sonnenschein Skrevet 19. juni 2011 #1 Skrevet 19. juni 2011 Æsj! Våknet klokka 03.30 og vandret rundt til klokka 05,30. Sovnet da heldigvis på sofaen for så å bli vekt 06.45 av barna, Utrolig slitsomt dette her. 5 uker til fødsel og føler at jeg trenger mer søvn. Det har vært slik i de to andre svangerskapene også. Nattevandringen mot slutten. Tror dere det er kroppen som forbreder seg på tiden etter fødsel? Flere som vandrer rundt på natten "helt uten grunn"?
Ellois Skrevet 19. juni 2011 #2 Skrevet 19. juni 2011 5 uker til termin her også, men har ikke begynt med "nattevandring" enda. Men føler at jeg konstant henger etter med søvn. Er trøtt hele tiden. (Kan jo ha noe med at HB-en har sunket igjen, men.) Sover fortsatt hele natta igjennom, unntatt i helgene, hvor jeg må opp 1 gang for å tisse. Så tilbake til senga, for å sove enda litt til. Får liksom aldri nok. Men sover ingenting på dagen, så det kan jo være derfor også. Og generelt sett sover jeg mye mindre nå enn før jeg var gravid. Det igjen er vel også et tegn på at kroppen forbereder seg på tiden etter fødsel. Sover mindre, til tross for at man er trøtt som ei strømpe. Blir spennende å se hvordan disse siste ukene blir, på flere vis!
Frøkna vårbarn 2014 Skrevet 19. juni 2011 #3 Skrevet 19. juni 2011 Jeg vandrer ikke så mye, men har det som kjæresten min kaller "jævla innefektiv soving" ettersom jeg kan ligge 12 timer i senga og kun få 5 timer søvn. Det hender jeg står opp en stund, surfer litt, leser, spiser (!). Var sånn sist også, men da la jeg meg seinere på natta så jeg snudde døgnet mer. Nå prøver jeg å ha en viss døgnrytme, men jeg ser jo at det ikke fungerer helt. Er 5-6 uker til termin...
Jentefødtiåttito Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har fire uker igjen, og har hatt to-tre netter der jeg går rundt å subber i leilgheten uten noen åpenlys grunn. Kjenner at jeg er trøtt, men en uro i kroppen forteller meg at jeg heller skal sortere den gamle cd-samlingen enn å sove. Og så ligger jeg der med øyne store som tinntallerkner når samboers vekkerklokke ringer kokka sju..... Har ellers et særdeles godt sovehjerte heldigvis.
*Anna75* >Frida&Alfred<3 Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Ja det tror jeg definitivt. At kroppen forbereder seg. Har vandret rundt (spist, lest, suttit, vart på do, stirret ut av vinduet, bare vart allment rastløs, lei, deppig mm.) om nettene i flere måneder nå. Sover 1-1,5 time i strekk, så vokner jeg. Drømmer om en hel natts søvn.. tenk å få legge seg på kvelden, sove og vokne uthvilt en morgen, det hadde vart så underbart:) men, men, det lær vel drøje en stund;)
trippeltopp Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Jeg gjorde det sist gang, begynte ca da jeg var 35 uker og holdt på frem til jeg endelig fant råd. Det var fryktelig slitsomt mens det holdt på, fikk liksom ikke sove, våknet og vaar lys våken midt på natten.. Jeg fikk et snev av det for noen uker siden, og tenkte "ikke faen!" Så jeg tok affære med det samme, og gjorde følgende, HVER kveld, til det gikk over: en kopp sove-te, massasje fra mannen, med avslappende olje, en varm dusj og RETT i køyen på et godt utluftet soverom. Veldig viktig å ikke se noe tv, lese noe e.l. fra man tar den koppen med te, slik at kroppen roer seg. Vel i seng fokuserte jeg mye på pusten slik som ved yoga, og vips - etter et par dager var jeg i rute med god søvn igjen. Vil virkelig anbefale deg dette, var legen som gav meg rådene forrige gang, og de er ubetalelige Man trenger jo å sove godt, spesielt før noe som krever så mye krefter som det en fødsel gjør Lykke til!
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 19. juni 2011 #7 Skrevet 19. juni 2011 ja, jeg er 36+1 idag. og har vandret rundt på nettene siden uke 33/34. Sliter skikkelig med søvnen! Våkner hele tiden.. Kjenner jeg mangler myye søvn, og orker ingenting.
2små,rosa&blå Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Utrolig merkelig dette med nattevandring! Lurer på hva det kommer av ja.. Hadde det sist også og for to dager begynte det igjen. Er i uke 34. Pleier å sove veldig godt også! Men nå våkner jeg hver natt halv 4 og må på do. Pleier å legge meg igjen, men det er ikke altid det funker. Jaja, da er vi iallefall klar for nattammingen jenter (-;
Bøllefrø og spiren:) Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 Oh ye, vandrer som bare det, hehe Artig å lese at det er flere som driver med det! Hadde det akkurat likt forrige svskap også. Plagsomt og komisk, føler meg iallefall så rastløs i beina når jeg legger meg at jeg klarer ikke la være.... Ha en god nattevandring alle sammen!
trippeltopp Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 ...og typisk nok; så snart jeg har skrevet at jeg ikke er plaget med det lenger, ja så er det påán igjen.. nå er det riktignok en vilter krabat i magen som holder meg våken akkurat nå, men likevel; vil soooove!!
sonnenschein Skrevet 20. juni 2011 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2011 Ja, virkelig et slitsomt fenomen. Litt komisk å tenke på alle de runde damene som subber rundt i nattetimene I natt sov jeg faktisk til kl. 05.00 og det er ikke værst..... Jeg skal prøve tipsene dine "enSkatt".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå