jo være ganske så sikre ved "riktig bruk" som det står. Ja får kanskje ta en test. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svært liten sjanse for at du har blitt gravid ettersom kondomen er brukt riktig, men like greit å ta en test for å utelukke en graviditet. Oppdater oss da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja oppdatering kommer etterhvert.. Noen her som har opplevd å bli gravid slik da?? Det må da være meget lite sannsynlig. Huff blir litt stressa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok veldig liten sjans for graviditet om kondom brukes riktig. Bruker kondom vi også nå, å den har blitt ødelagt noen ganger. Det er umulig å ikke legge merke til hvertfall. For den har da vært helt ødelagt. Vil tro at når mannen kommer, å at det er et lite hull i kondomen så vil den vel oftest sprekke stort?

 

Men mensen etter graviditet kan også være ustabil. Ikke alle som går tilbake til vanlig syklus etter graviditet. Jeg opplevde det som det var første gangen jeg fikk mensen. Det gikk en stund fra første til andre menstruasjon når jeg ikke gikk på noen hormoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg 08:54;

 

Nei, aldri hørt om verken meg selv eller andre venner og jeg er snart 38 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som damen over sier at intet er hundre prosent sikkert, Jeg sitter her gravid etter å hatt sex hvor han ikke hadde noe utløsning og max 5 penetreringer før vi ble forstyrret og måtte gi oss.

 

Og jeg er voksen og ante ikke at det der faller under "hoppe av i svingen".

 

Ta en test du.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-10% sjanse for graviditet ved bruk av kondom. Sjansen reduseres ved korrekt bruk, men forsvinner ikke helt.

 

Tror at dersom der var en rift i kondomet så ville det sprekke helt under trykk:-)

Men man har jo hørt om de som prikker hull med en nål for å bli gravid. Vet ikke om kondomet da sprekker.

 

Ellers så kan eggløsningen kanskje ha skjet på et annet tidspunkt enn du tror og da har dere kanskje ikke brukt prevensjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09:02:

 

men ALLE vet jo at det er sjanse for gravidtet ved penetrering UTEN kondom selv om mannen ikke kommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da vet det NÅ . viste det jo egentlig før og men falt meg ikke inn i hele verden at jeg kunne bli gravid av "ingenting". Det er liksom slik skremselspropagangda foreldre drev med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo vi har brukt kondom hver gang - har erfart at sikre perioder ikke finnes , så det satser vi ikke så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...