Blæddieblue Skrevet 18. juni 2011 #1 Skrevet 18. juni 2011 Det nærmer seg. Jeg er førstegangs. Formen er fin! Men jeg er klar for å hilse på lillegutt nå Hvordan står det til med dere andre?
Liaes Skrevet 18. juni 2011 #2 Skrevet 18. juni 2011 Jeg har termin 16. juli! Er også førstegangs og venter en gutt! Her er formen veldig fin, lite plager og føler meg hverken tung eller stor. Gleder oss masse til og hilse på huleboeren nå altså!
Storebror07=Lillebror-juli11 Skrevet 18. juni 2011 #3 Skrevet 18. juni 2011 hehe, laget akkurat en tråd for oss som har termin 15! Så ikke din tråd før etter at min var postet! Andregangs her, og nå føler jeg meg som en hval på land! Mest i forhold til at jeg ikke greier å hjelpe storebror så mye som jeg skulle ønske... Han er 4 år da og trenger ikke så mye hjelp, men greier ikke å leke så mye i denne syyyke varmen heller. Gleder meg til prinsen kommer, men han får vente til etter 1 juli! Da trer jo de nye navreglene i kraft! Har dere pakket sykehusbaggen enda da? Begynner å tenke litt på den nå...
sonnenschein Skrevet 19. juni 2011 #4 Skrevet 19. juni 2011 Slenger meg på selv om jeg ikke har termin før 25. juli... Jeg er 3. gangs , har 2 gutter på 2,5 år og 6 år fra før. Formen er grei. Begynner å bli litt tung i rompa, bekkensmerter om kvelden og søvnproblemer. Faktiskt pakket jeg sykehusbagen i går. Fikk litt panikk pga vonde kynnere og det gikk opp for meg at ting kan faktisk skje litt før ;-)
Villa villekulla Skrevet 19. juni 2011 #5 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har termin 13 Juli 1.gangs og venter en liten prins. Kjenner jeg begynner og bli veldig klar for fødsel, da jeg har hatt en del plager i svangerskapet. Kynnere siden uke 18 blir veldig slitsomt i lengden, samt å være sykemeldt så å si hele svangerskapet. Var ikke akkurat sånn jeg hadde forventet at svangerskapet skulle bli, men nå er det ikke lenge før lilleklumpen vår kommer Har enda ikke pakket fødebag eller skrevet fødebrev, men må vel gjøre det snart. Her går dagene i å gjøre klart hjemme før han melder sin ankomst. Nettopp hengt opp et stativ med babyklær ute. Synes det er så koselig å pusle med babyting:)
M&A Skrevet 19. juni 2011 #6 Skrevet 19. juni 2011 Hei. Jeg har termin 18 juli og venter ei lita jente. Har en gutt på snart tre år fra før. Har en fot som stadig blir nummen, en del kynnere og er noe bak og framtung men er ellers i strålende form:) Sykehusbagen er delvis pakket, alle klær er vasket og utstyr er på plass. Jeg er klar!!
Blæddieblue Skrevet 19. juni 2011 Forfatter #7 Skrevet 19. juni 2011 Sykehusbaggen er ikke pakket enda, men kanskje på fredag! Da er det jo 3 uker igjen til termin + 2 dager da..... Mange juligutter! Har vært å bowla i dag, godt at man kan gjøre ting uten å føle seg handikappa så nær termin
2 gutter og 1 jente Skrevet 19. juni 2011 #8 Skrevet 19. juni 2011 Jeg har termin 22 juli, men hiver meg med. Jeg venter min tredje nå, har 2 gutter og dette kunne ligne på ei jente. Jeg har funnet frem babytøyet etter gutta, men har ikke vasket eller klargjort noe som helst enda. Skulle treffe en venninne og bytte litt tøy med henne (hun har ei jente og venter nå en gutt) men det har bare ikke blitt tid til det enda. Jeg kjenner meg ikke veldig stressa i forhold til fødebag og slikt noe enda, da jeg har gått over termin med begge de to første og regner med å få gjøre det igjen Det er nok en selvforsvarsmekanisme tror jeg, for så lenge ingenting er klart så blir ikke ventetiden så ille.
