Gå til innhold

kan man male hus utvendig når man er gravid??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Utendørs er det naturlig nok god ventilasjon, så det bør gå fint også med oljebasert maling. MEN er du nødt til å gjøre det nå da? Kan du ikke sette deg i hagen hos noen venner med god samvittighet, og få mannen til å male?

Jeg har malt mye som gravid og det har gått bra. Men vi har vært nødt til det, f.eks pusse opp hus osv. Hvis du lufter godt og ikke sover i det huset som det har vært malt i, så tror jeg det skal gå helt fint.. Personlig mening, ikke basert på fakta.

En annen ting er at du kanskje blir litt ustødig som gravid, magen er i veien når du er oppi stigen. Vær forsiktig...

Jeg malte huset utvendig på slutten av sist graviditet, gjorde det vel til og med den dagen han kom. ingen skader på han, men for din egendel ta godt med pauser og ikke klatre i stige høyt opp kanskje :0) ellers synes jeg det er din form som avgjør det :0)

Jeg rådet meg med både fastlegen og jordmor da vi malte huset sist sommer. Begge sa at det var helt OK. De såg ingen problemer med det. Som en annen sier, så er det naturlig lufting ute. Innendørs kan du også male, men da må du velge en maling fri for miljøgifter.

Er du usikker kan du jo bare ta en telefon til jordmor. De som jobber med å selge maling har også mange gode råd å komme med i valg av maling tipasset gravide...

Kan også nevna at babyen min ikke har tatt noe skade av at jeg hjalp mannen litt med å male...

• 2 år senere...

IKKE gjør det!!! Jeg malte huset utendørs da jeg gikk gravid. Leste litt om det på forhånd og spurte de som solgte meg malingen og konkluderte med at det gikk helt greit. Men barnet mitt ble født med ganespalte, som er den vanligste formen for misdannelse. Skulle gjerne ha spart henne for den. Det kan godt være at hun hadde blitt født med den uansett om jeg hadde malt eller ikke, men nå har jeg iallfall dårlig samvittighet for det. :(

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...