Gå til innhold

Dumt spm: Er 40.000,- nok for en uke i f.eks Tyrkia?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenker da at det skulle dekke reise, opphold osv for to personer. Tidspunkt fellesferien..-Og hvor er bra å reise for to sydennoviser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å, herregud! Hadde jeg hatt 40000, så hadde jeg reist et helt annet sted enn Tyrkia gitt.

40000 kroner holder i massevis!

Jeg bruker max 6000 kr, på reise og lommepenger når jeg drar på chartertur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo snakk om i fellesferien. Det er lite ferieturer av den typen å oppdrive, så man må dessverre punge ut mye nå. Men tror nok det skulle være nok. Naboene våre kjøpte tur til Rhodos for noen uker siden (reiste i går) og betalte 65000 for familien på 2 voknse og 2 barn under skolealder for 2 ukers opphold. All inclusive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå var det til neste år vi tenkte da :) Og vi gidder ikke all inclusive, vil ordne maten selv. Men vi må jo nesten begynne å spare nå da. Er jo så mye annet som skal spares til også, men vi tenkte å spare mnd for mnd 3-4000 hver mnd. Derfor jeg lurer.. Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh ja, vi var der i fjor (2 voksne) i 2uker. I fellesferien. Brukte 10 000 på fly og hotell og 15 000 på mat, ting og tang vi kjøpte¨, utflukter osv.. Så ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg rett i at det er til neste år dere skal reise, siden du sa at dere skulle spare 3-4000kr i mnd?

Isåfall; hvis dere velger Tyrkia så ville jeg kjøpt flyreise gjennom Norwegian, de lander i Antalya, som er 1,5 time fra Alanya. Med taxi koster det ca 500kr eller med "nordmann", som driver transfer koster det 60euro pr pers.

Flybilettene kan dere faktisk få til rundt 2-3000 tur-retur for begge, dersom dere er kjappe til å kjøpe når bilettene blir lagt ut.

Gjennom www.hotels4u.com kan dere få hotell for noen få 100-lapper for en hel uke.

En middag koster under 100kr, øl og brus koster ca 20kr, vannflaske ca 1,5kr. En drink koster ca 40kr.

Jeg tror nesten det lønner seg å spise ute, ihvertfall middag, når dere bare skal være en uke. Kjøtt koster nesten 100kr kg, å med all tilbehør, krydder osv, så går fort vinninga opp i spinninga.

Men frokost er jo greit å fikse hjemme. Brød koster ca 2kr, smør ca 9kr for en boks, tomater for 4kr kg, hvitost er relativt dyrt; ca 100kr kg, fetaost derimot koster gjerne ikke mer enn 20kr kg.

40.000kr holder i MASSEVIS for en uke i Tyrkia for 2 personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...