Ginger-mor Skrevet 19. juni 2011 #9 Skrevet 19. juni 2011 Hei! Termin 17. juli her:) Venter ei jente og har ei jente på snart 4 fra før. Ingen plager å snakke om, heldigvis. Ingen tegn til at fødselen nærmer seg heller, så jeg har verken pakket fødebag eller gjort klart hjemme. Men nå er permisjonen rett rundt hjørnet, og da skal jeg finne fram ting fra bod/loft, vaske klær osv. Hadde med meg veldig lite til sykehuset sist; litt undertøy, ett skift og toalettmappe med såpe og sminke. Endte opp med å være på sykehuset i to uker, og skulle nok ønske jeg hadde tatt med litt mer:)
trippeltopp Skrevet 20. juni 2011 #10 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har termin 17.juli Har hatt en del premature rier og tror vel at lillebror antagelig kommer litt før tiden selv om jeg forsøker å si til meg selv at han like gjerne velger å bli "innendørs" frem til termin lell. Ellers har jeg et noe slingrete bekken som gjør sofasitting og snuing i sengen til en utfordring. Har også vært en del kvalm nå i det siste... meeen utenom det er formen ok
LCG80 Skrevet 20. juni 2011 #11 Skrevet 20. juni 2011 Hei:) Termin 18 juli her, og venter ei jente:) Førstegangsfødende og veeldig spent. Barnerommet er klart, mangler kun babycall, så er alt i boks! Trenger den strengt tatt ikke hjemme enda, men siden vi er båtmennesker, og satser på å komme oss på vannet fort - trenger vi den nå allerede fra starten av:) Ble dessverre sm fra mai av, da jeg fikk kjøreforbud av legen pga svimmelhet som en konsekvens av veldig lavt BT, samt et litt skrantede bekken. Kjører ca 45.000 km i året, så store deler av arb.tiden min tilbringer jeg i bil på E18 - ikke særlig gunstig når man er svimmel:/ Ellers gleder jeg meg veldig til fødsel, er lei av å gå gravid, stor - tung - blir fort sliten, noe som er uvant for meg som var veldig aktiv før svangerskapet. Ser utrolig frem til ny livssituasjon som mamma, og samboeren min gleder seg veldig til å bli pappa:) Ønsker dere alle sammen lykke til med de siste ukene og fødsel:) Vi får bruke denne tråden fremover nå og skrive når vi har nedkommet:) Ha en flott uke!!
mase Skrevet 20. juni 2011 #12 Skrevet 20. juni 2011 Hei - godt å se vi er mange i samme båt her inne Jeg er førstegangsfødende, og har mens-termin 16. juli og UL-termin 23. juli. Stor og tung, med null overskudd. Uvant da jeg var vant til å trene hver dag f svangerskapet. Lillegutt festet seg 8 uker før termin, og jeg har hatt en del stikninger og mensmurringer nedentil. Håper dette er et godt tegn på at fødselen er like rundt hjørnet - men naboen hadde det akkurat som meg, og fødte 9 dager på overtid - og da igangsatt ! Jeg har hatt min første modningstime, og merket med en gang at Lillegutt reagerte på behandlingen. Fikk så mye stikninger og mensmurringer at jeg knapt klarte å sitte de 2 påfølgende dagene. Så dette skal jeg fortsette med helt frem til fødsel. Ønsker alle andre her på tråden en fin fødsel - og lykke til
Moren te Elias Skrevet 20. juni 2011 #13 Skrevet 20. juni 2011 Jeg er førstegangs og har termin 17 juli, jeg har fått en del plager i det siste, oppkast + hodepine og veldig lite sovn. Har normal blodtrykk da men er litt redd om jeg har fått noe svangerskapsforgiftning da:( ja ja også hører jeg rare pipelyd inne i den ene øret så jeg er rett og slett litt bekymret nå. Har kontroll om 3 dager så det går sikkert bra , håper jeg
J3F Skrevet 20. juni 2011 #14 Skrevet 20. juni 2011 Hei Venter jente nr 3 den 20. juli (UL termin). Har fått de to andre 3 dager før termin så satser på den 17.!!! Vært på innskriving på symehuset i dag. Har ikke tenkt på fødselen før jeg møtte opp på føden i formiddag... men fremdeles uvirkelig. Formen er fin, men sover utrolig lite og er umenneskelig trøtt. Bare få dager igjen på jobb:) noen som allerede har fått sine juli babyer??? Lykke til alle andre juli-ventende!
