Gå til innhold

Hvorfor svarer dere så skråsikkert på ting dere ikke har peiling på?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Eksempel: leste akkurat en innlegg ang hva man skal gjøre med sykmelding nr man har blitt frisk, hvorpå noen svarer at, nei da må du friskmeldes fra legen, fordi sykmeldingen uansett blir registrert hos nav.

 

Hvorfor kan dere ikke la være å svare på innlegg når dere ikke vet svaret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke at folk spør om alt mellom himmel og jord og forventer at det er fagfolk som svarer på vært bidige spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke alltid friskmeldes.

 

Min jobb krever ikke friskmelding fra legen, men min manns jobb krever alltid friskmelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må jo friskmeldes, men som regel skjer jo det automatisk. man må ikke ringe legen å gi beskjed om det :P Men nav skal jo ha det i systemet sitt at du ikke lenger er sykemeldt. Om du fortsatt står som sykemeldt kan du ihvertfall ikke melde deg arbeidsledig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og hvorfor er slike innlegg som dette "alltid" noen som skjærer alle over en kam?

Du karakteriserer "alle" (og da også deg selv, siden du også antagelig svarer på ting her) på en måte som gjør temaet for selve innlegget ditt ganske håpløst - og en smule ironisk....hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svart på det innlegget, men da jeg var langtidssykemeldt måtte jeg friskmeldes av legen før jeg fikk begynne å jobbe igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil hvertfall oppfordre alle til å styre unna alle juridiske råd som ikke er gitt av noen som sier de er jurist/advokat her inne. Det er sjokkerende mye feilinformasjon folk har ut av seg, og når det gjelder juridiske spørsmål kan dette få enorme følger om noen er så naive at de tar rådene for god fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Signerer 10:31.

Tror det er mange som utgir seg for å være mer kompetent på visse områder enn de egentlig er.

Men håper ikke folk velger å stole 100% på råd de får her inne. Det er ingen som kan gi fasitsvar uten å sitte med alle fakta foran seg. Erfaringer er derimot kjekt og kunne dele.

Og når det gjelder friskmelding så er det ikke noe krav om dette fra nav sin side. Dersom det ikke kommer inn ny sykemelding og nytt krav om sykepenger så utbetales ikke sykepenger og etter en stund så stoppes saken automatisk. Det er ikke mulig i nav sine systemer å utbetale sykepenger hverken til bruker eller arbeidsgiver, uten at det er skrevet ut en ny sykemelding.

Noen arbeidsgivere ønsker en friskmelding, men de fleste godtar jo at vedkommende sier han/hun er frisk igjen og er tilbake på jobb.

 

Nav-dama

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...