Gå til innhold

Hvorfor gjør jeg dette mot meg selv i pur jævelskap?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet at huset må være blåst for ting og tang til imorgen kl. 11, for da er det visning her. Stefaren min skal selge huset, og siden jeg og barnet mitt har fått bo her gratis en stund nå pga. muggsopp i vår egen leilighet tenkte jeg at det var en god ide å påta seg ansvaret for rydding og ordning før visning. Selv er han dratt på hyttetur og min mor er også med. Leiligheten jeg skal rydde er ikke særlig stor, og det er ikke såå mye å gjøre bare jeg får satt igang ryddinga. Men bare tanken på alt gjør at jeg på pur jævelskap lar jenta mi på ett år rote mer enn vanlig og er heller ikke selv så nøye på kjøkkenet f.eks. Til vanlig rydder jeg jo leker hver kveld + klær og ting og tang, men dette er andre kvelden jeg finner på alle slags unnskyldninger for å ikke gjøre en dritt. Om jeg ikke får gjort noe i huset til snuppa våkner imorgen tidlig ligger jeg jævlig tynt an...

Dette innlegget er vel også den onde meg som skriver.. Kunne jo f.eks. støvsugd stua istedetfor å sitte her (den gode meg kunne gjort det). Føles som om jeg har null energi når kvelden kommer, er alenemor til en aktiv ettåring og denne helga hadde jeg absolutt ingen mulighet til barnepasser. Kunne fått gjort mye på dagtid når jeg faktisk har energi.

Tips til hvordan man får ræva i gir? Ja så rop ut... Jeg trenger å høre hvor kort tid det faktisk tar å vaske kjøkkengulv, kaste overflødig rot og ting og tang i skap og brette klær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du må jo være helt fjern! når man har fått en oppgave så gjør man den. Det er bare latskapen din som råder nå.....

slutt å vasse rundt, gjør noe, og hvil heller siden! Da får du også mer ut av hvilingen etter ryddingen (før må du bekymre deg for hva du skulle gjort- ergo, du hviler ikke ordentlig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...