eneste Skrevet 20. juni 2011 #15 Skrevet 20. juni 2011 Hei! Jeg har termin 13.juli. I morgen er det siste dag på jobb (foruten noen møter i ettertid...). Plutselig er det så mye jeg skal rekke før nr.2 kommer, så jeg håper virkelig hun ikke får hastverk. Jeg har lyst til å ha tid til å slappe av litt også . Nå er det ikke sikkert det bare er opp til meg og nurket. Hun ligger i seteleie, så jeg skal på UL 28.juni, så får vi ta det derifra. Håper virkelig hun finner ut selv at hun skal snu seg, så vi kan få en naturlig fødsel. Tiden vil vise. Er det noen som har opplevd at babyen snur seg helt i siste liten??
<3 Mamma til Birgitte&Lucas <3 Skrevet 20. juni 2011 #16 Skrevet 20. juni 2011 Jeg slenger meg også på selvom jeg har termin 25 Juli (UL) 19 Juli (menstermin) Jeg har absolutt ALT klart Fødebag er pakket klart- barnerommet er klart. Tenkte jeg skulle henge opp en vegg-lampe og 2 bilder på veggen ikveld på barnerommet..bare sånn kosearbeid:) Fikk 2 dager før termin sist så jeg får nok ikke noe før denne ganga heller. Elsker å rigge i stad til lille gutten kommer:) Har jente på 6 år fra før Håper alle som har skrevet her inne på tråden oppdaterer etterhvert som de føder. Gøy å følge de som har ca samme termin som meg:) Lykke til!
Kribene Skrevet 20. juni 2011 #17 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har termin 20 juli og begynner allerede nå å bli klar. Førstegangsfødende så alt er veldig ukjennt. Innskrives på sykehuset den 22, blir spennende. Noen som har hatt problem med lekking av urin (stort sett bare på natten), tror i alle fall det er urin. Våkner ca 1 gang pr time, så det er veldig irriterende. Noen som har noen råd, jeg trener bekkenbunen hver dag.
bezzy Skrevet 20. juni 2011 #18 Skrevet 20. juni 2011 Termi 16 juli,men skal ta ks den 7 juli!! so er skremmande nerme no!! dette er nr 2. Har en gutt på 2,5 fra før, denna gangen er det ei jente seiast det:)) formen er ok men sliter med dårlige netter, vondt bekken inni mellom ellers generelt begynt å bli tungt men klager ikkje!! har vert i topp form heile veien:) snart er premien her <3 lykke til med siste innspurt jente!! tenk no er det vi som er neste mann ut snart venta i 9 mnd på det!!!!! HURRA!!
Tulla*venter vårt 4 barn <3 Skrevet 20. juni 2011 #19 Skrevet 20. juni 2011 Har ikke termin da, men tipper lille kommer da:) Termin er 7 august-
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 20. juni 2011 #20 Skrevet 20. juni 2011 Jeg har termin 18 juli og her kommer det en lillebror , har en gutt på 4 fra før . Har hatt en del plager i dette svskapet bla svskapsdiabetes og bekkenløsning og i dag klarte jeg å forstue foten og må gå med krykker. Skal på UL på onsdag pga stor baby, så blir spennende å høre hva de sier da. Er tvilsomt at jeg går til termin . Har kjøpt inn alt som trengs til lillebror som vugge,vogn ol men det er ikke montert enda . Ikke har jeg pakket bagen,skrivd fødebrev, ikke vasket huset som jeg hadde planlagt å gjøre denne uken. Ser ikke ut som jeg får gjort det nå som jeg må bruke krykker, men det er helt greit. Det ordner seg alltid for snille piker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå