Gå til innhold

Dumt spm: Er 40.000,- nok for en uke i f.eks Tyrkia?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er jo snakk om i fellesferien. Det er lite ferieturer av den typen å oppdrive, så man må dessverre punge ut mye nå. Men tror nok det skulle være nok. Naboene våre kjøpte tur til Rhodos for noen uker siden (reiste i går) og betalte 65000 for familien på 2 voknse og 2 barn under skolealder for 2 ukers opphold. All inclusive.

Ja nå var det til neste år vi tenkte da :) Og vi gidder ikke all inclusive, vil ordne maten selv. Men vi må jo nesten begynne å spare nå da. Er jo så mye annet som skal spares til også, men vi tenkte å spare mnd for mnd 3-4000 hver mnd. Derfor jeg lurer.. Takker for svar :)

Annonse

Jeg forstår deg rett i at det er til neste år dere skal reise, siden du sa at dere skulle spare 3-4000kr i mnd?

Isåfall; hvis dere velger Tyrkia så ville jeg kjøpt flyreise gjennom Norwegian, de lander i Antalya, som er 1,5 time fra Alanya. Med taxi koster det ca 500kr eller med "nordmann", som driver transfer koster det 60euro pr pers.

Flybilettene kan dere faktisk få til rundt 2-3000 tur-retur for begge, dersom dere er kjappe til å kjøpe når bilettene blir lagt ut.

Gjennom www.hotels4u.com kan dere få hotell for noen få 100-lapper for en hel uke.

En middag koster under 100kr, øl og brus koster ca 20kr, vannflaske ca 1,5kr. En drink koster ca 40kr.

Jeg tror nesten det lønner seg å spise ute, ihvertfall middag, når dere bare skal være en uke. Kjøtt koster nesten 100kr kg, å med all tilbehør, krydder osv, så går fort vinninga opp i spinninga.

Men frokost er jo greit å fikse hjemme. Brød koster ca 2kr, smør ca 9kr for en boks, tomater for 4kr kg, hvitost er relativt dyrt; ca 100kr kg, fetaost derimot koster gjerne ikke mer enn 20kr kg.

40.000kr holder i MASSEVIS for en uke i Tyrkia for 2 personer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...