Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Takk;) dincene: Jeg testet på rugedag 13, har egentlig testdato på rd. 15, altså på tirsdagen. Men jeg får ringe til St.Olav i morgen og tilstå at jeg har testet litt før;)

Symptomer: Var småkvalm og litt ømme pupper, ellers lite. Jeg trodde disse kom av medisinene.... Var egentlig ganske sikker på å få en negativ test i dag. Symtomer i dag har vært de samme, samt fryser og må tisse ofte. Når skal du teste?

Ja, mensfølelse har jeg også. Kjenner liksom ut som mensen er rett rundt hjørnet... Men det er den alså ikke:) Jeg bruker progynova og utrogestan, tror det er stemmer at progynova holder mensen unna ja.

Kommer du til å vente til testdato? Jeg hadde egentlig bestemt meg for å teste i morgen, men fikk et akutt innfall av "må teste nå" tidlig i morrest kl.06.00:)

Annonse

Har ikke tenkt sååå langt enda. Det er verst når man er hjemme ;) på jobb går jo dagene i ett og da har man ikke så mye tid å tenke over dette! Og er jo redd å teste også... tenk hvis det dukker en strek opp igjen... men denne gangen må jo bare teste for å slutte på medisiner i tilfelle av en negativ test.

Jeg er veldig usikker på termin selv, og da jeg snakket med klinikken i dag sa hun at jeg fikk termin 2/3. Men da jeg taster det inn i terminkalkulatoren på babyverden får jeg opp at da skjedde befruktningen 8/6 og det må jo være feil. Jeg mener selv at befruktningen må regnes fra 4/6 siden egget var to dager da det ble frosset og tint dagen før innsett (altså trekker jeg tre dager fra innsettsdato), og da får jeg termin 27/2. Frem til ordinær ultralyd forholder jeg meg til det :-) Så får vi se hva de sier der.

Hvor holder du til? St. Olav her:) Da jeg snakket med de i dag fikk jeg beskjed om at de regner fra sist mens første dag som er 2 uker før innsettelses dato, det blir 23. mai til meg. Da blir termindato 29. februar, skuddårsbarn...hehe...

Jeg må visst bare forholde meg til denne datoen inntil ordinær ul som du sier. Så får vi se hva de sier... Fikk vite i dag at de holder stegnt hele juli så jeg får ikke tidlig ul. Synes det er litt vanskelig å skulle gå helt til uke 18 uten å ha sett hjerteaktivitet og plassering av fosteret, har hatt en XU. Vet at det er liten sannsynlighet for XU ved IVF, men jeg tror jeg går å får sjekket privat isteden.

Min første dag i siste mens er 21.mai, så da stemmer det med termin 27.februar basert på den utregningen også på meg. Jeg hører til i Haugesund. De har også stengt i juli, men hun skulle henvise meg til poliklinikken på føden/gynekologisk, slik at jeg tar den tidlige ultralyden der i uke 7. Virket som det var prosedyre hos de om sommeren, for det var hun selv som sa det da hun regnet etter når jeg skulle ha kontroll. Du kunne ikke fått det du og da, eller i det minste en kontroll så fort de åpner i august? Håper det går bra for deg denne gangen ihvertfall :-) Masse lykke til fremover...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...